Gå til innhold

Har han tilnytningsproblemer? Eller hva er greia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Bruk livet på andre ting enn hobbypsykologi. Det spiller ingen rolle hvorfor han er som han er. Han er ikke rett for deg.

Dump og gå videre. Dette vet du jo egentlig.

Anonymkode: dcb8e...dc3

Så er du en skikkelig hobbypsykolog selv 😛

men den man faktisk liker er aldri riktig. Etter erfaring. 

Anonymkode: 0d7af...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har tidligere vært i forhold med psykisk mishandling. Du har jo gått rett i fella igjen! Kom deg vekk fra ham, forhold skal ikke være på denne måten i det hele tatt kjære deg!

Anonymkode: 79234...6c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du har tidligere vært i forhold med psykisk mishandling. Du har jo gått rett i fella igjen! Kom deg vekk fra ham, forhold skal ikke være på denne måten i det hele tatt kjære deg!

Anonymkode: 79234...6c1

Jeg har bestemt meg for å gå videre. Dette er allerede en uke siden. Har ikke svart han på de siste meldingene han har skrevet til meg, ikke åpnet de en gang. Og nå tror jeg han har blokket meg igjen. Og det er jo like greit det for så vidt.

Men jeg bare prøver å bli klok på han og oppførselen hans. Er jo såret, for ting han har sagt og hvordan han har vært kald og varm om en annen. Det sårer.. Så jeg tenkte at hvis jeg klarte å bli litt - bare litt - mer klok på han, så ville det bli lettere å gå videre. For da vet jeg at det er han det faktisk er noe galt med, og ikke meg.. 

Kan det være at han ble skremt av at jeg faktisk ER en snill og god jente? Han er visst vant til det motsatte i følge han selv. Kan det være at tanken på at jeg faktisk kunne ha blitt kjæresten hans, var for skremmende? Han sa tidligere her at han så for seg at vi var offisielt kjærester om 2-3  mnd.. 

Ts

Anonymkode: 244e5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjenne meg igjen i han, og jeg har tilknyttningsforstyrrelse pga alvorlige barndomstraumer.

Jeg er dog bevisst og har innsikt i problemene, så jeg handler ikke på dem slik som han har gjort. Mtp, blokkeringer, ikke tørre å ringe en du er eksklusiv med osv. Viker som at han trenger å få litt mer innsikt i følelser og tankemønster. Trist at det er sånn for dere. 

Anonymkode: fd271...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kan kjenne meg igjen i han, og jeg har tilknyttningsforstyrrelse pga alvorlige barndomstraumer.

Jeg er dog bevisst og har innsikt i problemene, så jeg handler ikke på dem slik som han har gjort. Mtp, blokkeringer, ikke tørre å ringe en du er eksklusiv med osv. Viker som at han trenger å få litt mer innsikt i følelser og tankemønster. Trist at det er sånn for dere. 

Anonymkode: fd271...7c7

Hvordan kan du kjenne deg igjen i han? På hvilke ting?

Ja, det er veldig trist og jeg har jo rett og slett kjærlighetssorg? Men er som sagt bevisst på at jeg er ferdig og skal videre, for jeg føler virkelig jeg har prøvd det jeg kan.. Forsøkt å få han til å forstå at jeg er her, jeg skal ingen vei, jeg ønsker ikke å såre han, jeg er trofast (han eier ikke tillit til meg overhodet) osv. Og fortalt han hva jeg føler for han.. Men ingenting hjelper. Den «vi er ferdig» meldingen kommer likevel titt og stadig..

Anonymkode: 244e5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen. 

Det er gått én uke, og jeg har ikke hørt noe enda - heldigvis. Jeg har heller ikke kontaktet han. Tenker på han 24/7, og blir fysisk uvel når jeg holder meg helt i ro og virkelig tenker på han og det som har vært. Forsøker å jobbe en del og holde meg opptatt.

Men likevel venter jeg litt på den meldingen fra han, og jeg tror den kommer.. For denne gangen var det jeg som dumpet han (dog uten å si noe), og det tror jeg ikke stoltheten hans tåler i lengden. Han forventer å høre fra meg igjen, for det er slik det har vært hver gang. Jeg har tatt kontakt og tryglet han nærmest om å ta meg tilbake. 

Når den meldingen kommer.. Uavhengig av hva det står i den.. Synes dere jeg skal svare? Eller la være å svare på den også? Slik som med de to siste meldingene han skrev til meg. 

Takk!

ts

Anonymkode: 244e5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ts her igjen. 

