Gå til innhold

Temping etter fødsel?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei, håper jeg ikke tråkker noen ufb'ere på tærne, nå... Tenkte dette burde være riktig forum, siden en del av prøverne her prøver å bli foreldre til nummer to eller tre.

Det jeg lurer på, er om noen har prøvd å tempe etter fødsel, og hvordan det funket. Får snart mitt første barn, og er usikker på prevensjon i etterkant, siden vi gjerne vil ha et barn til om ikke så lenge. Hadde vært fint å slippe hormonelle p-midler når det bare er snakk om kanskje et år før vi vil prøve igjen. Men den første 'syklusen' etter fødsel kan jo fort vare i et halvt år, og passer vel ikke så bra inn i noen skjemaer... Og når eggløsningen til slutt kommer (før første mens), kan man se det av tempstigning da?

Veldig takknemlig om noen kan svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Bare for å åpne med det; jeg er ingen ekspert...

Men jeg ville jo tro at du ville se det på tempen når du får din første EL etter fødsel.

Men det er endel MEN tror jeg...

- Er nok en stor fordel at du fra før av er dreven i temping og vet hva du skal se etter.

- Må være veldig stanhaftig og tempe hver eneste dag for i det hele tatt å kunne oppdage EL når den plutselig kommer.

- Og etter hva jeg har hørt kan det ta inntil et år før man får mensen tilbake igjen etter fødsel. (Det er leeeeenge det!)

- Med en liten en i huset er det kanskje ikke alltid enkelt å ta tempen på eksakt samme tidspunkt hver dag... (Det kan være vanskelig å være stanhaftig!)

En ting kan jeg fortelle og det er at jeg tempet etter SA og min gynekolog sa at de tempraturene kunne jeg ikke stole på pga. masse rare hormoner i kroppen etter et svangerskap. Men UL termin stemmer med det jeg trodde utifra EL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...