Gå til innhold

Har du en ikke-sosialt-akseptert bekjennelse å komme med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min:

Jeg blir veldig glad når jeg får kommentarer på at jeg har liten gravidmage. 

Anonymkode: 5d757...b48

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingenting til overs for navere som ikke har vilje til å slutte å være navere. 

Anonymkode: 48aa4...9a1

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes allerede en passende tråd her inne til å betro dere alt det fordomsfulle dritet dere sitter inne med. 

Anonymkode: 1de77...767

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom sliter jeg med å forstå hvorfor folk ikke bare kan ta seg sammen. Tenker på en del familiemedlemmer som pga depresjon, angst o.l ikke kan jobbe og går på nav. Blir så lei sytingen deres og har lyst til å filleriste de og si at vi alle sliter med noe - ta deg sammen og få deg en jobb. 

Anonymkode: ff838...f42

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har lagt tråden på graviditetsrommet antar jeg at du siktet til gravid og baby relaterte ting. 

Jeg synes ikke amming er koselig eller magisk. Det er bare en arbeidsoppgave man har som mamma. 

Anonymkode: 57b72...2c7

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lei av gravide damer på jobben. Nei, graviditet er ikke en sykdom sies det, men stort sett alle er sykemeldte fra den dagen de har positiv test. På facebook er de veldig aktive, det er hytteturer og fjellturer og shopping i by'n. Men de orker ikke å jobbe, for de blir så slitne. 

Anonymkode: 2611f...9cb

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At vi nordmenn er i ferd med å bli en problemorientert, lettkrenka survegjeng som ser problemer med alt.

Gravide=Sykmeldt umiddelbart og det er krise at de må begynne på jobb etter kun 10mnd. Helt grusomt!!

Plutselig skal alle ungdommer ha det vi kalte handicap førerkort på 80tallet. Kan ikke huske at en eneste survet over  clutchen noengang. Nå er det plutselig blitt helt umulig. Og de krever annerkjennelse for problemet de opplever.

Folk er så lettkrenket etterhvert at man snart havner i metoo klemma hvis man forteller en "alle barna vits". Dvs ingen føler seg krenket selv, men tenk på alle andre. Så da blir vi krenket på vegne av andre. Da ser vi på oss selv som gode?!

Vi løper rundt og er påtatt sjokkerte hele tiden. Alle skjønner at det er tull, men den som sier ifra blir stemplet som ufølsom....

Og det blir værre og værre....

Anonymkode: beda3...ab5

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg ikke som en magisk ur-super-kvinne etter fødsel, jeg følte meg helt jævlig og som jeg hadde blitt overkjørt av et tog. 

Jeg syns heller ikke amming er hverken koselig eller fint, jeg syns det er helt jævlig - men føler jeg må holde ut for barnets del. 

Jeg skulle ønske noen ville snakke med meg om voksne ting og ikke bare barn og baby, er så lei.. Vil heller høre om jobben din, enn om bæsjebleiene til datteren :P Av en eller annen grunn har alle andre samtaletema bare forduftet etter jeg ble mamma.. 

Anonymkode: ee156...290

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes barselperioden bare var jævlig. Så når jeg fikk høre, "nå må du bare koooose deg", så hadde jeg lyst til å sette fra meg vogna å gå. Det var et jævla slit, det var det. 

Anonymkode: 3138e...fca

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det finnes allerede en passende tråd her inne til å betro dere alt det fordomsfulle dritet dere sitter inne med. 

Anonymkode: 1de77...767

Du er sikkert gøy på fest :)

Anonymkode: 48aa4...9a1

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Cuntzilla skrev:
 

Siden denne lå i gravid/baby-delen av forumet (så jeg nå):

Når en kollega triller inn på kontoret med barnevogna etter fødsel så ser jeg oppi og sier "ååå så søt" utelukkende fordi jeg føler jeg må, og jeg stikker med en dårlig unnskyldning så fort jeg kan. Babyer er det mest uinteressante som finnes. I tillegg har kollegaen gjerne endret seg fra å være et interessant menneske til å bli bare en mor. Denne tendensen avdekkes gjerne allerede under graviditet da, hvor det eneste hun kan snakke om i lunsjen er bekkenløsning og babynavn. 

