Gå til innhold

Har du vært på legevakta før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere ganger. 2 x nyrebekkenbetennelse, 3 x uvi, halsbetennelse, bilulykke og øyeskade som jeg kommer på. 

Anonymkode: 14c60...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå måtte jeg tenke!

Jeg har vært flere ganger med barn, ellers har det vært bitt, infeksjon i livmor, blodtap, bakteriell brystbetennelse, og psykisk helse. 

Anonymkode: e10e7...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene gangen klarte jeg å kjøre smørkniven igjennom venstre hånd. Andre gangen pga blodforgiftning pga skrubbsår.

Anonymkode: b54ad...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang da jeg gikk på videregående. Halsbetennelse. Og en gang pga et lite uhell på rattkjelke (da jeg var 35...).

Ringte legevakten her jeg bor nå en tidlig lørdag morgen pga urinveisinfeksjon, og traff på verdens sureste og mest ufordragelige lege. Kunne nesten tro at jeg hadde fått uvi med vilje bare for å plage ham. Fikk inntrykk av at han ikke trodde på meg. Altså, jeg bor nesten 2 timers kjøring fra legevakten og var på det tidspunktet avhengig av taxi for å komme meg dit. Da sier det seg selv at jeg ikke ringer pga noe som kan vente til fastlegen åpner mandag kl. 8. Etter mye om og men kom han fram til at jeg under sterk tvil kunne dra til sykehjemmet i bygda og få «låne» antibiotika der i stedet for å sitte nesten 4 timer i en taxi (så han skjønte i det minste at en så lang taxitur ikke er mulig når man har uvi...).

Ellers har jeg kun vært på legevakten som sjåfør for gubben eller guttungen, som regel pga fotballrelaterte skader eller kuttskader.

Anonymkode: 7af11...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger med barna, aldri selv. Beinbrudd 2 ganger, brokk en gang, kraftig allergisk reaksjon en gang og streptokokkinfeksjon en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har du vært på legevakta før? Isåfall hvorfor?

Anonymkode: 54b49...c10

Hehe, ja, og ved min første gang var årsaken at jeg hadde brukt voks-strips til å fjerne hår "nedentil".

Det endte med at hullet etter et hår ble betent i roten, og det dannet seg en diger byll under huden. Det satt akkurat i overgangen fra lysken/låret, der hvor trusestrikken går. Denne byllen ble større og større, og en dag på jobben begynte jeg rett og slett å halte fordi det var så vondt. På den tiden hadde jeg ikke fastlege (tror det var før den tiden) og bodde også et sted der jeg ikke hadde noen lege. Så jeg måtte dra på legevakten i arbeidstiden.

Legen som behandlet meg kikket på byllen og sa: "Har du brukt voks til å fjerne hår med?" Jeg bare "eh, ja...?" "Slutt med det! Dette har jeg sett nok av!" sa han morskt, og satte i gang. Bedøvet meg i lysken med en diger sprøyte. Jeg orket ikke se på, så jeg lå og stirret stivt i taket, men den digre sprøyta rakk jeg å se i synsfeltet. Deretter skar han opp byllen, skviste ut all verk og skylte det (med sterilt saltvann, antar jeg) og så sydde de det sammen igjen og plastret meg.

Kom meg tilbake på jobb etterpå, og kunne gå uten å halte da.

Siden da har jeg aldri brukt voks og dratt ut hårene i bikini/underlivsområdet. Aldri. Bruker høvel.

Siden har jeg vært på legevakt et par ganger med høy feber og lungebetennelse, men det er mange år siden sist. Vært noen ganger på legevakt med småen også, da han var liten.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klemt finger i dør, 2x grunnet fall fra hest, betent operasjonssår, 2x halsbetennelse (lege var på ferie og hadde ikke vikar), kutt i arm som måtte sys, allergisk reaksjon, mulig brudd i arm, forstoppelse. 
Det er de gangene jeg husker! 

Anonymkode: 700f5...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, TinyBean skrev:
 

Var der en gang for et par år siden pga flåttbitt.

Legvakten på grunn av flåttbitt? Nå har jeg hørt det og :ler:

Har vært på legevakten to ganger på grunn av hjernerystelse og to ganger fordi jeg slo meg og måtte sy :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En drøss ganger som baby! Ble diagnostisert med cøliaki som to-åring, og etter det har jeg aldri vært der :P 

Anonymkode: 47089...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang på videregående pga akutt sykdom, og en gang pga plutselige og kraftige svingninger i blodtrykket mens jeg var gravid

Anonymkode: 47089...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, altflyter skrev:
 

Legvakten på grunn av flåttbitt? Nå har jeg hørt det og :ler:

Har vært på legevakten to ganger på grunn av hjernerystelse og to ganger fordi jeg slo meg og måtte sy :) 

Jeg har også vært der etter flåttbitt. Dvs det var to uker etter selve bittet. Våknet med en slik diger rødt ring der flåtten hadde vært. Fikk panikk og dro på legevakta og fikk en skikkelig hestekur med antibiotika.

Anonymkode: f0491...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har også vært der etter flåttbitt. Dvs det var to uker etter selve bittet. Våknet med en slik diger rødt ring der flåtten hadde vært. Fikk panikk og dro på legevakta og fikk en skikkelig hestekur med antibiotika.

Anonymkode: f0491...d3f

Samme her. Flåttbitt kan bli ganske alvorlig så tok ingen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...