Gå til innhold

Finansiering av prøverør


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver

Lurer bare på hvordan dere som tar prøverør finansierer det hele? Setter pris på om dere svarer meg på en grei måte, og ikke moraliserer over økonomien vår..den er ordnet men ikke så veldig romslig i øyeblikket!

Det er jo ganske så store utlegg i utgangspunktet, og hva da hvis man må ha flere forsøk?

Vi har i øyeblikket ikke økonomi til å sette igang selv om vi går via det offentlige. Ikke så lett å skaffe til veie så mange tusen kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte ett kredittkort til det første forsøket + litt oppsparte midler. Ved forsøk nr. 2 må du selv legge ut for medisinene, men får det igjen fra Trygdekontoret etter at du har kommet over 15.000,- som er egenandelsgrensen. Jeg tror de fleste når egenandelsgrensen på første forsøk og dermed får igjen alt ved de neste forsøkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dete er småpenger mot hva det koster å ha barn. e skal du forørge i 18-20 år. da bør d ha økonomien i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dete er småpenger mot hva det koster å ha barn. e skal du forørge i 18-20 år. da bør d ha økonomien i orden

Unødvendig kommentar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Dete er småpenger mot hva det koster å ha barn. e skal du forørge i 18-20 år. da bør d ha økonomien i orden

Det var av frykt for slike toskete kommentarer jeg valgte å være anonym i dette innlegget... Skuffende!!

Takker for godt svar MrsL!

Vi har ikke bestemt oss for hva vi vil gjøre enda..skal prøve å spare opp noen midler og så får vi ta det derfra! Så synd at det skal være så dyrt for oss ufrivillig barnløse å få sjansen til å bli gravide!! Oppleves temmelig urettferdig! :cry:

- Trådstarter -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Dete er småpenger mot hva det koster å ha barn. e skal du forørge i 18-20 år. da bør d ha økonomien i orden

ja, for alle de pengene må du ut med på en og samme gang :roll:

Har ikke noen gode råd til trådstarter, men ønsker dere lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er noe rart at folk har problemer med å hoste opp pengene til prøverør på rappen! Allerede til første forsøket ryker det med mye penger hvis man må ha store medisindoser, varierer fra kvinne til kvinne. Dette er en vanskelig nok situasjon å være i, om ikke noen skal moralisere over det økonomiske i tillegg...

Det er synd hvis hjelp til å få barn blir noe som bare en pengesterk elite har råd til. For hvis man må ha flere enn 3 forsøk, så begynner det virkelig å bli dyrt, fordi man må betale alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Hvorfor i himmelens navn skal noen sette seg på sin høye hest og moralisere over noe som er grunnleggende instinkt hos mennesker flest?

Det man må ut med av penger for et barn gjennom 18-20 år er en drøy sum,ja, men det er fordelt over flere år, og er egentlig bare en glede, når man tenker på hva man har igjen for det. Hvor mye et barn er verdt.

Jeg gir meg langt fanden i hva folk måtte finne på å punge ut for prøverør elelr andre måter å forsøke å få barn på, så lenge de ikke ruinerer seg økonomisk i forsøket, for da har man jo ikek råd til et barn om det plutselig skulle klaffe. har selv en eks-kollega som var gjennom flere forsøk og hun og mannen var ute med summer jeg ikke evner å forestille meg. men så ubetydelige alle de pengene var den dagen da hun endelig kunne stå der og fortelle oss om spiren som vokste i magen hennes...

Glemmer det aldri, jeg gråt av glede på hennes vegne,og hele hun strålte.Glødet på en måte som kunne få hvem som helst til å tenke: meg også vil ha.....!

Bruk det dere kan og vil på forsøkene og gi jamt fanden i hva andre måtte mene om saken!Nå får jeg vel sikkert et par pepperplantasjer på nakken , men; Det er så urettferdig her i verden at de som egentlig ikke burde hatt barn, svært ofte "plopper" ut unger på løpende bånd, mens de som er mer kompetente sliter ræva av seg. Håper ikke noen nå tolker det som at alle med mange barn er uegnete foreldre, eller på andre "morsomme" måter....

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så godt å se at det finnes oppegående tanker om emnet.... det varmer et prøverhjerte! :)

- Trådstarter -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

:o :sjenert:

Hadde regnet med at en eller annen skulle pepre meg for ting og tang der, jeg. Ble så provosert av muligheten for at noen skal legge seg opp i noe sånt. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Trådstarter!

Vi har hatt et veldig "billig" forsøk da,og det ser ikke ut som om at nr 2 blir noe dyrere! Vi har brukt 5000 i medisiner,og hvis dette skjer neste gang så får vi ikke igjen noe penger! Man vet ikke på forhånd hvor mye man bruker,noen bruker 10000 på første forsøk,andre 5000. Vi tok også noe på kreditt kort,og hadde litt oppspart. Dessuten betalte vi medisinene når vi tok de ut. Jeg startet med nesespray på nyttårs aften,og den nesesprayen,første sprøyte og eggløsningssprøyte hadde jeg liggende i kjøleskapet hjemme,fra før jul. Tok heller å fordelte kosnadene litt utover et par mnd. Måtte kjøpe en sprøyte til,og crinione gelene(til bruk etter egguttak/innsetting) Så jeg føler ikke at vi ble "blakke" når vi gjorde det på denne måten. Man får jo resepten hjem ganske tidlig,og når man vet dato for prøve start,så kan man planlegge litt,få i hus det man uansett vet man trenger (nesespray f.eks.)

Klem :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...