Gå til innhold

Hva gir de rett til å oppføre seg sånn?????


Linnie

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg og vennninnen min vært å grillet i en park. På vei hjem passerte vi en gutte gjeng på 3 gutter i 25 års- alderen (utenlandske). Jeg og venninen min gikk og snakket og brydde oss ikke om de i det hele tatt. Akkurat i det vi går forbi de, går han ene nesten på meg som gjør at jeg tar et skritt vekk fra han. I det han går forbi meg tar han nedover armen min og på en måte holder meg litt igjen og begynner og ta på sekken min. Jeg dytter vekk armen hans og ber ham kutte ut, og går videre. Da snur han seg mot meg og kaster an flaske så hardt han bare kan rett i armen min!!!! :o Jeg ble helt sjokkert og snudde meg mot ham og spurte hva han drev med og om han ikke var riktig god i hue. Da kommer den ene kameraten mot meg, liksom for å skremme meg til å gå videre, noe jeg ikke bryr meg om akkurat da. (problemet mitt er at i sånne situasjoner blir jeg sint først og redd etterpå) Mens han som kastet flasken bare står og gliser! Fy faen, jeg har aldri blitt så provosert i hele mitt liv!!! Hva gir han rett til å kaste ting på meg fordi jeg sier at han ikke skal ta på kroppen MIN???

Jeg blir så sint så sint, :evil: :evil: for det er ikke første gang jeg blir "angrepet" på den måten! Og det er ALLTID gutter/menn av utenlandsk opprinnelse som gjør sånne ting!! Gamle menn som glor uhemmet og slikker seg rundt munnen når jeg går forbi, tar på meg, snakker om meg høyt i det jeg går forbi... Trur de at vi jenter liker sånnt??? Er det noen jenter som liker det??

ER det rart at jeg etterhvert skjærer alle over en kam og begynner og misslike "utlendinger" sterkt? Jeg må si at dette gjelder kun guttene/mennene, for jeg har enda til gode å oppleve en sånn situasjon med en jente...eller en norsk gutt!!!

Er det meningen jeg skal gå med bøyd hodet hver gang jeg går forbi en utenlandsk gutt? Er det meningen at jeg skal la de ta på meg, og la det glo uhemmet uten å reagere?? Er det meningen at jeg ikke skal si ifra når noen tar på MIN kropp, i frykt for å kanskje bli slått ned neste gang jeg sier i fra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Missuganda

Uff for en ekkel situasjon du kom i. Jeg har enda til gode å møte noen som går løs på meg, heldigvis. Litt skummelt at man ikke kan få gå i fred lenger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd slibrige komentarer mange ganger fra utenlandske gutter.

Har ikke blitt "angrepet", men de har snakket høyt om meg når jeg har gått forbi o.l.

Jeg prøver så godt jeg kan og overse dem...

Jeg vet ikke hva de vil oppnå med denne oppførselen. Hvis de er interessert så er ihvertfall ikke dette måten å gå frem på.

De er rett og slett ufordragelige!! (Ikke alle selfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å ikke ta alle over en kam...... men det er til å bli frustrert av enkelte ganger.

Jeg var f.eks ute i helga, og som vanlig har jeg en eller annen slags utstråling som gjør at jeg får en stab av utlendinger etter meg :x

Det starter med at jeg er høflig og smiler pent, og da er det gjordt.. Da følger de etter meg hvor jeg enn går, og blir ikke akkurat så blide når jeg aviser dem gang på gang..

Utlendinger har en helt annen kultur enn oss, og kan lett misforstå situasjoner.. Men jeg har endta til gode å treffe "slemme" utlendinger, og glad er jeg for det selvfølgelig.. Men så har vi de såkalte "slemme" norske gutter da, de som stikker når dama blir gravid, de som trakasserer dama si, de som slår, de som drikker etc.... Så en kan vel si at det finnes godt og vondt både i utlendinger og norske gutter... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel ikke noe imot utlendinger, har en eks som er det. Men en lørdagskveld for ikke lenge siden sto jeg å venta på venninna mi som snakket med en fyr da kom kompisen hans(begge var utlendinger) bort mot meg og begynte å beføle meg mellom bena. Jeg ble driitforbannet og skreik "hva i helvete er det du driver med", da fikk jeg meg en midt på tryne..

Det er ikke alle som er sånn det vet jeg, men nå tar jeg automatisk et skritt unna hvis det nærmer seg en jeg ikke kjenner. Jeg har rett og slett blitt redd de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner kjempe godt at du er sinna! Det er så typisk utlendinger!

