Gå til innhold

Hva gir de rett til å oppføre seg sånn?????


Linnie

Anbefalte innlegg

Så dersom uttalelser som "Nordmenn er uten moral", eller "norske jenter er horer" eller slikt, sagt av en utlending eller andre, så forstår dere, og er helt med på at dette ikke er utsagn som er myntet på oss alle? Bare på de den som sier det sikter til eller har kjennskap til?

For "nordmenn"/ "utlendinger", "norske"/ "utenlandsk" etc er etter hva jeg kan skjønne samme måte å snakke om ting på?

Jeg har heller ikke kalt dere rasister har jeg vel?

Hvorfor er det så galt at jeg prøver å unngå dømming av hele grupper? For selv om dere kanskje ikke mener det sånn, så kan det veldig lett oppfattes sånn! Og det er det jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har vi fastslått at ingen tar alle under en kam, så da kan diskusjonen egentlig fortsette.. Det er nemlig veldig lett å glemme å sette "noen" foran, det tror jeg gjelder flere enn meg. Dessuten tror jeg det er få mennesker som faktisk tar alle under en kam. Dessuten, er man i tvil så kan man spørre? Uten å angripe personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk meg en på "tryne" fordi jeg sa i fra at jeg ikke likte det han gjorde har jeg blitt redd for å møte noen på gata eller et utested. På samme måte som jeg er livredd fulle folk uansett bakgrunn. Det jeg prøvde å si er at det bare er en skrivemåte. Det er jo ikke alle fulle folk som er farlige heller men det er sånn jeg skriver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skriver at man er redd for utlendiger på gata så vil jeg gjerne høre noen begrunnelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Missuganda

Tusenfryd; du er litt for "snill", du må slå harderer med pisken for at slike smågutter som waco skal forstå at det er du som er sjefen her. Han er jo gutt så han vil jo aldri godta at det er en kvinne som bestemme over gutten..

.....det viser han jo ved å bryte reglen gang på gang på gang på gang.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missuganda, nå er du helt på jordet. Det er et kvinnetrekk det der å forlange autoritet og respekt. Morderetorer er jevnbyrdige debattpartnere og jeg vil ikke behandle folk ulikt.

Skulle jeg tilpasse mine svar etter morderatores stressnivå?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva han gjorde mot meg skrev jeg i et tidligere innlegg men skriver det igjen. Jeg sto å ventet på ei venninne, skrev tekstmelding da han kom bort å begynte å klå meg mellom bena.. Kan ikke se noen grunn til at han skulle gjøre det. Men da jeg reagerte og spurte hva i helvete han dreiv med fikk jeg meg en på tryne.. Syntes ikke det var fortjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, en vilt fremmed kar(som tilfeldigvis var utlending) begynte plutselig å klå på deg mellom bena dine sånn helt uten videre, dere hadde ikke vekslet blikk engang?

Og nå er du redd for alle utlendinger, er det sånn å forstå?

Waco

Akkurat ja... logisk tankegang....veldig logisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fryktferdelig dårlig tid, så dette blir kort - men jeg vil si til Aline: jeg synes svarene dine under denne tråden er gode, støtte fra meg.

Jeg har aldri opplevd at mørke innvandrere er frekkere enn andre - blikk og rop ja vel, men ingen har hittil slått den svært så norske mannen i 30-åra som spurte meg på gata hvor mye jeg skulle ha for en natt.

Det har skjedd to-tre ganger, og alle har vært norske menn.

Ja, det finnes talentløse mannfolk blant innvandrerne, og det finnes helt klart også blant de "innfødte".

Sånn er det.

Har ikke stort å tilføye ellers - spør Aline... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtteliten det der blir for dumt.

Det hadde blitt akkurat som om jeg skulle mislike alle damer bare fordi et par damer har vært bitchete mot meg....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske du kunne svare på spørsmålene mine jeg Waco, istedenfor å kverulere om masse andre ting! Er det ikke det som er meninge da når en person skriver et innlegg??? :roll: Jeg kan ikke se at du kommentert noe av det som var i det opprinnelige innlegget i det hele tatt! Hvis du leser alt som er skrevet slipper også andre brukere å forklare deg ting med teskje! Kan du ikke for en gang skyld prøve å svare litt alreight??? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, du mener det. Men du vet overhode ingenting om meg. Du hadde vel ikke skjønt det uansett. Dessuten så er ikke dette et engangstilfelle, og det har ingenting med meg å gjøre, eller hvordan jeg oppfører meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvsagt ikke. Det er jo baaare tilfeldigheter som gjør at ukjente menn driver å klør deg i skrittet.

Hvorfor er det ingen andre som har slike historier da? Når noen forteller noe slikt, så vil jeg gjerne vite bakgrunnen for at sånt kan hende.

Nå er jeg mann. Og jeg tenker. Dersom jeg skulle synke så jævlig dypt at jeg begynte å klå ukjente damer på skrittet så ville jeg vært nøye i min utvelgelse, jeg ville brukt god tid på å finne "riktig" dame.......

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke kun snakk om å klå i skrittet. Jeg er som de fleste andre jenter, ikke oppfører jeg meg på noen spesiell måte og ikke kler jeg meg horete. Første gangen det skjedde noe med meg var jeg 11 år, et BARN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så er det ikke sikkert alle har lyst til å brette ut om sånne ting.. Er nok ikke den eneste som har opplevd noe sånt. Og nå snakker jeg ikke om opplevelser med utlendinger lenger. Hvite som mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det kjipt at noe sånt skjer. Men at du skal gå rundt å være redd for alle menn (eller bare mørkhudete) er vel litt vel drastisk synes jeg....

Ikke min skyld at noen prøvde å klå på deg som elleveåring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei hei!!

blander meg litt i diskusjonen!

liker dine kverulante svar waco..og jeg er litt enig med alle..synes det er for ille å ta alle over en kam ja! for sånt kan skje både med hvite eller svarte!

men jeg vil også si at det hørtes da litt vilt tu at en vilt fremmed vanlig gutt elkler mann kommer bort til en jente som står der helt vanlig å sender en tekstmelding å begynnner å klå henne i skrittet!! ble litt for vilt formeg men..

også til gjest som skrev at hun hadde opplevd mye vondt med en noprsk eks.. aj deter sant go bra du nevnte for alt det vonde komemr ikke bare fra de mørske..

og til aline,, jeg er så enig med deg at flere ord trenger ikke brukes på det

men jeg synes at det er sykt at vi skal måtte sitt eå lage diskusjoner om dette i 2002 trodde vi kunne leve fritt med hverandre uansett farge jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! alle er vi mennesker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...