Gå til innhold

Hvordan takle å være alene på en lørdagskveld :( for første gang som voksen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så ensom! Har aldri vært singel før. Ble singel i slutten av juli for første gang siden jeg var en tenåring. Har holdt meg opptatt hver helg med venninner og festing, men denne helgen er alle bortreist. Er redd jeg kommer til å dø av ensomhet i kveld. Hva skal jeg gjøre for å takle dette? Hva skal jeg finne på i kveld? 

Er klar over at dette høres overdramatisk ut, men det er sannheten. Vær så snill og hjelp meg! 😭

Anonymkode: a4ccd...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som at du har godt av det. Så får du kjent på det å være alene, alle har godt av alenetid. Og ikke minst det å være komfortabel i eget selskap. Jeg derimot, elsker å være helt alene :) 

Hvorfor liker du ikke være alene?

Anonymkode: dbebe...2ef

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å ta dette alvorlig. Om du ikke greier å være alene en dag eller helg så vil jeg anbefalle deg å søke hjelp.

 

Se en film, tv serie eller les en bok.

 

Ensom og alene er forresten to forskjellige ting.

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Høres ut som at du har godt av det. Så får du kjent på det å være alene, alle har godt av alenetid. Og ikke minst det å være komfortabel i eget selskap. Jeg derimot, elsker å være helt alene :) 

Hvorfor liker du ikke være alene?

Anonymkode: dbebe...2ef

Ja, er klar over at jeg har litt godt av det, men det er fortsatt veldig nytt for meg. 😓 Føler meg ensom når alle er bortreist eller med kjærestene sine, og jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til. Hva gjør dere når dere er alene da? 

Anonymkode: a4ccd...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dritdigg. Jeg elsker det! Om jeg blir invitert bort på lørdager hvor ungene ikke er hjemme blir jeg nesten litt furten fordi jeg ikke får ha lørdagskvelden for meg selv. ELSKER DET!

Spise noe god mat, godis, potetgull og se på EN HEL serie på netflix eller noe! What's not to love???

Anonymkode: 810eb...610

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, slapp av. :) Jeg er mye ensom og alene mange lørdager og hverdager. Lag deg noe god mat, se en god film/serie. Ikke sitt med en tørr brødskive og tenk at du duger ikke til å lage noe bedre til bare deg selv. Ta et glass vin og kos deg hvis du vil. Eller hva har du lyst til? Dette har med innstilling å gjøre. Det er EN helg! Du dør ikke. Det er faktisk ikke så veldig synd på deg! :) 

Anonymkode: 2a18b...2a8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisann, snakk om å være omvendt. Jeg liker meg best hjemme om kveldene, og synes det er noe ork å måtte reise ut med venner. 

Anonymkode: 17d86...464

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en lang dusj,  lag noe god mat, onaner, se en koselig film, er så mye man kan nyte og hygge seg med i eget selskap så 😄

Anonymkode: 6f4aa...77e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide at du lærer deg å være alene. Det er ikke farlig! Lag deg god mat, se en film, les en bok, hør på musikk, gå en tur, gjør noe du synes er hyggelig. Jeg synes det høres utrolig slitsomt ut å aldri være alene, det er få ting som er så koselig som å ha en hel helg alene og gjøre akkurat det man vil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, heldig du er som har hatt forhold siden du var tenåring då! Crasy mye å være takknæmlig for.

Eg hadde vært overlykkelig vist eg hadde hatt så mange år uten å være ensom.

Kos deg med netflix! bestill pizza etc :) Se fringe/12 monkies! fantastiske serier!

Skulle ønske eg hadde kjæreste 😕 ensomhet sucks over lengre tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, er klar over at jeg har litt godt av det, men det er fortsatt veldig nytt for meg. 😓 Føler meg ensom når alle er bortreist eller med kjærestene sine, og jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til. Hva gjør dere når dere er alene da? 

Anonymkode: a4ccd...069

Jeg bare slapper av, ser på film/serie, spiller Ps4, tegner eller leser litt. Rydder litt, lager mat, tjaa.. Gjør det en vanlig person gjør,bare? :P Du får det til å høres veldig komplisert ut.