Jeg skjønner det er det viktigste som skjer i livet ditt, men tror ikke du skjønner hvor UTROLIG kjedelig det er for andre å høre om det i lengden. 

Enig, men det verste for min del er at det gjelder ikke bare kolleger eller bekjente, det gjelder venner og familie også. Dvs. jeg har ikke noen veldig sterk tilknytning til babyene deres. Utelukker ikke at det skjer om noen år, når de er blitt mennesker man kan kommunisere med. Men bylten babyen er nå har jeg ikke noe spesielt forhold til. Besøk og dulling er enda en ting jeg føler jeg må gjøre. Det var hyggelig å se den lille aller første gang men utover det er det ikke veldig spennende. 

Jeg er bevisst på å melde meg på seminarer og jobbturer slik at jeg har ting i timeplanen og unnskyldninger for å ikke besøke mer.

Anonymkode: f2f21...66e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var noe herk å være gravid, fødselen var et sønderslitende mareritt og baby-og småbarnstiden var bare mas, stress og innimellom hvis jeg var heldig, kjedelig. 

Anonymkode: 2d392...922

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Siden du har lagt tråden på graviditetsrommet antar jeg at du siktet til gravid og baby relaterte ting. 

Jeg synes ikke amming er koselig eller magisk. Det er bare en arbeidsoppgave man har som mamma. 

Anonymkode: 57b72...2c7

Enig. Jeg synes kvaliteten i samspillet ble svekket og det hele ble bare en smertefull opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen som blir sykemeldt bare fordi de er sliten 😅 Jeg er gravid og dritsliten, men sykemeldingen (nå svangerskapspenger) kom fordi jeg fikk massive bekkensmerter av løft og gåing på hardt gulv i timesvis på jobb. Ble rett og slett sengeliggende. Kan likevel gå turer i skog og mark, trene på treningssenter og generelt være aktiv, men jeg kan ikke jobbe.  Håper ingen tror jeg er hjemme fordi jeg har lyst eller fordi jeg bare er sliten, for det er jo virkelig dødskjedelig. 

Min bekjennelse er at jeg blir litt stolt når folk sier jeg er «flink» som ikke har lagt på meg så mye. Sier at jeg spiser det jeg vil og holder meg unna vekta, men i realiteten veier jeg meg hver dag og passer på måltidene. 

Anonymkode: 1108d...2ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille hemmelighet er at jeg var forsiktig med mat som gravid, for å unngå å legge på meg så mye. Jeg spiste nok, men "koste meg" aldri. Jeg la på meg 11 kilo og magen var helt flat et par dager etter fødselen. Jeg sier det ikke til noen (bortsett fra mannen) men jeg er utrolig stolt over å se så bra ut etter fødselen, og blir kjempeglad når noen kommenterer det. Men noe fotballfrue-bilde ble det ikke! Føler ikke for å skryte høylydt :P

En annen hemmelighet er at jeg syns babyen vår er SÅ mye mer interessant og vakker enn de andre babyene i barselgruppa 😂 er vel ikke den eneste som tenker det!

Anonymkode: 936f1...dc2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Overrasket

Jeg tror ikke nyfødte babyer lærer å bli selvstendige av å ligge i sin egen seng uten selskap halve døgnet. De må bli trygge før de kan bli selvstendige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som får barn (førstegangs) som tror de kan alt,om babyer og babytiden,faktisk ikke kan en jævla dritt

Anonymkode: b49ee...fb8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At graviditet er slitsomt! Langt ifra idyllisk og vakkert bla bla bla som alle andre sier.

Anonymkode: b1a62...a52

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...