AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 Ber du med deg andre når det skjer noe? Inkluderer du alle? Alenemora i foreldregruppa, naboen som er alene hver dag, den gamle ensomme mannen/dama, de som er ny i kommunen osv.. Eller tenler du kun på deg selv? Anonymkode: 5c41e...936 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg prøver det. Jeg vet selv hvordan det er å ikke bli inkludert, så jeg forsøker å være oppmerksom på det og inkludere andre. Anonymkode: f866e...b3a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg prøver å være bevisst på det, men jeg er nok ikke spesielt inkluderende. Siden jeg er sjenert selv syns jeg rett og slett det føles unaturlig og slitsomt å være inkluderende. Det tar så mye energi fra meg, selv om jeg bør være mer inkluderende og syns andre bør være mer inkluderende mot meg Anonymkode: 606db...f31 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ber du med deg andre når det skjer noe? Inkluderer du alle? Alenemora i foreldregruppa, naboen som er alene hver dag, den gamle ensomme mannen/dama, de som er ny i kommunen osv.. Eller tenler du kun på deg selv? Anonymkode: 5c41e...936 Lever litt i en fantasiverden? Er vel svært få mennesker i Norge som gjør det du beskriver her,.. Anonymkode: 207bb...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #5 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg er veldig inkluderende. Jeg syns dette er noe folk flest bør bli flinkere til. Anonymkode: 33f88...75f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #6 Skrevet 13. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig inkluderende. Jeg syns dette er noe folk flest bør bli flinkere til. Anonymkode: 33f88...75f Såklart, lett å vurdere seg selv. I Norge: Glem det! Igjen: ikke KREV noe av andre på den måten. Anonymkode: 207bb...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #7 Skrevet 13. oktober 2018 Nei, egentlig ikke. Misliker forandringer å nye folk, men når de nye ikke er fult så nye lengre, så elsker jeg de au. På privaten så tilbringer jeg ikke tid med andre mennesker, da er jeg asosial, og dermed veldig lite innkluderende. Anonymkode: 3af44...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #8 Skrevet 13. oktober 2018 Både og. Jeg er inkluderende når jeg er rundt mennesker, så hvis vi er flere (for eksempel på en fest, vors, andre sosiale ting) så er jeg svært oppmerksom på at de som er der har det bra. Og hvis noen er stille eller ser ut til å havne utenfor samtalen så forsøker jeg å dra de inn eller få de til å kose seg. Jeg tar ekstremt mye ansvar for de som er rundt meg og deres humør. Men på den andre siden så er jeg nok dårlig til å invitere alt og alle med på ting. Og kan nok fort invitere noen med på en ting, mens jeg velger noen andre til noe annet. Jeg ekskluderer ikke, men selekterer nok litt i forhold til hva jeg orker til akkurat det vi skal. Det handler nok mye om at jeg føler så stort ansvar for at alle skal ha det fint av de rundt meg. Så jeg har derfor ikke alltid energi til masse nye folk, eller andre mennesker jeg føler jeg må "introdusere" til hverandre og passe på at har det bra i alle settinger. Jeg er også svært glad i å være med få mennesker om gangen, så vil heller blir godt kjent - enn å alltid være en stor gjeng. Så jeg kan sikkert bli flinkere til å ta Litt mindre ansvar for alle rundt meg, og heller bli litt flinkere til å bare dra med masse folk på alt mulig. Men jeg er som sagt introvert selv om jeg er utadvendt, så jeg blir svært sliten av masse mennesker alltid. Anonymkode: df43a...4da
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #9 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg er veldig inkluderende. Introduserer mine nye venner til mine gamle venner. Opplever dog ikke at vennene gjør det samme for meg, da. Anonymkode: 59178...e10