Jeg har egentlig ikke noe imot utlendinger, bortsett fra akkurat dette her; måten de behandler norske jenter på. Jeg er kanskje spesielt utsatt, siden jeg har lyst langt hår og blå øyne, men det gir de jo absolutt ikke rett til å behandle meg, eller andre, dårlig for det. Opplever endel ganger (spesielt ute på byn) at de kommer bort til meg, klenger og følger etter meg. Jeg sier alltid klart ifra at jeg ikke er interessert, men likevel bare fortsetter de... Alle utlendinger er riktignok ikke slik, men veldig, veldig mange...Og kan ikke si jeg vet om noen jenter som liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange av disse utlendingene dere snakker om, er sikkert fra de landene der kvinner liksom er undertrykte (etter vår mening). Så kommer de hit til Norge, hvor kvinner er så og si likestilt med menn. Tror mye av svaret ligger i dette. De er vant til å gjøre akkurat det de vil med damene der nede, og da tar de det desverre med seg hit også.

Har heldigvis aldri vært oppi lignende situasjoner, og håper for guds skyld jeg slipper. Men, saken er at jeg også er "redd" dem... ser jeg en gjeng med utenlandske gutter på et eller annet hjørne så går jeg alltid en liten omvei, og har aldri! aldri! øyekontakt med dem... for jeg merker at mange av dem glor noe så utrolig på damene her til lands... og da er det ikke bare de kjempefine damene, det er ALLE damer... de glor så øynene nesten popper ut av øynene på dem, samtidig som de har sånne fårete flir... jeg blir nesten kvalm av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

synes det er frekt å ta alle over en kam! har selv dåprlige erfaringer med en norsk eks! var sammen han i over et år og alt var toppers! helt til det klikket i hodet hans!

han fikk det for seg at jeg var billig og utro og ville ha noe nytt og dermed hendte det at han stengte meg inne og slo meg og truet meg med ulike ting dersom jeg gikk ut uten å spørre han først(ja han var hel norsk)

så forholdet ble etter mye om og men slutt, og den dag idag er jeg livredd for å treffe han på gata!

men til poenget; jeg er idag sammen en gutt av utenlandsk opprinnelse.. han komtil norge da han var liten og er en av dem som dere tar under samme kam!!

men hør her; aldri før har jeg møtt en gutt som gir meg så mye kjærlighet,omtanke og ikke minst respekt! han støtter meg i alt og hjelper meg så fort han kan! han er der når jeg trenger han og aldri har han lagt hånd på meg i det hele tatt!!! dette er virkelig svigermors drøm---til tross for at han er utenlandsk ja!! så å ta alle under samme kam syne sjeg er frekt!!!

vet at det er mange sjeler her i verden som tenker stygt om disse gutta, men hva med de som faktisk er ordentlige men for det sliter med seg selv fordi så fort de går på åpen gate så ser vi stygt på dem?? det er mange av dem som famtisk tenker sånn! skal disse guttene begynne å gå med "jeger ikke en av dem" skilt på magen slik at vi norske kan la være å glane stygt og sende stygge blikk eller skifte gate!!!???

som sagt jeg elsker denne gutten av alt på jord og ingen har behandlet meg så godt som han! så slutt medå ta alle over en kam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest, bravo! Det var jammen godt sagt, nå ble jeg glad.

Jeg trodde alle kvinner var like fordomsfulle og intolerante som de kvinnene på tråden her. Men heldigvis er ikke alle like snevre i baggasjen.

Takk, det lettet ens hjerte å vite at dere også har et mangfold...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke nesten kvalm jeg bompi- jeg BLIR det :evil:

Er forbanna irriterende at når man går på gata så er man "fritt vilt"

Utlendinger er ekstreme, ingen vits å nekte for det engang. Man vet det godt... Men de fleste er heller ikke så tette at man mener det gjelder "alle". Såklart det ikke gjelder alle! Man kan aldri si ALLE om ting...

"Alle" nordmenn er ikke blonde eller rike.. fordi vi bor i norge.

"Alle" nordmenn er ikke snille,ærlige og høflige..

Men de har som regel respekt for andre enn seg selv og andre menn.. DET er noe mange utlendinger(stort sett menn...!), mangler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg tar ikke alle under en kam. Det gjør jeg aldri, selv om jeg kanskje glemmer å skrive om det i innleggene mine...

