Gå til innhold

Har du en ikke-sosialt-akseptert bekjennelse å komme med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At jeg savner meg. Å få styrken tilbake igjen etter problemer med bekkenet fra 4(!) dager etter positiv test og til 4,5 mnd etter fødsel. Jeg savner jobben. Det å kunne bruke hodet. Ikke bare være mamma. 

Dette i seg selv er kanskje ikke så ille, men savnet kan være litt altoppslukende til tider... 😕 

Anonymkode: cfc45...2ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg savner gravidkroppen. Jeg savner følelsen av å få positiv test, savner følelsen av å gå gravid. Jeg syns ikke fødsel var så fælt. Jeg hadde et vanvittig tungt svangerskap, likevel syns jeg den følelsen av å bære frem et barn var fantastisk. Jeg følte meg finere som gravid enn til vanlig. 

Men amming, etter å ha prøvd det så vet jeg at det ikke er noe for meg. Jeg har alltid mislikt å bli tatt på puppene og spesielt brystvortene. Så å ha et barn på brystene sånn, er jeg glad jeg slapp. Jeg syns amming er oppskrytt.

Anonymkode: d0379...906

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ganske bra som gravid. Har ikke stor mage, ingen bekkenløsning eller store plager. Ja, jeg blir fort sliten, og mister konsentrasjon fordi jeg er i babyboblen, men det går greit. Rekker ikke alt men er heller ikke så bekymret for det. Nyter det å være gravid uten et snev av dårlig samvittighet... 

Anonymkode: 4f9e3...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke så godt mammalivet. Er litt introvert så jeg liker godt å ha alenetid, og det er slutt med det nå nesten. Å leke med barnet mitt er ekstremt kjedelig. De lykkelige øyeblikkene er så få og korte! Gleder meg til barnet blir større og mer selvstendig.

Anonymkode: 6c1f7...fe5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Overrasket skrev:
 

Jeg tror ikke nyfødte babyer lærer å bli selvstendige av å ligge i sin egen seng uten selskap halve døgnet. De må bli trygge før de kan bli selvstendige. 

Og jeg tenker at hvem sitt behov er det når barnet ssmsover til skolealder. Ja til å møte barnets behov, men behovet for sammenhengende søvn for hele familien oversees glatt for «babyen» har behov for å ligge hud mot hud til 1. Klasse. 

Anonymkode: d1037...ef7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle gjerne vært hjemmeværende husmor med mange barn. Jeg koser meg hjemme i permisjon, og gruer med skikkelig til å begynne på jobb igjen. Det varierer nok, men i min omgangskrets er det ikke sosialt akseptert. Blant våre venner er det jobb og samfunnsengasjement som forteller hvem vi er.

Anonymkode: 1b5a5...9b1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker men ikke kan si høyt er at klaging rundt graviditet og barsel og småbarnsfasen alt er "gnål" for meg. Jeg betviler ikke hvor tungt det er, men jeg er lei av at det blir konstant lagt frem som om det er noe de ikke kunne forutsett eller som ble påtvunget dem. Det er grenser for hvor mye klaging vi tolerer fra folk generelt, men alt som er relatert til baby er liksom greit, for de stakkars mødrene må få luftet seg. "Idag har jeg ikke sovet mer enn en time av gangen" - nei det er jo det de sier om å ha nyfødte babyer.

Når jeg ikke har barn så er det fordi jeg verdsetter alenetiden, jeg vil føle at kroppen er min egen, jeg vil ikke ha all den ståheien. Jeg har ikke vært ekstraordinært heldig eller sluppet unna, ei heller lever jeg noe luksusliv. Vi lever alle med konsekvensene av våre valg.

Anonymkode: f2f21...66e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg syns enda amming er et smertehelvete uten like 16 dager etter fødsel. Har sår, og glødende smerte konstant. 

2. At jeg må bare holde ut med at baby gråter i 3 mnd, gå på autopilot med 1-3/4t søvn i døgnet og likevel være opplagt nok til at folk skal komme å besøke. Orker ikke

3. At jeg gråter en del fordi jeg føler meg mislykket som mor siden jeg ikke kan trøste baby en del ganger. Redd det skal føre til depresjon. Elsker baby, men føler meg totalt mislykket. Livredd for pustestopp. Sjekker 100 ganger gjennom natten. 

Anonymkode: fe89a...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om du har sovet lite inatt, føler på angsten eller har kroniske magesmerter. Bare drit i å sende meg en selfie av deg med "sadface" og selvmedlidenhet. Finn deg noe annet å motta oppmerksomhet for og hold griningen for deg selv.

Anonymkode: 457ce...264

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på de som ikke ammer og de som lar en nyfødt baby sove på eget soverom.