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #10 Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Både og. Jeg er inkluderende når jeg er rundt mennesker, så hvis vi er flere (for eksempel på en fest, vors, andre sosiale ting) så er jeg svært oppmerksom på at de som er der har det bra. Og hvis noen er stille eller ser ut til å havne utenfor samtalen så forsøker jeg å dra de inn eller få de til å kose seg. Jeg tar ekstremt mye ansvar for de som er rundt meg og deres humør. Men på den andre siden så er jeg nok dårlig til å invitere alt og alle med på ting. Og kan nok fort invitere noen med på en ting, mens jeg velger noen andre til noe annet. Jeg ekskluderer ikke, men selekterer nok litt i forhold til hva jeg orker til akkurat det vi skal. Det handler nok mye om at jeg føler så stort ansvar for at alle skal ha det fint av de rundt meg. Så jeg har derfor ikke alltid energi til masse nye folk, eller andre mennesker jeg føler jeg må "introdusere" til hverandre og passe på at har det bra i alle settinger. Jeg er også svært glad i å være med få mennesker om gangen, så vil heller blir godt kjent - enn å alltid være en stor gjeng. Så jeg kan sikkert bli flinkere til å ta Litt mindre ansvar for alle rundt meg, og heller bli litt flinkere til å bare dra med masse folk på alt mulig. Men jeg er som sagt introvert selv om jeg er utadvendt, så jeg blir svært sliten av masse mennesker alltid. Anonymkode: df43a...4da Jeg er akkurat som deg og er også introvert (men ikke veldig innadvendt). Anonymkode: 40664...78c 1
Gjest andysowhat Skrevet 13. oktober 2018 #11 Skrevet 13. oktober 2018 (endret) jeg er inkluderende når jeg er med utlendinger, ellers egentlig ikke annet enn på jobb. Jeg lurer på om det er en form for rasisme xD Endret 13. oktober 2018 av andysowhat
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #12 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg er ikke så veldig inkluderende, nei. Hovedgrunnen er at jeg ikke er så veldig sosial selv. Tar sjeldent initiativ til ting og da er det ikke alltid at jeg har muligheten til å invitere med andre (tar ikke med andre enn evt. kjæresten hvis jeg er invitert i bursdagen til noen, liksom). Men jeg prøver å være god på å gå rundt på jobb og snakke med alle i forkant av lønningspils og quiztreff via jobben. Vet at det er flere der som synes det er mer morsomt å bli med på ting hvis man blir invitert til å slå følge eller avtale med noen fremfor å kaste seg på når man får en fellesmail. Anonymkode: c00c3...8a3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #13 Skrevet 14. oktober 2018 Håper det, prøver i hvertfall. Anonymkode: 3c5d2...1ed
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #14 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg er ganske sjenert og prøver selv å bli mer vant til å være rundt andre så akkurat nå er jeg nok ikke særlig inkluderende. Jeg har lyst til å bli det etter hvert fordi jeg vet hvordan det er å være utenfor og også det å bli ignorert. Anonymkode: ad0d8...4a5
Jordbæra Skrevet 14. oktober 2018 #15 Skrevet 14. oktober 2018 På 13.10.2018 den 18.11, AnonymBruker skrev: Ber du med deg andre når det skjer noe? Inkluderer du alle? Alenemora i foreldregruppa, naboen som er alene hver dag, den gamle ensomme mannen/dama, de som er ny i kommunen osv.. Eller tenler du kun på deg selv? Anonymkode: 5c41e...936 Jeg tenker på meg selv og mine. Men jeg prøver alltid å få med den som jeg syns ser ut til å stå alene.
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2018 #16 Skrevet 14. oktober 2018 Nei. Jeg er sosial når jeg føler for det, men føler ikke at jeg verken har lyst eller kapasitet til å inkludere forskjellige som trenger det, bare for å være snill. Når jeg er sosial er det med etablerte venner. Det er dem jeg har lyst til å treffe, og jeg tar ikke med meg noen andre. Har et par venner som er slik at de tar med seg noen de føler at trenger å treffe noen. Dem tar jeg godt imot. Det får være mitt bidrag. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #17 Skrevet 15. oktober 2018 Bor i bærum og her er det veldig inkluderende ihvertfall. Anonymkode: 7b883...c6b
Oddy Skrevet 25. oktober 2018 #18 Skrevet 25. oktober 2018 I klassen og fester er jeg alltid den som inkluderer. I klassen prøver jeg alltid å få alle med i kantinen eller med hvis noen av oss skal på en tur til byn etter skolen. På fester hvis noen sitter alene pleier jeg ofte å gå bort til dem og prate og eventuelt få dem til å bli med meg til de andre. Syntes det er fælt å se mennesker være alene, så prøver alltid å inkludere. Selfølgelig, hvis de sier nei, er det et nei men de må forvente at jeg spør igjen neste gang.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #19 Skrevet 25. oktober 2018 Skulle ønske jeg var, men blir vanskelig når jeg er introvert og innesluttet med sosialangst. Anonymkode: 2c723...822 1
tbags Skrevet 25. oktober 2018 #20 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg var, men ikke nålengre folkl sier ja til mine fester aldri ivintiete nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå