Gå til innhold

Øreskylling på en søndag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fins det noe mulighet for å få ordna øreskylling hos lege på en søndag?

Har sykt vondt i øret av ørevoks som sikkert presser på trommehinnen. Har prøvd å få ørevoksen ut flere ganger selv men får det ikke til.:grine:

 

Anonymkode: bb50c...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Privat evt,- du kan jo sette deg på legevakten også, men da må du brlage deg på å sitte på venterommet hele dagen/ikke bli tatt inn!

Anonymkode: 82f43...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta i olivenolje (eller annen matolje om du ikke har olivenolje) i øret hver dag i en  periode slik at ørevoksen løser seg opp. Har du hard ørevoks er det ikke sikkert at legen greier skylle det ut før du har myket det opp uansett.

Anonymkode: 1482e...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ta i olivenolje (eller annen matolje om du ikke har olivenolje) i øret hver dag i en  periode slik at ørevoksen løser seg opp. Har du hard ørevoks er det ikke sikkert at legen greier skylle det ut før du har myket det opp uansett.

Anonymkode: 1482e...1aa

Legen har da dråper som løser opp ørevoks på få minutter..

Anonymkode: 57add...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Legen har da dråper som løser opp ørevoks på få minutter..

Anonymkode: 57add...c6e

Dråpene som legen bruker er Vaxol, også kalt verdens dyreste olivenolje...

Anonymkode: 1482e...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et sånt kit på apoteket, da får du bruksanvisning og alt du behøver å vite.

Anonymkode: 88993...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kjøp et sånt kit på apoteket, da får du bruksanvisning og alt du behøver å vite.

Anonymkode: 88993...1d2

Ja jeg har alt kjøpt den kitet kalt Revaxør, problemet er at jeg får det ikke ut selv med det. Og nå gjør det bare enda vondere enn før jeg begynte. Har legen på legevaka i det hele tatt mulighet til å skylle ører? 

Anonymkode: bb50c...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at legevakten skyller ører, den gangen jeg jobbet på legevakt fikk pasienten beskjed om å gå til fastlegen eller kjøpe utstyr til å gjøre det hjemme på apoteket. Må du gjøre det i dag er volvat e.l. det enkleste. 

Anonymkode: 62a39...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja jeg har alt kjøpt den kitet kalt Revaxør, problemet er at jeg får det ikke ut selv med det. Og nå gjør det bare enda vondere enn før jeg begynte. Har legen på legevaka i det hele tatt mulighet til å skylle ører? 

Anonymkode: bb50c...856

Ta med seg revaxøren til legevakta så har de i alle fall mulighet :). Sikkert greit, så får de ogsp tatt en kikk for å se om det er betennelse der eller ikke.

Anonymkode: 82716...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt legevakten og hørt i det minste, fortell at det plager deg veldig. Vet kan de sikkert hjelpe deg med å bruke det kittet du har kjøpt.

Anonymkode: 7797a...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og spør. 116 117, si det akkurat som det er og hvor vondt der er og hva du har gjort. Ikke åpne med å spørre om de kan skylle øret for deg, men si at du har smerter i øret og du tror det er voks som presser langt inne og hva du har gjort for å løse problemet selv. 

De som svarer er helsesekretærer eller sykepleiere som kan ha gode råd pr telefon, og som vet om dette er noe de kan fikse. 

Den telefonen er ikke med på å bidra til unødig besøk/lengre køer unødig :)

Anonymkode: b8e8e...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Privat evt,- du kan jo sette deg på legevakten også, men da må du brlage deg på å sitte på venterommet hele dagen/ikke bli tatt inn!

Anonymkode: 82f43...734

Hvorfor skal en hele tiden på legevakten for alt? Dette er noe en fastlege ordner. Ikke rart det er eviglange køer på telefonen når en forsøker å ringe.

Anonymkode: 509ad...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...