Gå til innhold

Hvilke hunderaser lukter ikke "hund"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Myndene lukter ikke hund, hvert fall ikke om du bader dem en gang eller to i mnd.

Anonymkode: f2e83...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.10.2018 den 10.15, popstar skrev:
 

Synes ofte hunder som ikke røyter og er såkalt "allergivennlige" (noen er allergiske mot dem også så klart), ikke lukter så mye hund. Jeg har en sånn og han lukter bare litt når han er våt. Han sikler heller aldri, han er en bolonka.

En jeg kjenner har en labradoodle, den stinker forferdelig. 

Vi har en toller, han sikler ikke og lukter ikke mye. 

Anonymkode: 71662...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av vannhundrasene lukter lite hund. Sikler heller ikke. Både vi som eiere og gjester har kommentert lite hundelukt. Et pluss at de ikke røyter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatinere lukter ikke typisk hund, men røyter enormt og sikler når de vil ha mat (det gjør min hvertfall) 😉

Anonymkode: 30988...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår tibbe lukter ikke noe særlig, egentlig bare av shampooen hennes. Vi er påpasselig med å tørke henne godt når hun har vært våt.

 

 

Anonymkode: 7d4b6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 11.01, popstar skrev:
 

Det visste jeg ikke, trodde stort sett allergivennlige hunder var den typen som må klippes :) Lærer noe nytt hver dag :) Hunden min lukter sjampo hvis jeg vasker ham da, det er etter en tur i regnet at han lukter våt hund :P

Har en Westie som skal være «allergivennlig». Hun røyter, men ikke i nærhete av hva feks Cavalieren til mamma og de gjør. Hun slipper også bare enkelthår her og der, og ikke disse dottene. Pelsen må nappes hver 6-8 uke.

 

Hun lukter forsåvidt hund 😅 Men sikler ikke.

Anonymkode: fd718...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/16/2018 at 10:20 AM, AnonymBruker said:
 

Har hørt at gjeterhunder ikke lukter, stemmer det ?

Anonymkode: 06446...e7c

Har gjeterhund av typen border collie og har hatt det i mange år, og jeg synes de lukter veldig! Akkurat nå har jeg en coton de tulear, og jeg synes ikke den lukter hund i det hele tatt (dusjer den 1 gang i uken). 

Anonymkode: 9fec3...07b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en allergivennlig rase med mye pels, Tibetansk Terrier. Han lukter som en kosebamse. Høres teit ut, men han har aldri luktet "hund". 

Anonymkode: c481b...8e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en shih tzu og en mops som ikke lukter hund :) 
Begge lukter hundesjampo, bare :P 

Anonymkode: 64ba6...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Norsk Buhund og den lukter ikke. Men en i familien hadde en labrador , og den stinket!

Anonymkode: 979e2...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er en pekingeser, han lukter ingenting. Har samme erfaring med andre miniatyrraser. De hundene jeg har mått som stinker har alle vært retrievere og elghunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.10.2018 den 13.30, Grønn Frosk skrev:
 

Enig. Selv har jeg whippet, og i tiden jeg skulle skaffe meg hund, merket jeg meg at de ikke luktet. Samt at du ikke får fettet hender av å ta på de. Langhåret mynde syns jeg kan lukte litt mer, men jeg tror det handler om pelslengde, og vanskelig for å tørkes etc.

 

Samme her, har whippet. 

Anonymkode: 9c60c...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker man hunden ofte ( minst hver fjortende dag) Så lukter ingen hunder hund.

Har kun møtt en håndfull hunder som stinker og de blir aldri dusjet. Mine dusjer ukentlig, pga min allergi.

Anonymkode: 44582...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...