Gå til innhold

Hvordan takle å være alene på en lørdagskveld :( for første gang som voksen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er ikke en konkurranse om hvem som er mest ufrivillig alene. 😉 Det kan klart være verre for hun/ham dersom TS aldri er vant til å være alene, enn noen som er alene hele tiden. 

Anonymkode: a4ccd...069

Nå tenker du ikke veldig langt. Jeg vil anta at mange som er alene nå, ikke alltid har vært det. Skilsmisse, dødsfall, ingen barn eller barn voksne og utflyttet etc. Pluss at det er mange enslige som aldri har hatt et eget familieliv. Faktisk vil jeg tro det er verre for godt voksne å bli kjent med nye mennesker enn for unge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på tv, les en bok. Slapp av med en kopp kakao eller et glass vin. Ikke bruk energi på å tenke på at du er alene eller hvor fælt det er. For meg høres det bare digg ut å være alene en kveld hvis du aldri har vært det siden du var tenåring

Anonymkode: 467b2...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Legge deg inn på psyk akutt kanskje? 

Anonymkode: 7fd30...803

Why? TS virker ikke psykisk syk, men til å ha et stort behov for å være sosial. 

Alle mennesker er forskjellige. Jeg trenger mye alenetid, andre trenger å være mer sosiale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger å være alene, etter lange og harde arbeidsuker kommer hjem vaske og rydde litt, lage mat lese og se på de programmene jeg interesserer meg for, noen helger blir det masse sosialt sammen med venner og jobb, og da er man sliten når man starter på ny arbeidsuke :)  Har voksne barn, de lever sitt liv. Etter et langt samliv så er det å være alene mer befriende en jeg hadde forestilt meg. Selvfølgelig savner man nærheten av en man er glad i, men man slipper å ta hensyn til andre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.. da jeg var single, syntes jeg at å være alene på en lørdagskveld var deilig. Jeg savner det. Den første gangen jeg var uten barn, syntes jeg derimot at det var litt tomt og trist, men lærte å sette pris på det. 

Dersom dette er prekært, kan du bare ta fly hit og låne familien min litt. Mannen er på jobb, men de tre yngste barna er hjemme. Jeg kan ta inn på hotell, med strikketøy, godis og bok og ha det helt stille. 😂

Jeg har ikke vært alene mer enn noen timer i strekk, de siste årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tråder er hån mot de som faktisk er ensom. Du føler deg IKKE ensom, men kanskje alene. To forskjellige ting. Jeg føler meg ikke truffet, fordi jeg er ute innimellom med venner. Har aldri hatt kjæreste. Selv om jeg er en del sosial prøver jeg å være takknemlig for det jeg har - og jeg prøver å sette meg inn i situasjonen til de som alltid er hjemme. De er alltid i mine tanker, og jeg prøver å kose meg på deres vegne også. 

Hva gjør du på kveldene i uke dagene da TS? Regner med du ikke er ute på byen da? Les bok, se på tv/film/serier, hør på podcast, lag noe kreativt. Det er bare fantasien som stopper deg. Google kan også være din venn. Hvis du virkelig føler deg alene en lørdagskveld anbefaler jeg deg å søke hjelp for å lære deg å slappe av.

Anonymkode: 3d978...948

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mystic woman said:
 

Du verden så dramatisk da! Det må være forferdelig å være så avhengig av andre menneskers selskap at du tror du kommer til å dø hvis du for første gang i ditt liv må være alene en lørdagskveld. Du tråkker på mange med slike uttalelser, skal jeg si deg. Det er mange som er alene både lørdagskvelder og andre kvelder.

Er det nødvendig å være så ekkel? Hun spør om tips og råd, og får det av de fleste. Skriver selv videre at det hjelper å høre at en kan kose seg  eget selskap, og vil prøve det. Hva var det Madelin Albrght sa? " “There is a special place in hell for women who don't help other women." Tolk det som du vil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ble singel i slutten av juli for første gang siden jeg var en tenåring. Har holdt meg opptatt hver helg med venninner og festing, men denne helgen er alle bortreist. Er redd jeg kommer til å dø av ensomhet i kveld.

Drama queen, much? Er det sånn du reagerer så har du faktisk bare godt av å være alene i dag, for da trenger du virkelig treningen. Alternativt så kan du ta deg en tur på et gamlehjem eller noe, og tilbringe tid med noen av beboerne der, for de trenger garantert selskap.

Anonymkode: 838a6...2a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Drama queen, much? Er det sånn du reagerer så har du faktisk bare godt av å være alene i dag, for da trenger du virkelig treningen. Alternativt så kan du ta deg en tur på et gamlehjem eller noe, og tilbringe tid med noen av beboerne der, for de trenger garantert selskap.