Anonymkode: 751e5...473

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg irriterer meg over folk som klager over å gå gravid og være småbarnsforeldre, dette har de valgt selv, så de får faen meg gi faen i klage!

-Har null til overs for folk som "slanker" seg samtidig som de går gravide. For meg er det tegn på å gi F i barnet sitt.

-Jeg ser ned på de som ikke engang gidder å prøve å amme og de som sender en baby på eget soverom så fort muligheten er der.

Anonymkode: c0a09...935

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig hatet å være gravid, begge gangene. Spedbarnstiden er noe ordentlig mas og slit, finnes ikke koselig. Jeg sr sterilisert og tar abort om det skulle feile, nekter å gå igjennom en graviditet og spedbarnstid igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Det er nå drit å gå gravid.

2. Jeg er glad fødselen endte i hastesnitt. Var redd for ødelagt underliv og lekke piss for hvert nys resten av livet.

3. Glad jeg valgte å ikke amme, virker som et savla styr med unge på puppen døgnet rundt i gud vet hvor mange måneder. 

Anonymkode: 70c33...0f1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Jeg ser ned på de som velger keisersnitt uten medisinske årsaker og de som gir opp ammingen.

* Jeg synes ingenting med andres barn er søtt, interessant eller morsomt. Virkelig ingenting.

* Synes småbarnstiden er et jævla helvete og gruer meg noe enormt til å få nr 2. Eneste grunnen til at jeg velger å få flere barn er at jeg synes det begynner å bli fint når ungen er rundt 5, begynner på fritidsaktiviteter som vi kan følge opp som en familie og de klarer å ta vare på seg selv til en viss grad.

* Jentebarn er grusomme og jeg gruer meg til å få jente selv. Håper for guds skyld det går over når hun kommer.

Anonymkode: 477bc...6d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

1. Det er nå drit å gå gravid.

2. Jeg er glad fødselen endte i hastesnitt. Var redd for ødelagt underliv og lekke piss for hvert nys resten av livet.

3. Glad jeg valgte å ikke amme, virker som et savla styr med unge på puppen døgnet rundt i gud vet hvor mange måneder. 

Anonymkode: 70c33...0f1

Uff! Er du virkelig GLAD for disse tingene? Blir rett og slett trist av å lese det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker ikke de mødrene som hele tiden skal fortelle alle andre at det å amme og samsove er det beste for alle barn. Jeg liker ikke de mødrene som har behov for å hele tiden tro at de er bedre enn alle andre og tror de har løsningen på alt. Hold kjeft. Typisk har de mødrene barn som er krevende og som biter og har atferdsproblemer og sikkert har gitt ungene sovemidler fordi barna aldri sover uansett. Kan ikke alle passe litt mer på seg selv og litt mindre på alle andre. Om det ikke er fare for barn, så la foreldre prøve og feile og gjøre ting på sin måte. De fleste elsker barna sine og prøver å gjøre sitt beste.

Anonymkode: b8f8d...99f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Salvie skrev:
 

Uff! Er du virkelig GLAD for disse tingene? Blir rett og slett trist av å lese det.

Må du? Kan du ta det i en ny tråd? La folk få øse ut av seg alt de sitter inne med uten at du skal begynne med hersketeknikker og se ned på alle som ikke er som deg. Du har sikkert svin på skogen og er langt i fra perfekt sjæl. Du gjør sikkert tusen feil. Du bare sier det ikke, for du er glad i livsløgnen og dekker over dårlig selvtillit.

Anonymkode: b8f8d...99f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Salvie skrev:
 

Uff! Er du virkelig GLAD for disse tingene? Blir rett og slett trist av å lese det.

Jeg ser ikke her hva som var galt med listen? For mange betyr svangerskap mye trøbbel, bekkenløsning, oppkast osv. Begge mine har vært ks, kjempe glad for det, fordi barna sansynligvis hadde omkommet i fødsel. Ikke har jeg ammet heller av diverse årsaker. Hva er trist med det? Man skal trossalt trives og overleve hjemme. For mange av oss er det å overleve dagen det dreier seg om.

Anonymkode: 26e92...e85

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Må du? Kan du ta det i en ny tråd? La folk få øse ut av seg alt de sitter inne med uten at du skal begynne med hersketeknikker og se ned på alle som ikke er som deg. Du har sikkert svin på skogen og er langt i fra perfekt sjæl. Du gjør sikkert tusen feil. Du bare sier det ikke, for du er glad i livsløgnen og dekker over dårlig selvtillit.

Anonymkode: b8f8d...99f

Jeg blir seriøst bekymret når folk sier de er glad for hastekeisersnitt, der det kan stå om liv og død for baby.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...