Men, det som er tingen er at overalt, i alle samfunnslag, og blant alle grupper mennesker så er det sånn at det alltid er noen som ødelegger for andre. Som gjør noe som forårsaker at hele "gruppen" får et dårlig rykte osv... sånn er det bare... selvfølgelig er det kjipt for dem som ikke gjør noe galt, men sånn er det desverre overalt, skulle gjerne likt å gjøre noe med det jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:

Jeg fatter ikke hva dere snakker om jeg!!!

Jeg er selv blond, grønne øyne, lys i huden, passe høy, passe slank og med ett helt ok utseende.

Jeg går i helt vanlige, nordiske klær, kroppsnære- trange singleter, gjerne litt lave bukser, det hender litt av magen synes, kanskje skjørt.

Jeg oppfører meg som en normal, voksen, høflig person.

Jeg går hver eneste dag både til og fra jobb, til og fra butikk, til og fra pub, til og fra dansing, til og fra byen når jeg er ute. Jeg går daglig i butikker og/eller kiosker drevet av utlendinger.

Jeg går til og med alene hjem på kvelden og/eller natta.

Jeg jobber midt i ett område hvor det er mye forskjellige kulturer og miljøer, jeg mer eller mindre bor i samme området, jeg handler i dette området og går gjerne på pub i dette området.

Jeg går forbi gjenger av både unge og eldre innvandrere/ utlendinger/fargede what ever hele tiden.

Kanskje de ser på meg? ja! Kanskje de hadde pratet til meg dersom jeg hadde stoppet eller smilt? ja! Men vært ekle i en slik forstand at de overgår nordmenn????? Nope!

dersom jeg møter en gjeng hvite ungdom som står å henger utenfor oslo city eller andre steder, er jeg ikke verken mer eller mindre engstelig for den gjengen , en for den gjengen med fargede som står på andre siden av bygget!

Når jeg går forbi en byggeplass, hvor det hovedsaklig jobber hvite mannfolk, så synes jeg ikke det er noe mindre ekkelt med halvfeite, dvaske, skeggette og skitne nordmenn som plysterer og kauker etter meg, en jeg synes det er når en gjeng fargede kikker eller glor etter meg og kanskje slenger en kommentar alla "du var deilig".

Jeg har faktisk enkelere for å ta det som ett kompliment fra utlendinger, som rett og slett sier det de mener, og lar deg gå videre, uten kauking om "kanke du komma hær litta snella... så kan vi kose oss litt..." (som da det er større sansynelighet for at kommer fra de norske byggningsgutta!)

Jeg har fargede mennesker jobbende på jobb, både som kollegaer, som vaskehjelper, som eier av kiosken på hjørnet, som jobber i kassa på butikken, som jobber på kafeene og som sitter i parkene.

Synes majoriteten av alle de fargede jeg møter hver dag er blide, høflige og ordentlige mennesker!

Hvite nordmenn fra norge, med fordommer alla Hitler derimot, møter jeg også i hverdagen min, og de er noe av det minst høflige, blide og ordentlige jeg ser!

Men nå har jeg jeg en utlending som kjæreste også da... norsk er han ihvertfall ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Det ante meg aline, ikke at det er noe galt i det, men du FORSVARERE og FORNEKTER mye av unge jenters erfaringer her inne. Det er lite pent det. Ta fok på alvor du. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk den Norske stat sin feil at noen få innvandrere oppfører seg som drittsekker mot spesielt unge kvinner. De "glemmer" å ta en time om etikk og moral og hvordan det fungerer her i et land med "likestilling." De får utdelt kondomer når de kommer for å ha sikker sex, men ikke advarsler om at norske kvinner ikke er fritt vilt. Mange får sjokk når de kommer til Norge og ser bar kvinne hud. De aller fleste oppfører seg dannet og normalt fordi de ser og lærer av omgivelsene rundt seg. Og skjønner at norske kvinner ikke er lettsindige horer, men hvilket bilde gir den staten som deler ut kondomer og ber dem beskytte seg mot kjønnsykdommer???

Jeg har bare opplevd å bli befølt en gang på gata. Men det har ikke gjordt meg redd eller skvetten overfor innvandrere. Jeg føler ofte at det er tryggest å bevege seg i områder av byen hvor det er flere voksne innvandrere med foretninger og jobber, fordi de slår ganske hardt ned på andre innvandrere som ikke oppfører seg. I forhold til mange normenn som snur ryggen til når noe negativt skjer med et annet medmenneske.

Pus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnie- ikke innlogget

Det jeg IKKE ville her var å starte en ny debatt om rasisme og fremmedfrykt! Det jeg VILLE spørre om, var om andre jenter hadde kommet opp i liknende situasjoner, og hva de eventuelt foretok seg!

