Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en 18 år gammel jente fra Tønsberg som går 3 året på VGS. Neste år vil jeg flytte hjemmefra til Oslo for å jobbe (evt ta deltidsstudiet ) første året før jeg skal studere. Jeg er rett og slett drit lei Tønsberg selvom jeg har en fin vennekrets og alt går fint. Jeg er veldig kjent i Oslo og har også familie der. Jeg føler jeg kan være mer meg selv i denne byen og føler meg rett og slett mer lykkelig og inspirert av bylivet der. Likevel veit jeg at det kan være tøft å bo i en helt ny by, så jeg lurte på om noen hadde noen fine tips til meg? Jeg ønsker å bo i et jentekollektiv for å bli kjent med nye og ikke føle meg så ensom..jeg er bare redd for å ikke finne et kollektiv som jeg vil passe inn i ettersom at mange søker de som er over 20 og jeg kun er 19. Noen tips på å finne kollektiv til de under 20 å? I værste fall får jeg bare bo litt hos mine besteforeldre, men jeg liker ikke området de bor i..

Anonymkode: da74e...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor besteforeldrene dine? Hva er det du ikke liker med stedet de bor?

Anonymkode: 21249...3f3

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor besteforeldrene dine? Hva er det du ikke liker med stedet de bor?

Det er vel ikke det viktigste her, vel..

Skrevet
12 minutter siden, Gent82 skrev:

Det er vel ikke det viktigste her, vel..

Jo, for hvis de bor et sted som egentlig er veldig fint men som TS har fordommer mot, så kan man åpne opp for at hun kan bo hos dem.

La oss si de bor på Tøyen i Oslo. TS som ikler er fra Tøyen kan tenke litt av hvert ettersom Tøyen ofte blir nevnt i negative saker i avisen. Men vi som bor i Oslo vet at det er helt fint på Tøyen.

Men du har rett, det er ikke det viktigste. Og hvis TS kjenner godt til stedet de bor, så får man ikke sagt så mye som kan endre hennes tanker om stedet nei.

• Liker 4
Skrevet

mitt tips er unngå kollektiv... er alltid kaos, folk spiser maten din, ingen vasker opp så... men om du er slik selv vil du sikkert føle deg hjemme 

Anonymkode: 007ea...404

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, for hvis de bor et sted som egentlig er veldig fint men som TS har fordommer mot, så kan man åpne opp for at hun kan bo hos dem.

La oss si de bor på Tøyen i Oslo. TS som ikler er fra Tøyen kan tenke litt av hvert ettersom Tøyen ofte blir nevnt i negative saker i avisen. Men vi som bor i Oslo vet at det er helt fint på Tøyen.

Men du har rett, det er ikke det viktigste. Og hvis TS kjenner godt til stedet de bor, så får man ikke sagt så mye som kan endre hennes tanker om stedet nei.

Ser den, ble nysgjerrig selv. Men hun skrev jo at i verste fall fikk hun bo der, så det er tydelig en plan B uansett.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mitt tips er unngå kollektiv... er alltid kaos, folk spiser maten din, ingen vasker opp så... men om du er slik selv vil du sikkert føle deg hjemme 

Anonymkode: 007ea...404

Og i tillegg har de vel felles do og dusj også? 

Mange som skal på samme do hele tiden som ikke vasker etter seg... æsj... 

Hår i dusjen og hår i vasken.

Kollektiv er ekkelt. 

Anonymkode: b42dc...697

Skrevet
5 minutter siden, Gent82 skrev:

Ser den, ble nysgjerrig selv. Men hun skrev jo at i verste fall fikk hun bo der, så det er tydelig en plan B uansett.

Ja, men kanskje det kunne vært plan a og hun hadde sluppet å gruble så mye over denne bosituasjonen. :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men kanskje det kunne vært plan a og hun hadde sluppet å gruble så mye over denne bosituasjonen. :)

Enig, det er jo så mye mindre stress enn kollektivrot. Men virker som er veldig innstillt på å prøve det da så..så må hun vel det da :rolleyes:;)

Skrevet

Jeg har bodd i mange kollektiv, og som oftest har det vært kjempekoselig! Hvis jeg var deg ville jeg skrevet et innlegg på Facebook om at du vil flytte til Oslo og trenger et sted å bo, hvor mye du kan betale og annen praktisk informasjon, og litt om deg og dine interesser. Be folk om å dele det, så tar det nok ikke lang tid før noen tar kontakt og vil ha deg på visning. Jeg kjenner mange som har fått seg leilighet på den måten.
Det viktigste når du skal bo i et kollektiv er at dere er på bølgelengde når det kommer til rydding, festing, besøk og slike ting. Kjenner du ingen andre som vil bo i Oslo til neste år? Isåfall kan dere jo finne et kollektiv sammen. Ofte leies det ut leiligheter med tre eller fire soverom, da er det jo bare til å samle en gjeng og leie sammen.

Hvis du skal studere kan du søke SiO om studentbolig her: LINK

Uansett bør du spare penger slik at du kan betale depositum for leilighet, det pleier være på tre måneders leie.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...