Gå til innhold

Har du en ikke-sosialt-akseptert bekjennelse å komme med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk med som bruker sosiale medier til og "vise frem hverdagen" med de syke barna sine. Hvordan hadde du likt å ligge på sykehuset store deler av livet uten å være i stand til å si noe, mens mora di tok bilder av deg til IG og facebookgrupper og publiserte alder, navn, sykdomshistorikk, prøveresultater og fremtidsutsikter for ett femsifret kanskje sekssifret antall følgere? 

Barn har ingen rettigheter i sosiale media. 

Anonymkode: 5d757...b48

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Folk med som bruker sosiale medier til og "vise frem hverdagen" med de syke barna sine. Hvordan hadde du likt å ligge på sykehuset store deler av livet uten å være i stand til å si noe, mens mora di tok bilder av deg til IG og facebookgrupper og publiserte alder, navn, sykdomshistorikk, prøveresultater og fremtidsutsikter for ett femsifret kanskje sekssifret antall følgere? 

Barn har ingen rettigheter i sosiale media. 

Anonymkode: 5d757...b48

Jøss ja.. det har jeg ikke tenkt på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som gjorde at jeg ikke ønsket barn var alle som ble foreldre og plutselig ikke hadde noen andre interesser enn barna.

Nå er jeg gravid selv, og irriterer meg over at den ENESTE folk med barn legger ut på SoMe er barna. Sender du en snap av noe får man snap av ungene deres tilbake. De kan kun snakke om barna, har ingen egne interesser og alle er så KJEDELIGE! 

Jeg er livredd for å bli som dem når jeg selv blir mor og har stående avtale med (barnløse) venninner om at de skal bitchslappe meg inn i evigheten om det skjer.

Anonymkode: 1099d...0e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Noe av det som gjorde at jeg ikke ønsket barn var alle som ble foreldre og plutselig ikke hadde noen andre interesser enn barna.

Nå er jeg gravid selv, og irriterer meg over at den ENESTE folk med barn legger ut på SoMe er barna. Sender du en snap av noe får man snap av ungene deres tilbake. De kan kun snakke om barna, har ingen egne interesser og alle er så KJEDELIGE! 

Jeg er livredd for å bli som dem når jeg selv blir mor og har stående avtale med (barnløse) venninner om at de skal bitchslappe meg inn i evigheten om det skjer.

Anonymkode: 1099d...0e0

Selvfølgelig har de andre interesser enn barna.

Anonymkode: 80809...c45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Folk med som bruker sosiale medier til og "vise frem hverdagen" med de syke barna sine. Hvordan hadde du likt å ligge på sykehuset store deler av livet uten å være i stand til å si noe, mens mora di tok bilder av deg til IG og facebookgrupper og publiserte alder, navn, sykdomshistorikk, prøveresultater og fremtidsutsikter for ett femsifret kanskje sekssifret antall følgere? 

Barn har ingen rettigheter i sosiale media. 

Anonymkode: 5d757...b48

Det verste jeg har sett, er han pappaen med kreftsyk datter, som var mer interessert i å se i kameralinsa, enn på sin dødssyke datter.. 

Anonymkode: 55b4b...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Selvfølgelig har de andre interesser enn barna.

Anonymkode: 80809...c45

Det er ingen selvfølge. Jeg har mange venninner hvis liv ene og alene kretser rundt barna, og de kan aldri være med på venninnekvelder eller turer fordi barnet deres skal i bursdag eller planlagte aktiviteter. Om faren tar dem med så sitter de pal på telefonen og får oppdateringer. En venninne droppet 30-årsfeiringen til sin bestevenninne fordi hun kom til å gå glipp av babysvømmingen. 

Anonymkode: 1099d...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldre som konstant legger ut bilder og videor av barna 24/7. Dette kan neppe være bra når barnet kommer i en alder hvor de er klar over dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på de som ikke ammer men bruke Mme. Og ser i allefall ned på de som har bestemt seg for at de ikke vil amme på forhånd, og har med Mme på føden... 

Anonymkode: 11db2...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Noe av det som gjorde at jeg ikke ønsket barn var alle som ble foreldre og plutselig ikke hadde noen andre interesser enn barna.

Nå er jeg gravid selv, og irriterer meg over at den ENESTE folk med barn legger ut på SoMe er barna. Sender du en snap av noe får man snap av ungene deres tilbake. De kan kun snakke om barna, har ingen egne interesser og alle er så KJEDELIGE! 

