Gå til innhold

Hvor mange skritt går du om dagen på skritttelleren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På hverdager uten gåturer blir det knapt 5000. Hjemme og på jobb går jeg ikke med telefonen på meg, ei heller på trening.

 

 I helgene blir det gjerne en del mer, særlig om jeg er på tur, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.10.2018 den 19.37):

Hvor mange skritt går du gjennomsnittlig hver dag på skritttelleren din? Under 10.000? Rundt 10.000? Over 10.000?

Anonymkode: 8c072...7e8

Snittet mitt de siste 10 mnd er 11 000 skritt. Hjelper å ha en jobb hvor de fleste dagene ender på rundt 10 000 skritt :)

Anonymkode: bf7cf...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skritteller egentlig verdiløst hvis den ikke er kalibrert, jeg var på ett plukklager en gang og kunne ligge på 4-6000 skritt, andre lå på 3-4000, noen var oppe i over 30000, men vi hadde samme jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittet mitt er på 13000 de siste 12 mnd. Kalibrert apple watch, jeg dobbeltsjekker den ganske regelmessig på både korte og lange distanser da jeg har hund og normalt har noen runder jeg vet distansen på. Jeg har også omtrentlig samme antall steg på apple watchen som på en annen stegteller på de distansene.

Anonymkode: bfb05...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittet er 13.000. På jobbdager er det mer 20.000. Er fortsatt delvis i permisjon med lite barn og dermed har vi noen veldig rolige dager hjemme nå som vi kan. 

Anonymkode: a8300...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå på vinteren snitter jeg på rett under 6000. Har en stillesittende jobb. 

Anonymkode: 51d15...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et gjennomsnitt på 7600 skritt, men det er store variasjoner. I helgene og de dagene jeg trener kan jeg ha opp mot 25.000 skritt. 

Mens vanlige hverdager har jeg få skritt, de verste dagene bare 2500-3000. Jeg har en svært stillesittende kontorjobb med mange møter i gjennom dagen, savner egentlig et yrke med mer bevegelse. Har vurdert en slags gåmatte som jeg kan bruke under pulten på kontoret, men det ser sikkert teit ut under teamsmøter. 

 

Anonymkode: 67835...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (På 12.2.2024 den 16.27):

Skritteller egentlig verdiløst hvis den ikke er kalibrert, jeg var på ett plukklager en gang og kunne ligge på 4-6000 skritt, andre lå på 3-4000, noen var oppe i over 30000, men vi hadde samme jobben.

Med mindre du tenker skritt teller som i en egen enhet så skal i hvertfall de fleste polar, Garmin, fitbit osv være rimelig nøyaktig på skritt. 

Men alle har vi ulik skritt lengde og naturlig aktivitets nivå så det ER helt naturlig at man får ulikt antall skritt på ulike mennesker som utfører det samme. Enkelt eksempel; jeg med mine 160 cm vil bruke flere skritt på å gå 5 meter enn en person som er 200 cm. Jeg som blir fort lei, kjeder meg, har indre uro vil fort trå ganske mange flere skritt på busstoppet enn den som sitter i ro på benken. 

Anonymkode: d08a4...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor få. Som for eksempel i dag, hvor jeg ligger på 3794. Vanligvis ligger jeg på litt flere, da. Men det er bare 1-2 ganger i uken hvor jeg får mere enn 10.000, dessverre. Må skjerpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange som skryter på seg mer skritt enn de har da, hva de nå vil oppnå med det...

Jeg har mellom 5 og 6 tusen på jobb, 12000 om jeg er på tur i tillegg. 

Anonymkode: 3e173...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett mellom 8 - 10.000 skritt. Er hjemmeværende. 

Anonymkode: 252cf...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 9000 daglig  i gjennomsnitt siste året.

Anonymkode: b5aa5...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger på 2-5000 , varierer veldig. Er syk så er vanskelig å komme seg ut på tur 😕

Anonymkode: ae0a5...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snitter på 6000 skritt daglig.

Og jeg føler ikke jeg går så lite, jeg går jo overalt, blir jo noen timer gåing om dagen. Stillesittende jobb da. Og helgene blir mye sofa, så de trekker nok ned!

Likevel.. jeg føler jo jeg går en del! Går til og fra jobb når været er fint, det er ca 40 min hver vei. Går turer iblant, eller rundt og shopper i noen timer. Gåing er generelt mitt hovedfremkomstmiddel. Synes det er rart at alle andre går det dobbelte, å gå 10 000 skritt for meg tar veldig mange timer.

Noen påpekte det med høyde, kanskje det er greia. Jeg er veldig høy og tar lange skritt. Jeg har av og til lagt merke til det når jeg går ved siden av kortere damer, artig hvordan man ofte ender opp med å gå i takt, men de tar 2-3 skritt på mitt ene, spesielt siden jeg går sykt fort også, de må nesten småløpe 😂

 

Anonymkode: ddb7f...65c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 19.35):

Snitter på 6000 skritt daglig.

Og jeg føler ikke jeg går så lite, jeg går jo overalt, blir jo noen timer gåing om dagen. Stillesittende jobb da. Og helgene blir mye sofa, så de trekker nok ned!

Likevel.. jeg føler jo jeg går en del! Går til og fra jobb når været er fint, det er ca 40 min hver vei. Går turer iblant, eller rundt og shopper i noen timer. Gåing er generelt mitt hovedfremkomstmiddel. Synes det er rart at alle andre går det dobbelte, å gå 10 000 skritt for meg tar veldig mange timer.

Noen påpekte det med høyde, kanskje det er greia. Jeg er veldig høy og tar lange skritt. Jeg har av og til lagt merke til det når jeg går ved siden av kortere damer, artig hvordan man ofte ender opp med å gå i takt, men de tar 2-3 skritt på mitt ene, spesielt siden jeg går sykt fort også, de må nesten småløpe 😂

 

Anonymkode: ddb7f...65c

Så grusomt å være så høy

Anonymkode: b9320...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri gått på skrittelleren.

Har derimot gått med skritteller og ligger på 15k daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 10 000 på jobb og butikker etc. + 6000 ish de dagene jeg går tur. (da langt jevnere og høyere intensitet) 

Så i snitt er det på 16000 skritt. Men er nok ikke 100% å stole på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 000 til 50 000. Kanskje 45 000 i snitt?

Anonymkode: 0120b...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...