Gå til innhold

Hvordan ser dere på de med personlighetsforstyrrelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker spesielt på emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse? Eller generelt?

Anonymkode: ced8e...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner fordomsfullhet her.... 

det står heller ikke personlighetsforstyrrelse i pannen på folk så du kan kjenne noen uten at du vet det. 

Du kan tenke at de er forskjellige individer sånn som andre, og dømme etter hvordan personen er, ikke kun etter diagnose.

Anonymkode: e728a...35e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle pf synes eller merkes av andre enn de helt nermeste. Den du ser på som sterk, stabil og fornuftig kan ha en pf for alt du vet. Noen tar sine pf problemer innover, andre utover. 

Bli kjent med mennesker for den de er. 

Anonymkode: 8eadf...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg rette på spørsmålet: hvordan ser dere på personlighetsforstyrrelser? 

Anonymkode: ced8e...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Har ikke noe imot dem annet at jeg ikke ville omgått meg med en narsissist eller psykopat (Antisosial/dyssosial-personlighetsforstyrrelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lite forståelse og aksept med mindre en har noen av de "gode" diagnosene som indikerer at du er ute av stand til å kontrollere sine handlinger. Pyskose, PU, autisme (av alvorlig grad), tourette, pluss sikkert et par andre er slike "gode" diagnoser på begrensede områder (tourette autisme) eller omfattende områder (psykose PU). å være utilregnelig er jo den ultimate "aksept" for at det ikke er "din skyld" at du har gjort noe "galt"

Resten av diagnosene inklusiv personlighetsforstyrrelser sier bare at du generelt sett reagerer eller responderer eller oppfatter/rersponderer på ting ut over normalen men at du selv er i kontroll og du selv er "ansvarlig", du er tilregnelig og har valg men basert på "ting" "velger" du "uanstendige" responser.

Da får en mindre "aksept i forhold til om det var helt utenfor din kontroll som med "gode" diagnoser, men du får sikkert noe mer forståelse ved at individet du eventuelt har behandlet merkverdig forstår at det handler om deg og ikke individet, litt sånn "det er ikke deg det er meg" greie på en måte

Men, dette er bare mine spekulasjoner jeg er ikke fagpersonell bare pasient hehe ;) 

 

Jeg personlig tenker at folk er som de er, og om jeg trives rundt dem eller ei er det som avgjør om jeg vil henge med dem eller ikke, "diagnoser" spiller liten rolle for meg egentlig, men i 2018 så skal det angivelig være slik at folk angivelig skal behandle folk med "mildere diagnoser" tilsvarende som om de var "utilregnelige" så hvordan det går fremover vet jeg ikke det får vi nesten bare se hva som skjer med, jeg personlig er noe skeptisk til denne feministiske venstre ekstremismen, men jeg har ikke fasit så

Lykke til uansett

Anonymkode: f81ed...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de ikke kan noe for dette, og at det må være vondt både for dem som har det og omgivelsene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke om folk har personlighetsforstyrrelser med mindre jeg har et svært nært forhold til dem og de forteller meg det. Jeg regner med at mange tar seg sammen og ikke viser det i enkelte situasjoner mens andre nok er vanskeligere å forholde seg til. Men det går jo ikke an å uttale seg generelt.

Anonymkode: d2f79...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på dem nøyaktig som andre mennesker, med et litt fraværende og distré blikk. 

Anonymkode: d02d7...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ingenting og ser det som en litt usikker "diagnose". Jeg tror ærligtalt en del folk blir feildiagnostisert med PF for øyeblikket og får diagnosene i ustabile livssituasjoner, snarere enn at det feiler dem noe..det er liksom poppis-diagnosen nå om dagen. 

Anonymkode: 690a5...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Tenker ingenting og ser det som en litt usikker "diagnose". Jeg tror ærligtalt en del folk blir feildiagnostisert med PF for øyeblikket og får diagnosene i ustabile livssituasjoner, snarere enn at det feiler dem noe..det er liksom poppis-diagnosen nå om dagen. 

Anonymkode: 690a5...3e2

Det tenker jeg og. Slike diagnoser skal ikke settes når man er i depresjon bla men det gjøres allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er feildiagnostisert med det, fordi de sliter med traumer. Men blitt trakkasert av ei med det også. Mye falske beskyldninger og utpressing. Grusomt. Men tenker ikke alle med eupf er som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...