Gå til innhold

Hvilke hunderaser lukter ikke "hund"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Sånne du kjøper i lekebutikken. Av tøy..

Anonymkode: 520cb...7ed

Det er levende hunder som ikke stinker hund.

Anonymkode: 06446...e7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå sikling unngår du raser med typisk store hengende lepper. Har hatt flere raser, ingen av dem har siklet, men de har også alle hatt stramme lepper. Den stramme og litt ekle lukta av hund har vi unngått med å bruke godt for, jevnlig børsting og mye tid ute i frisk luft. Våt hund stinker uansett, det er ikke til å unngå. Hunder med mye tett pels, mye underull, lukter ofte mer synes jeg.

Anonymkode: 25a15...0d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ofte hunder som ikke røyter og er såkalt "allergivennlige" (noen er allergiske mot dem også så klart), ikke lukter så mye hund. Jeg har en sånn og han lukter bare litt når han er våt. Han sikler heller aldri, han er en bolonka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at gjeterhunder ikke lukter, stemmer det ?

Anonymkode: 06446...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, popstar skrev:
 

Synes ofte hunder som ikke røyter og er såkalt "allergivennlige" (noen er allergiske mot dem også så klart), ikke lukter så mye hund. Jeg har en sånn og han lukter bare litt når han er våt. Han sikler heller aldri, han er en bolonka.

Hunden min er allergivennlig, hun røyter ekstremt hele året. Hun lukter kun lavender (shampoo), selv når hun våt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, IommI said:
 

Hunden min er allergivennlig, hun røyter ekstremt hele året. Hun lukter kun lavender (shampoo), selv når hun våt. 

Det visste jeg ikke, trodde stort sett allergivennlige hunder var den typen som må klippes :) Lærer noe nytt hver dag :) Hunden min lukter sjampo hvis jeg vasker ham da, det er etter en tur i regnet at han lukter våt hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, popstar skrev:
 

Det visste jeg ikke, trodde stort sett allergivennlige hunder var den typen som må klippes :) Lærer noe nytt hver dag :) Hunden min lukter sjampo hvis jeg vasker ham da, det er etter en tur i regnet at han lukter våt hund :P

Jeg har møtt på flere som har jappse, og de er også allergisk mot flass, men tåler sin hund som flasser svært moderat. De har underull, som gjør at de er selvrensende. Dette gjør at de ikke har denne "hundelukten". 

Bolonka er super søte (måtte Google, da jeg ikke visste hvordan de så ut). 😍😍

Har en nabo som har maltesere, og de lukter visst ikke mye hvis de blir badet annenhver uke. Det er vel litt lik pels på maltesere og bolonka? Sett bort fra lengden på pelsen...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, IommI said:
 

Jeg har møtt på flere som har jappse, og de er også allergisk mot flass, men tåler sin hund som flasser svært moderat. De har underull, som gjør at de er selvrensende. Dette gjør at de ikke har denne "hundelukten". 

Bolonka er super søte (måtte Google, da jeg ikke visste hvordan de så ut). 😍😍

Har en nabo som har maltesere, og de lukter visst ikke mye hvis de blir badet annenhver uke. Det er vel litt lik pels på maltesere og bolonka? Sett bort fra lengden på pelsen...? 

Aldri møtt en malteser, men det ser litt sånn ut på bilder. Min bolonka er litt mer krøllete enn de malteserne jeg finner bilde av, men jeg ser at det er mye variasjon mellom de forskjellige bolonkahundene. Noen er krøllete, mens andre har litt mer pels som malteseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alle hunder stinker. Møtt vizlaer, som tydeligvis ikke skal lukte hund, den luktet. Hundeeiere merker selvsagt ikke sin egen hund for de er så vant med dem. Venninnen min hadde en golden som hun sa luktet mose og jord. Eh nei, den luktet så ille at jeg som er vant med katt dyttet den bort hver gang den kom bort til meg og vasket hendene etterpå. 

Spitzer skal heller ikke stinke, men det gjør dem.

Anonymkode: 99550...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"primitive" hunderaser lukter mindre enn andre hunder ihvertfall, også er de ofte rensligere. Shiba inu f.eks.

Anonymkode: a8d26...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:
 

Mynderasene føler jeg lukter lite hund

Enig. Selv har jeg whippet, og i tiden jeg skulle skaffe meg hund, merket jeg meg at de ikke luktet. Samt at du ikke får fettet hender av å ta på de. Langhåret mynde syns jeg kan lukte litt mer, men jeg tror det handler om pelslengde, og vanskelig for å tørkes etc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har hørt at gjeterhunder ikke lukter, stemmer det ?

Anonymkode: 06446...e7c

Gjeterhund er ikke en rase, men border collie synes jeg ikke lukter. Har hatt 2 og en halv border collie. Men har vært ganske nøye med pelsstell på de. 

Anonymkode: 369ee...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye de lukter kommer også an på hvor mye olje de har i pelsen. Men de fleste hunder vil lukte om man ikke bader dem. Jeg har en japansk spisshund som ikke lukter, han blir badet 3-4 ganger i året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
45 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:
 

Mynderasene føler jeg lukter lite hund

Eine mynden eg kjenner(Whippet?) lukter så ille at når den setter seg på fanget mitt(skikkelig kosegris) må eg ha nasa nede i genseren for eg har aldri opplevd slik stank frå et dyr før :P Kanskje det bare er den då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pomeranian, og har aldri kjent at det har luktet vondt av henne. Basenji lukter heller ikke hund. 

Anonymkode: adbd9...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Belle âme skrev:
 

Eine mynden eg kjenner(Whippet?) lukter så ille at når den setter seg på fanget mitt(skikkelig kosegris) må eg ha nasa nede i genseren for eg har aldri opplevd slik stank frå et dyr før :P Kanskje det bare er den då.

Har ikke slik erfaring med mynder :P Var en stund i myndemiljøet og alle luktet godt :P

Bassethound derimot:spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...