Anonymkode: 838a6...2a9

Jeg tror det meste man ikke er vant til kan virke skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

Jeg tror det meste man ikke er vant til kan virke skremmende. 

Det er jeg smertelig klar over, men jeg følte fortsatt jeg fikk en overdose drama etter å ha lest HI.

Anonymkode: 838a6...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er så ensom! Har aldri vært singel før. Ble singel i slutten av juli for første gang siden jeg var en tenåring. Har holdt meg opptatt hver helg med venninner og festing, men denne helgen er alle bortreist. Er redd jeg kommer til å dø av ensomhet i kveld. Hva skal jeg gjøre for å takle dette? Hva skal jeg finne på i kveld? 

Er klar over at dette høres overdramatisk ut, men det er sannheten. Vær så snill og hjelp meg! 😭

Anonymkode: a4ccd...069

Kanskje det er denne helga du blir voksen da? :)

Anonymkode: 7e29c...eaa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Laduena87

Oppskrift - en flaske rødvin, skal vi danse og bare NYT! du er ikke ensom bare fordi du ikke har planer akkurat idag. Jeg er også alene, sitter med min nydelige dverg dachs så har jo mye selskap i henne. Men alle vennene mine er allikavel opptatt. Jeg tror ensomhet må du jobbe med selv, sett pris på egentid og jobb med deg selv. Jeg får ikke helt den sympatien for seg, du høres bortskjemt ut. Det å lene seg på en kjæreste halve livet er bare ikke lurt. Du må ha styrke i deg selv. Det å klare seg alene er den beste styrke man kan ha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
32 minutter siden, Mousj skrev:
 

Er det nødvendig å være så ekkel? Hun spør om tips og råd, og får det av de fleste. Skriver selv videre at det hjelper å høre at en kan kose seg  eget selskap, og vil prøve det. Hva var det Madelin Albrght sa? " “There is a special place in hell for women who don't help other women." Tolk det som du vil. 

! Helt seriøst! Det å støtte og hjelpe andre kvinner handler også om at kvinner viser styrke i seg selv, tror du har tolket Madelin som DU vil! Som kvinne bør man virkelig kjempe på! Ikke legge seg ned for å få sympati pga du er alene er kveld! Det er en skam for kvinner i verden som kjemper en virkelig kamp! Makan...forøvrig, å kalle noen ekkel!? Pga de sier sin mening det er bare nedverdigende og sikkert ikke hva Madelin så for seg! Tolk det som du vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Mousj skrev:
 

Er det nødvendig å være så ekkel? Hun spør om tips og råd, og får det av de fleste. Skriver selv videre at det hjelper å høre at en kan kose seg  eget selskap, og vil prøve det. Hva var det Madelin Albrght sa? " “There is a special place in hell for women who don't help other women." Tolk det som du vil. 

Det går en nemesis gjennom livet. Pass deg for hva du sier. Jeg har arbeidet på krisesenter i mange år blant annet. De aller fleste kvinner, godt voksne og unge jenter, som kommer dit - og det er for mange et kjempestort skritt - er i ganske andre alvorlige kriser enn TS. Derfor har jeg ikke den helt store medfølelsen for henne. Hva gjør du for dine medkvinner?

Endret av Mystic woman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Én aleinekveld på en lørdag siden tenårene og det snakkes om ensomhet og det høres som om verden går under... Det er virkelig på tide at du får denne....ehh... utfordringen. Hvordan blir det når du virkelig får problemer...?

Anonymkode: 6dc97...9c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er så ensom! Har aldri vært singel før. Ble singel i slutten av juli for første gang siden jeg var en tenåring. Har holdt meg opptatt hver helg med venninner og festing, men denne helgen er alle bortreist. Er redd jeg kommer til å dø av ensomhet i kveld. Hva skal jeg gjøre for å takle dette? Hva skal jeg finne på i kveld? 

Er klar over at dette høres overdramatisk ut, men det er sannheten. Vær så snill og hjelp meg! 😭

Anonymkode: a4ccd...069

takk for din ærlighet. Men hvorfor ikke sy, lage noe spennende mat som du liker, og bare nyte tilværelsen, og tenke hvor takknemlig du kan være generelt i livet og det du gjør i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mystic woman said:
 

Det går en nemesis gjennom livet. Pass deg for hva du sier. Jeg har arbeidet på krisesenter i mange år blant annet. De aller fleste kvinner, godt voksne og unge jenter, som kommer dit - og det er for mange et kjempestort skritt - er i ganske andre alvorlige kriser enn TS. Derfor har jeg ikke den helt store medfølelsen for henne. Hva gjør du for dine medkvinner?

Shamer dem i vertfall ikke. Og nå handler vel denne tråden om TS? Om du jobber på krisesenter så håper jeg du ikke sorterer dem som kommer inn i krisegrad. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...