Gå til innhold

Kvalm av tramadol dagen etterpå,er d vanlig???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😀

Mannen min ble operert på tirsdag,4 dager siden.han fikk tramadol,og fikk bivirkninger som kvalme og svimmelhet,han har latt være å tatt tramadol i dag,men har allikevel vært kvalm og uggen.

Han tok en afripran mot kvalme,og ble litt bedre,men tok ikke vekk hele kvalmen. 

Hjalp egentlig ikke så veldig mye.

Er d normalt å være kvalm dagen etter man har tatt tramadol,og burde ikke kvalmestillene virke?

Anonymkode: ee3d9...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg er ofte kvalm i dagesvis etter narkose. 

Anonymkode: 57658...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg er ofte kvalm i dagesvis etter narkose. 

Anonymkode: 57658...b41

Har også mistenkt at det kan være det,siden han har vært kvalm siden operssjonen😀

Anonymkode: ee3d9...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt vanlig å bli litt kvalm og svimmel av tramadol, samt at en gjerne føler seg litt ekstra varm (litt feberfølelse). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Kvalme er vanlig å få når en har smerter. Så det kan godt være at han har behov for smertestillende en stund etter operasjonen. Han kan sikkert få pf istedenfor, men min erfaring er at de har kortere virketid og at en ofte kan bli mer "susen" av de. Men det varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, gjest- silje skrev:
 

Kvalme er vanlig å få når en har smerter. Så det kan godt være at han har behov for smertestillende en stund etter operasjonen. Han kan sikkert få pf istedenfor, men min erfaring er at de har kortere virketid og at en ofte kan bli mer "susen" av de. Men det varierer fra person til person.

Er ikke så erfaren med medisin,men burde ikke kvalmestillene virke?😀ts

Anonymkode: ee3d9...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg måtte bruke tramadol ble jeg veldig varm, kvalm og svimmel. Det gikk heldigvis over etter noen dagers bruk, kroppen ble litt vandt med det. Kvalmestillende hjalp meg ikke i det heletatt.

Anonymkode: ce909...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje
1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Er ikke så erfaren med medisin,men burde ikke kvalmestillene virke?😀ts

Anonymkode: ee3d9...0fa

Kommer an på hvor mye smerter han har det og om det er smertene som gjør han kvalm. Det er også bivirkninger med kvalmesstillende som med smertestillende. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...