Anonymkode: dbebe...2ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Det er egentlig ganske betryggende å lese, selv om jeg vet godt at jeg er overdramatisk. Er bare så vant til å alltid ha noen som alltid vil henge med meg i helgene. For et luksusproblem jeg har. 😢 Føler meg dum nå når jeg leser svarene deres... 

Anonymkode: a4ccd...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, er klar over at jeg har litt godt av det, men det er fortsatt veldig nytt for meg. 😓 Føler meg ensom når alle er bortreist eller med kjærestene sine, og jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til. Hva gjør dere når dere er alene da? 

Anonymkode: a4ccd...069

KOSER MEG! Beklager, men denne problemstillingen er så vanskelig å sette seg inn i....hadde du vært ufrivillig alene hver helg kunne jeg kanskje skjønt det bedre. Det er viktig å kunne trives i eget selskap, å ikke måtte være sammen med noen hele tiden, nettopp fordi situasjoner som den du er i nå kan oppstå. Hvis jeg skal være litt konstruktiv så kan du jo lese en bok, se på en tv-serie/film, holde på med en hobby/håndarbeid, lage deg noe digg snacks, surfe på nettet, gå deg en kveldstur, høre på musikk, trene, hjemmespa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å få en kveld alene i helgen! Jeg koser meg i joggisen med øl, snacks og en av de nerdete tvseriene mine som mannen ikke gidder å se med meg.

Anonymkode: 03c4f...f28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ting jeg ikke prioriterer med mann/barn i hus.

Trener på akkurat det tidspunktet som passer meg, sover lenge, ser på serier og lager mat kun jeg liker. 

Anonymkode: c8a53...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er så ensom! Har aldri vært singel før. Ble singel i slutten av juli for første gang siden jeg var en tenåring. Har holdt meg opptatt hver helg med venninner og festing, men denne helgen er alle bortreist. Er redd jeg kommer til å dø av ensomhet i kveld. Hva skal jeg gjøre for å takle dette? Hva skal jeg finne på i kveld? 

Er klar over at dette høres overdramatisk ut, men det er sannheten. Vær så snill og hjelp meg! 😭

Anonymkode: a4ccd...069

Du verden så dramatisk da! Det må være forferdelig å være så avhengig av andre menneskers selskap at du tror du kommer til å dø hvis du for første gang i ditt liv må være alene en lørdagskveld. Du tråkker på mange med slike uttalelser, skal jeg si deg. Det er mange som er alene både lørdagskvelder og andre kvelder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mystic woman skrev:
 

Du verden så dramatisk da! Det må være forferdelig å være så avhengig av andre menneskers selskap at du tror du kommer til å dø hvis du for første gang i ditt liv må være alene en lørdagskveld. Du tråkker på mange med slike uttalelser, skal jeg si deg. Det er mange som er alene både lørdagskvelder og andre kvelder.

Selv om TS her er veldig sosial, og liker best å være sammen med andre mennesker framfor å være alene burde da ikke være en skam? Nå er det du som trakker på noen tær.. Skjerp deg!

Anonymkode: a4ccd...069

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Selv om TS her er veldig sosial, og liker best å være sammen med andre mennesker framfor å være alene burde da ikke være en skam? Nå er det du som trakker på noen tær.. Skjerp deg!

Anonymkode: a4ccd...069

Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Det er det vel heller TS som burde gjøre. "Er redd jeg kommer til å dø av ensomhet". Det får virkelig være grenser for å overdrive, synes jeg. Det er mange som er ufrivillig alene av forskjellige årsaker.

Endret av Mystic woman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mystic woman skrev:
 

Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Det er det vel heller TS som burde gjøre. "Er redd jeg kommer til å dø av ensomhet". Det får virkelig være grenser for å overdrive, synes jeg. Det er mange som er ufrivillig alene av forskjellige årsaker.

Det er ikke en konkurranse om hvem som er mest ufrivillig alene. 😉 Det kan klart være verre for hun/ham dersom TS aldri er vant til å være alene, enn noen som er alene hele tiden. 

Anonymkode: a4ccd...069

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...