Gå til innhold

DROPS garn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke(t) drops garn er din favoritt og hvorfor?

 

Hvilke(t) drops garn liker du ikke og hvorfor det?

Anonymkode: fec1d...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen fordi alt siger når det er strikket i drops. 

Anonymkode: 1190f...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt Drops på lenge da jeg føler det siger veldig, har prøvd både Merino extra fine og cotton merino. Nå strikker jeg faktisk en genser i Drops Nepal da, spent på hvordan den holder seg men den virker veldig myk og tett nå enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Merino Extra Fine, Baby Merino, Air, Nepal, Karisma og Baby Alpaca Silk. Synes det er godt garn alt sammen, hver til sitt bruk, selvsagt. Har aldri opplevd at det siger.

Anonymkode: 9a61c...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heklet en «vest» eller hva jeg skal kalle det med Nepal. Den er veldig god og varm. Ellers bruker jeg lite gran drops. 

Anonymkode: b552d...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker baby merino. Så mykt 😍

Har strikket 3 voksengensere i det, og de siger ikke. Men jeg strikker veldig stramt da, så mulig det er derfor. 

Anonymkode: e303e...a14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ingen Dropsgarn (nupper, siger, dårlig kvalitet), og misliker Garnstudio forholdsvis intenst. 

Anonymkode: 7bd59...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fan av LIMA, det klør ikke, holder seg bra og er varmt og godt :) Strikket en del gensere i det! 

Liker ikke alpakkagarnet, det både siger, nupper og blir fort hull i klærne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Liker ingen Dropsgarn (nupper, siger, dårlig kvalitet), og misliker Garnstudio forholdsvis intenst.  

Anonymkode: 7bd59...117

Hvorfor misliker du Garnstudio så intenst? Jeg har strikket en kofte i Rauma Tumi og en genser i Drops Nepal, Tumikofta nupper som bare det, mens Nepalgenseren holder seg nuppefri.

Synes det har gått sport i å hate Dropsgarn på diverse strikkegrupper rundtomkring. Garnsnobberi, kaller jeg det.

Anonymkode: 9a61c...dde

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drops Fabel er knall! Supert til tynne sokker, og også uslitelitelige ullbukser til småttiser :)

Drops Safran er nydelig bomullsgarn, smørmykt og stort utvalg i farger. 

Eneste jeg ikke liker noe særlig er mohair og boucle garna, men det er uansett merke egentlig

Anonymkode: 97755...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket mye babytøy i drops babymerino og drops flora. Jeg elsker begge deler. Strikker nå med drops merino extra fine. Har bare god erfaring med drops sine garn. Jeg synes ikke Sandnes garn er SÅ mye bedre. Det er ikke verdt tre ganger så mye som prisen på drops. Det er min mening (og erfaring). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 15.59, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor misliker du Garnstudio så intenst? Jeg har strikket en kofte i Rauma Tumi og en genser i Drops Nepal, Tumikofta nupper som bare det, mens Nepalgenseren holder seg nuppefri.

Synes det har gått sport i å hate Dropsgarn på diverse strikkegrupper rundtomkring. Garnsnobberi, kaller jeg det.

Anonymkode: 9a61c...dde

Jeg tror grunnen til at mange misliker Garnstudio er fordi de har hatt endel saker der de har kopiert (altså regelrett kopiert, ikke "latt seg inspirere") andre designeres oppskrifter. Søk f.eks på Majas mamelukker eller mamelukkopprøret, så ser du hva jeg mener. Vet også at endel garnbutikker har problemer med dem som leverandør. De blir bl.a presset til å holde salg o.l. uten at de får noen kompensasjon selv. Fikk selv vite dette av den garnbutikk her i byen da jeg spurte om hvorfor de sluttet med dropsgarn.

Når det er sagt, har jeg kjøpt endel dropsgarn. Har stort sett vært fornøyd, men synes fargeutvalget kan være dårlig. 

Anonymkode: 171bd...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.10.2018 den 16.54, AnonymBruker skrev:
 

Hvilke(t) drops garn er din favoritt og hvorfor?

 

Hvilke(t) drops garn liker du ikke og hvorfor det?

Anonymkode: fec1d...abb

Ingen. Dropsgarn er et regelrett drittgarn. Ikke verdt pengene og heller ikke vedt mange timers arbeid fordi strikk er lite holdbart i det garnet. Ærlig, enkelt og greit. 

Anonymkode: 051d6...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker merino extra fine til babyklær og har god erfaring med nepal til barnegensere. Har ikke prøvd noe annet dropsgarn.

Anonymkode: c8f16...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Drops sitt garn, og bruker det mye. Har aldri hatt problemer med noe av det, bortsett fra da jeg vasket en kofte laget i superwash på ullprogram. Det skal jeg IKKE gjøre igjen for å si det sånn - den ble megasvær. Prøvde så å tromle den, men da ble den tovet og superliten. :lol: 

Men ja, veldig fornøyd. Jeg hekler, og er spesielt glad i Safran av bomullsgarnet. Av ull og alpakka liker jeg egentlig alt jeg har prøvd. Tror det begynner å bli det meste nå. Air er spesiell da, synes jeg. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt absolutte favorittgarn er Flora fra drops. Godt å strikke med, holder seg bra, og perfekt til å strikke ting med mye mønster. Skulle bare ønske at det var i mange flere farger!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fargene deres er kjedelige, og fargene er et av de viktigste kriteriene jeg handler garn etter. Dernest har jeg ikke blitt imponert av kvaliteten på noen av tingene jeg har strikket i Drops-garn. Videre liker jeg ikke at de som stor produsent kopierer små designere. Og jeg syns det er noe mistenkelig med at garnet deres er så billig. 

Så, jeg kjøper ikke Drops-garn når det er så mye annet å velge i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vera Vinge skrev:
 

Jeg syns fargene deres er kjedelige, og fargene er et av de viktigste kriteriene jeg handler garn etter. Dernest har jeg ikke blitt imponert av kvaliteten på noen av tingene jeg har strikket i Drops-garn. Videre liker jeg ikke at de som stor produsent kopierer små designere. Og jeg syns det er noe mistenkelig med at garnet deres er så billig. 

Så, jeg kjøper ikke Drops-garn når det er så mye annet å velge i. 

Amen. Enkelt og greit oppsumert. Kunne ikke sagt det bedre. :klappe:

Anonymkode: 051d6...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk godt Drops sine ull-alpakka blandingsgarn og synes at de er gode å jobbe med og gir fine plagg med god holdbarhet. Kvalitetsmessig er de ikke dårligere enn dyrere tilsvarende garn etter min mening. At Drops kan produsere rimeligere garn enn mange andre er heller ikke overraskende, det er en stor produsent med internasjonalt marked og store volum i forhold til de mindre norske produsentene. Om designtyveri etc har jeg egentlig ikke noen mening. Jeg synes de fleste designere, store og små, "stjeler" fra hverandre over en lav sko... forskjellen er vel at Drops ikke tar betalt for å endre garntypen og masketallet i et design, i motsetning til en del hobbydesignere som selger egne varianter av populære mønstre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...