Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor det blir  en svart stiv gele inni rørene og i vannlåsen under vasken på badet? Og hva jeg kan gjøre for å forh


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Kan noen forklare meg hvorfor det blir  en svart stiv gele inni rørene og i vannlåsen under vasken på badet? Og hva jeg kan gjøre for å forhidre at det  blir en slik gele der?

Jeg renset vannlåsen i dag, og da var det slik gele + hår og masse  "æsj" der.

 

Anonymkode: 6a973...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei :) Kan noen forklare meg hvorfor det blir  en svart stiv gele inni rørene og i vannlåsen under vasken på badet? Og hva jeg kan gjøre for å forhidre at det  blir en slik gele der?

Jeg renset vannlåsen i dag, og da var det slik gele + hår og masse  "æsj" der.

 

Anonymkode: 6a973...70e

Rens vannslåsen oftere :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, HanenIFlokken skrev:
 

Geleen er fett og annet smuss. Det er igrunn ikke så enkelt å forebygge dette. 

 

1 minutt siden, prt90 skrev:
 

Rens vannslåsen oftere :)

Takk for svar og råd begge to :smilyblomst:

Anonymkode: 6a973...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo hele grunnen til at man skal rense vannlåsen regelmessig 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TheGirlWhoWaited skrev:
 

Dette er jo hele grunnen til at man skal rense vannlåsen regelmessig 😂

Takk :smilyblomst: Da skal jeg gjøre det oftere :) 

Anonymkode: 6a973...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei :) Kan noen forklare meg hvorfor det blir  en svart stiv gele inni rørene og i vannlåsen under vasken på badet? Og hva jeg kan gjøre for å forhidre at det  blir en slik gele der?

Jeg renset vannlåsen i dag, og da var det slik gele + hår og masse  "æsj" der.

 

Anonymkode: 6a973...70e

Begynn med hva du spyler ned i vasken. 

Dernest hvor ofte renser du sluken? Alt du spyler ned av sepe og tannpasta og andre ting legger seg igjen i dmå mengder og råtner i rørene inntil du rensker opp.

Anonymkode: c92a2...1b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Begynn med hva du spyler ned i vasken. 

Dernest hvor ofte renser du sluken? Alt du spyler ned av sepe og tannpasta og andre ting legger seg igjen i dmå mengder og råtner i rørene inntil du rensker opp.

Anonymkode: c92a2...1b6

Takk! :) Hvor ofte bør man rense vannlåsen, når man kun er 1 person som bruker vaskeservanten?

Anonymkode: 6a973...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk! :) Hvor ofte bør man rense vannlåsen, når man kun er 1 person som bruker vaskeservanten?

Anonymkode: 6a973...70e

Minst 1 gang i året, oftere om du vasker håret i vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ellii skrev:

Minst 1 gang i året, oftere om du vasker håret i vasken.

Takk!  :) 

Anonymkode: 6a973...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 11.33, AnonymBruker skrev:
 

Takk! :) Hvor ofte bør man rense vannlåsen, når man kun er 1 person som bruker vaskeservanten?

Anonymkode: 6a973...70e

Svaret er en stor x. Fordi brukes vasken til barbering så kommer det mye guff ned i sluken. Tannpasta setter mye rester igjen i vasken. Jeg tømmer en god klunk ca  1/3 flaske salmiakk ned i sluket både i dusjen og i vasken ca. Annenhver måned. Lar set stå en stund og spyler med varmt vann. Andre ganger bruker jeg klorin. (Må ikke brukes samtidig eller blandes). På den måten får rørene en "rens". 

Er vel tre år siden sist gang jeg høytrykksspylte rørene både i sluken og i badevasken, samt vaskerommet/vaskemaskinavløpet. Nå er det gjort i kveld, fordi salmiakk ikke hjalp lengre. Det er en grisejobb å gjøre rent i avløp men en fornøyelse når jobben er gjort og alt vasket og ryddet opp igjen. 

Anonymkode: c92a2...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plumboreklamen, oppe i tråden hvor kommer den fra? Plumbo er uegnet til annet enn fine reklamer. :sur:

Anonymkode: c92a2...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Plumboreklamen, oppe i tråden hvor kommer den fra? Plumbo er uegnet til annet enn fine reklamer. :sur:

Anonymkode: c92a2...1b6

Forklaringen på reklamen kan du lese om her 

 

Anonymkode: 6a973...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Svaret er en stor x. Fordi brukes vasken til barbering så kommer det mye guff ned i sluken. Tannpasta setter mye rester igjen i vasken. Jeg tømmer en god klunk ca  1/3 flaske salmiakk ned i sluket både i dusjen og i vasken ca. Annenhver måned. Lar set stå en stund og spyler med varmt vann. Andre ganger bruker jeg klorin. (Må ikke brukes samtidig eller blandes). På den måten får rørene en "rens". 

Er vel tre år siden sist gang jeg høytrykksspylte rørene både i sluken og i badevasken, samt vaskerommet/vaskemaskinavløpet. Nå er det gjort i kveld, fordi salmiakk ikke hjalp lengre. Det er en grisejobb å gjøre rent i avløp men en fornøyelse når jobben er gjort og alt vasket og ryddet opp igjen. 

Anonymkode: c92a2...1b6

Takk for svar med tips og råd! :) 

Anonymkode: 6a973...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cerruti skrev:
 

Uff, jeg gjør ikke dette... Bruker kun avløpsåpner,

Da får du deg en overraskelse en dag :)

Anonymkode: c92a2...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Da får du deg en overraskelse en dag :)

Anonymkode: c92a2...1b6

Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
2 timer siden, AnonymBruker skrev:
LES OGSÅ 
?imageId=2263635&panoy=0&panox=0&heighty=0&heightx=0&width=400&height=300

Slik renser du sluket

Det er bare å ta på seg gummihansken og gå i gang.

Takk for svar med tips og råd! :) 

Anonymkode: 6a973...70e

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Svaret er en stor x. Fordi brukes vasken til barbering så kommer det mye guff ned i sluken. Tannpasta setter mye rester igjen i vasken. Jeg tømmer en god klunk ca  1/3 flaske salmiakk ned i sluket både i dusjen og i vasken ca. Annenhver måned. Lar set stå en stund og spyler med varmt vann. Andre ganger bruker jeg klorin. (Må ikke brukes samtidig eller blandes). På den måten får rørene en "rens". 

Er vel tre år siden sist gang jeg høytrykksspylte rørene både i sluken og i badevasken, samt vaskerommet/vaskemaskinavløpet. Nå er det gjort i kveld, fordi salmiakk ikke hjalp lengre. Det er en grisejobb å gjøre rent i avløp men en fornøyelse når jobben er gjort og alt vasket og ryddet opp igjen. 

Anonymkode: c92a2...1b6

Ta å rens og grav utav dritten før du tar salmiakk i. Så fjerner salmiakken det fettet som er igjen. Ikke bruk høytrykkspyler, rørene er ikke beregnet for så høyt trykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...