Jeg nekter ihvertfall la fremmede gutter pelle på min kropp uten å si ifra, NORSKE SOM UTENLANDSKE! Men jeg må også si at jeg enda har til gode å bli behandlet på den måten av en norsk gutt helt uten grunn midt på gaten!

Jeg SIER i fra når jeg behandlet på en måte jeg ikke liker, samme hvem det er som behandler meg sånn.

Jeg bor også i et strøk med mange utenlandske, i butikker, på gaten, jeg jobber i en bedrift hvor 90% er fra utlandet, så fra bunn og grunn av, har jeg ingen motforestillinger mot mennesker fra andre land. MEN det forandret seg etter at jeg flyttet dit jeg bor nå, hvor jeg opplever dette ganske ofte!

Jeg er også en normal jente med lyst hår og blå øyne, kler meg ikke spesielt sexy, men i helt vanlige klær! ikke utstråler jeg noen spesiell holdning, jeg er ganske helt enkelt en helt vanlig norsk jente, og tar IKKE øyenkontakt med noen på gaten om jeg kan unngå det!

Ikke heller mener jeg at det ikke finnes ekle gamle griser eller unge gutter fra Norge, men jeg har som sagt til gode å bli behandlet dårlig fra de.

Skal jeg la de pelle i vei, og fortsette å bygge opp under deres vrangforestilling om at norske jenter er fritt villt? Eller skal jeg si i fra, og kansje neste gang risikere å bli slått ned, av en person som ikke er vant til at kvinnen sier i fra når noe er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forsvart de som gjør overtramp eller de som er kriminelle eller de som plukker på jenter/kvinner.

Jeg har heller aldri fornektet at dette skjer! Om jeg har benektet det, vennligst siter meg, så jeg kan trekke det tilbake!

Jeg har full forståelse for at man blir forbannet når slike episoder skjer også, men når flesteparten av innleggen da ender opp med at: "ja disse utlendingene", føler jeg en viss trang til å ta til motmæle!

Nettopp fordi jeg omgåes disse, visstnok så horrible, menneskene hver dag, og opplever så mange av dem som flotte mennesker, på lik linje med mange nordmenn jeg møter.

Dere sier dere ikke mener alle, hvorfor skriver dere "utlendinger gjør ditt, utlendninger gjør datt"???

- Dersom "utlendinger" sier "norske kvinner er horer" eller "nordmenn eier ikke moral" så skriker vi opp å sier "ikke skjær oss alle under en kam!!" eller " det går ikke ann å si "alle nordmenn"!!! eller "vi liker ikke å bli satt i bås"!!!

Klarer dere ikke å se at det er nettopp det samme der gjør selv?

Jeg vil bare sette en klar finger på at det disse eksakte guttene gjorde, er deres ansvar, og ingen andres! Å snakke om utlendinger i flertall, som om det skulle gjelde de fleste utlendinger, det er det jeg vil til livs!

Vi vet alle at noen utlendinger er kriminelle! Vi vet alle at noen utlendinger klår og glor og er slibrige!

Men dersom vi tenker etter, så vet vi også at noen nordmenn er kriminelle, noen nordmenn klår og glor og er slibrige også!

Dere sier, "jeg har aldri opplevd dette med andre en utlendinger", og det er greit det, men jeg har opplevd det med nordmenn, og aldri med utlendinger!

Ingen av oss tar feil, vi må bare utvide synet litt tror jeg, og slutte å være "redd for" eller dømme grupper, for noe enkeltindivider står til ansvar for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men herre gud, vi snakker jo ikke om ALLE utlendinger!!

Vi snakker om DE som oppfører seg slik.

Det er da vel ingen vits i å diskutere om vi putter ordet "noen" foran ordet "utlendinger" eller ikke!

Alle skjønner da at dette ikke dreier seg om alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bor på Grønland. Er norsk og blond, og ganske normal, og lever som sagt midt blandt utlendingene for å si det sånn. Er ikke plaget av at verken utlendinger eller andre klår på meg. Javisst er det noen som glor av og til, eller kommer med en kommentar. Men det gjelder jo både nordmenn og utlendinger, og det er jo heller ikke særlig plagsomt ettersom jeg aldri har opplevd at noen har gått over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare en skrivemåte når jeg skriver "utlendinger". Mener jo ikke at alle er sånn.

Hadde jeg satt alle i en bås så skjønner jeg ikke hva jeg gjorde i det forholdet jeg hadde med en "utlending". Og det var forresten en herlig gutt på alle måter, og vi er supre venner ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...