Jeg er livredd for å bli som dem når jeg selv blir mor og har stående avtale med (barnløse) venninner om at de skal bitchslappe meg inn i evigheten om det skjer.

Anonymkode: 1099d...0e0

Jeg er også redd for å bli sånn! Men jeg tror ikke jeg kommer til å bli det. Jeg er såpass lite aktiv i sosiale media. De jeg evt kommer til å snappe er mamma (som ELSKER barnebarna) og de venninnene mine som snapper unga sine til meg nå. Men asså. Lets face it. Det er ikke søtt med småunger som gurgler på gulvet eller griser med spagetti. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er ingen selvfølge. Jeg har mange venninner hvis liv ene og alene kretser rundt barna, og de kan aldri være med på venninnekvelder eller turer fordi barnet deres skal i bursdag eller planlagte aktiviteter. Om faren tar dem med så sitter de pal på telefonen og får oppdateringer. En venninne droppet 30-årsfeiringen til sin bestevenninne fordi hun kom til å gå glipp av babysvømmingen. 

Anonymkode: 1099d...0e0

Spesielt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ser ned på mennesker som har gått sykepleie og sier at studiet er vanskelig. Det sier noe om dine ferdigheter. Det er sikkert en givende utdanning og flott at folk velger den retningen, men å si at det er spesielt vanskelig og krevende... nei, bare nei. Samboeren min er sykepleier og blir flau over kollegene sine som snakker om de vanskelige eksamene de hadde og på den høye strykprosenten på noen eksamener, og når jeg ser på studiebøkene er innholdet overfladisk og noe de fleste burde forstå. 

Anonymkode: 24280...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gasellen skrev:
 

Jeg er også redd for å bli sånn! Men jeg tror ikke jeg kommer til å bli det. Jeg er såpass lite aktiv i sosiale media. De jeg evt kommer til å snappe er mamma (som ELSKER barnebarna) og de venninnene mine som snapper unga sine til meg nå. Men asså. Lets face it. Det er ikke søtt med småunger som gurgler på gulvet eller griser med spagetti. 

Folk er veldig forskjellig, jeg synes det er veldig hyggelig å få snaps av småunger gurgle på gulvet, på lekeplassen osv... Men ikke av hvilke som helst unge, men til mine bestevenninner og barna til mine søsken! Har ikke barn selv og synes det er fint / koselig å se😊  Derimot jeg jeg veldig uinteressert i å få snap fra folk som gjør treningsøvelser eller bilder av maten de spiser ... liker snap fra opplevelser og ting som skjer i livene deres, ikke bilde fra treningen liksom😂

Anonymkode: cec27...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er ingen selvfølge. Jeg har mange venninner hvis liv ene og alene kretser rundt barna, og de kan aldri være med på venninnekvelder eller turer fordi barnet deres skal i bursdag eller planlagte aktiviteter. Om faren tar dem med så sitter de pal på telefonen og får oppdateringer. En venninne droppet 30-årsfeiringen til sin bestevenninne fordi hun kom til å gå glipp av babysvømmingen. 

Anonymkode: 1099d...0e0

Plutselig er et barn viktigere enn venner. Og det er det jo sånn strengt tatt. 

Men, det skal selvfølgelig ikke være sånn resten av livet. Skjønner likevel godt at en baby går foran det meste en god stund. 

Anonymkode: 80809...c45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Noe av det som gjorde at jeg ikke ønsket barn var alle som ble foreldre og plutselig ikke hadde noen andre interesser enn barna.

Nå er jeg gravid selv, og irriterer meg over at den ENESTE folk med barn legger ut på SoMe er barna. Sender du en snap av noe får man snap av ungene deres tilbake. De kan kun snakke om barna, har ingen egne interesser og alle er så KJEDELIGE! 

Jeg er livredd for å bli som dem når jeg selv blir mor og har stående avtale med (barnløse) venninner om at de skal bitchslappe meg inn i evigheten om det skjer.

Anonymkode: 1099d...0e0

Jeg tenkte det samme. Men jeg hat blitt sånn. Og jeg merker det selv. Men klarer ikke slutte :ler: jenta mi er jo då søt og flink og jeg er så stolt og kry, så jeg snapper stort sett henne 😬. Men sender bare til andre med baby, besteforeldrene og hode venninner da... prøver å huske på at alle synes ikke min unge er så spennende som meg. 

Og jeg snakker stort sett om babyer også. For det skjer jo ikke noe annet i livet mitt. Jeg får liksom veldig lite input fra andre ting. Og da blir det baby da. 😳

Anonymkode: 57b72...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...