Det er gått én uke, og jeg har ikke hørt noe enda - heldigvis. Jeg har heller ikke kontaktet han. Tenker på han 24/7, og blir fysisk uvel når jeg holder meg helt i ro og virkelig tenker på han og det som har vært. Forsøker å jobbe en del og holde meg opptatt.

Men likevel venter jeg litt på den meldingen fra han, og jeg tror den kommer.. For denne gangen var det jeg som dumpet han (dog uten å si noe), og det tror jeg ikke stoltheten hans tåler i lengden. Han forventer å høre fra meg igjen, for det er slik det har vært hver gang. Jeg har tatt kontakt og tryglet han nærmest om å ta meg tilbake. 

Når den meldingen kommer.. Uavhengig av hva det står i den.. Synes dere jeg skal svare? Eller la være å svare på den også? Slik som med de to siste meldingene han skrev til meg. 

Takk!

ts

Anonymkode: 244e5...ee1

Bra du holder deg unna! Nei jeg syntes ikke det er noe å svare på når han omsider tar kontakt, uansett hvor mange søte ord han sier om at han har vært dum og du er så bra osv. Det er ord sagt bare for å snurre deg inn i garnet sitt igjen og ikke noe som faktisk endrer deres forhold.  

Å svare han åpner for kommunikasjon og å sende meldinger frem og tilbake fører ofte til at du får et forklarings og forsvaringsbehov, noe som viser at han fortsatt har en viss makt over følelsene dine, og plutselig er du svak for han igjen og tilbake i samme runddansen som før med å være ventedokka til en mann som ikke ser noe langsiktig og seriøst med deg. Om han så sa at dere kunne bli sammen hadde jeg aldri giddet  det for det varer max noen måneder før det er tilbake i samme dritten som før. 

Om du absolutt må svare så skriv kort og konkret "Har bestemt meg for å gå videre så hva du kommer løpende med nå har ingenting å si. Jeg fortjener bedre og orker ikke mer av ditt tull og ustabilitet så vi kutter kontakten her, har du noe som helst respekt for meg skriver du ikke mer til meg, jeg har holdt ut for lenge og selv bra damer har en grense." Og ikke svar på noen meldinger etter dette. 

Anonymkode: 02309...6a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Bra du holder deg unna! Nei jeg syntes ikke det er noe å svare på når han omsider tar kontakt, uansett hvor mange søte ord han sier om at han har vært dum og du er så bra osv. Det er ord sagt bare for å snurre deg inn i garnet sitt igjen og ikke noe som faktisk endrer deres forhold.  

Å svare han åpner for kommunikasjon og å sende meldinger frem og tilbake fører ofte til at du får et forklarings og forsvaringsbehov, noe som viser at han fortsatt har en viss makt over følelsene dine, og plutselig er du svak for han igjen og tilbake i samme runddansen som før med å være ventedokka til en mann som ikke ser noe langsiktig og seriøst med deg. Om han så sa at dere kunne bli sammen hadde jeg aldri giddet  det for det varer max noen måneder før det er tilbake i samme dritten som før. 

Om du absolutt må svare så skriv kort og konkret "Har bestemt meg for å gå videre så hva du kommer løpende med nå har ingenting å si. Jeg fortjener bedre og orker ikke mer av ditt tull og ustabilitet så vi kutter kontakten her, har du noe som helst respekt for meg skriver du ikke mer til meg, jeg har holdt ut for lenge og selv bra damer har en grense." Og ikke svar på noen meldinger etter dette. 

Anonymkode: 02309...6a0

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg! ❤️ Har bestemt meg for ikke å svare - når den tid kommer at jeg må ta et valg i fht det. Føler jeg har sagt alt som kan sies, og han blir nok aldri å endre seg.. Tusen takk igjen ❤️

Anonymkode: 244e5...ee1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har värt borti et lignende tilfelle før. Var bare å ignorere hele drittfyren! Bra du kommer deg videre😊 skjønner det her vanskelig, men det er bare å holde seg hard. Hvis han har noen hjerneceller intakt så tenker han over sine egne handlinger. Makan til spess fyr... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

 

Ligger faktisk å bare gråter nå. Savner han, og har avsmak på han samtidig. Fucka følelse. Har lyst å kontakte han, men har ingenting å si.

Har i etterkant funnet ut veldig mye om han.. At han har et massivt rusmisbruk, og er med i en meget farlig gjeng og miljø.. Får ikke mer avsmak på han pga. det egentlig (han har mommy-issues og psykiske vansker..), men ble sjokkert og skuffa. Føler han har lyvd til meg om hvem han er. Han har latt meg falle for en versjon av han som egentlig ikke eksisterer. Det er en sorg det og, men kjenner mer på et økende sinne faktisk.

Jeg falt for han. Skikkelig. Ble rett og slett forelsket, noe som svært sjeldent hender meg. Og jeg bryr meg så ufattelig mye om han. Klamrer meg fast til det lille håpet. Fordi vi hadde de dagene i sommer som var så fine at de nesten var uvirkelige. De var for fine til å være sanne.. Og de dagene ville vært unntakene.. Vet det så godt, men fortsatt gjør det jævlig vondt.

Anonymkode: 244e5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ts her.

 

Ligger faktisk å bare gråter nå. Savner han, og har avsmak på han samtidig. Fucka følelse. Har lyst å kontakte han, men har ingenting å si.

Har i etterkant funnet ut veldig mye om han.. At han har et massivt rusmisbruk, og er med i en meget farlig gjeng og miljø.. Får ikke mer avsmak på han pga. det egentlig (han har mommy-issues og psykiske vansker..), men ble sjokkert og skuffa. Føler han har lyvd til meg om hvem han er. Han har latt meg falle for en versjon av han som egentlig ikke eksisterer. Det er en sorg det og, men kjenner mer på et økende sinne faktisk.

Jeg falt for han. Skikkelig. Ble rett og slett forelsket, noe som svært sjeldent hender meg. Og jeg bryr meg så ufattelig mye om han. Klamrer meg fast til det lille håpet. Fordi vi hadde de dagene i sommer som var så fine at de nesten var uvirkelige. De var for fine til å være sanne.. Og de dagene ville vært unntakene.. Vet det så godt, men fortsatt gjør det jævlig vondt.

Anonymkode: 244e5...ee1

Sykt at du ikke får avsmak fortsatt etter det nye du fant ut om han. Du kan bli drept om du har mer med han å gjøre. Får han og gjengen problemer går fienden etter kjæreste og familie, om de ikke bare dreper han og får bråket ut av verden. Forhold med en som har kjøpt en one way ticket til årevis i fengsel før eller senere?  Ta deg sammen.

Anonymkode: 02309...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Han tok kontakt med bestevenninna mi i natt.. Han spurte om jeg hadde det fint... 

Anonymkode: 244e5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ts her

Han tok kontakt med bestevenninna mi i natt.. Han spurte om jeg hadde det fint... 

Anonymkode: 244e5...ee1

Håper hun ikke svarte ham.

Hold deg unna, sånne som han skaper ikke noe annet enn trøbbel for deg. HOLD DEG UNNA!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke psykolog, men les om borderline. Kanskje vil du kjenne igjen mye der?

Anonymkode: 86b76...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er ikke psykolog, men les om borderline. Kanskje vil du kjenne igjen mye der?

Anonymkode: 86b76...cef

Ja, det var skremmende likt, dessverre..... 

Ho har ikke svart han enda for vi vet ikke helt hva vi skal svare - eller om vi skal i det hele tatt...

Anonymkode: 244e5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor gidder du, TS? Bare blokker han og gå videre med livet. Så vanskelig og så lett er det. Bor han forresten på Sørlandet? Høres ut som en bekjent.

Anonymkode: 3211c...9ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor gidder du, TS? Bare blokker han og gå videre med livet. Så vanskelig og så lett er det. Bor han forresten på Sørlandet? Høres ut som en bekjent.

Anonymkode: 3211c...9ab

Hvordan kan det høres ut som en bekjent? Skriv forbokstaven på byen/plassen?

Anonymkode: 244e5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du skriver den setningen som "alle" i dårlige forhold skriver, de som aldri kommer seg ut av sånne forhold, setningen "jeg vil så gjerne forstå hvorfor han gjør sånn/behandler meg sånn etc", NEI det er ikke din jobb å forstå han, han sliter tydeligvis med noe og det er ikke din jobb å redde han. Kom deg unna før du havner i nok et dårlig forhold. 

Anonymkode: 0deaf...05e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flere ting skurrer allerede nå, så kan det multipliseres med ti etter noen år når han viser alle sidene av seg selv. For Guds skyld hold deg unna hvis du er glad i deg selv. Nå vet jeg ikke hvor gammel han er, men han høres ut som en fjortis som er svært umoden. Du har tre valg; gå tilbake til ham og så kan dere fortsette å dumpe hverandre de neste ti årene, fortsette å bruke en haug med energi på å diagnostisere ham, eller bruke kreftene og energien på deg selv og finne ut av hva i deg gjør at faller for  menn med problemer. Gjør du ikke sistnevnte vil du kanskje havne i samme grøfta som du har vært i to ganger før. 

Hold deg unna. Ikke svar. Gå videre i livet. Slutt å gruble og spørre om ham, bruk tiden på noe bedre, på deg selv. 😘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...