Gå til innhold

Svart strek på neglen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om dette? Merker at jeg ble litt urolig når jeg leste denne tråden. Har hatt denne streken en god stund.
 
44187207_245028559524303_2240553617914331136_n.thumb.jpg.6489577ffdc63d179d59e0180d75b28e.jpg

Anonymkode: 53d1c...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva tror dere om dette? Merker at jeg ble litt urolig når jeg leste denne tråden. Har hatt denne streken en god stund.
 
snip

Anonymkode: 53d1c...e66

 

Ring legen og bestill time. Det at vi på KG skal sitte å vurdere muligheten for føflekkreft skal ikke være nødvendig. Ta TS som et eksempel, noe bekymret men det går bra, blir pushet til å ringe legen og fremstille seg som hypokonder, viste seg å bli tatt meget alvorlig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva tror dere om dette? Merker at jeg ble litt urolig når jeg leste denne tråden. Har hatt denne streken en god stund.
 
44187207_245028559524303_2240553617914331136_n.thumb.jpg.6489577ffdc63d179d59e0180d75b28e.jpg

Anonymkode: 53d1c...e66

Jeg vil be deg spørre helsepersonell (lege), før du slår deg til ro med svar på et forum. Du vet aldri hvilken kompetanse vi som svarer deg har fra før, og ingen av oss har lov å skrive under med yrkestittel. 

Med det sagt, jeg hadde en sånn strek på neglen min i lang tid. Har hatt det flere ganger. Vet fortsatt ikke hva det er, men det har alltid forsvunnet etterhvert som neglen vokser ut. Streken har aldri dekket hele neglen. Jeg prøvde å lirke ut uten hell, det lignet på størknet blod formet som en flis. 

Anonymkode: 5c7f7...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 22.00, AnonymBruker skrev:
 

Legen sa at jeg har subungualt malignt melanom, som er føflekkreft under neglen. Det har dog blitt oppdaget i et tidlig stadium, og jeg har blitt henvist videre for å finne ut om svulsten under neglen (den svarte streken) er ondartet eller godartet. Dette var i hvert fall slik jeg forstod det ut i fra hva fastlegen sa. -TS

Anonymkode: 5c6ee...3c0

 

Har du fått vært hos hudlegen enda og fått noe mer svar ? Hvis ikke så håper jeg du slipper å vente mye lengre. Det er sikkert ikke godt å gå rundt å grue seg 😔

Anonymkode: 1efd6...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dog helt forferdelig å vente og jeg greier ikke konsentrere meg i hverdagen. Har masse prøver denne uken, en i dag, men får ikke inn noen ting:(

-TS

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er dog helt forferdelig å vente og jeg greier ikke konsentrere meg i hverdagen. Har masse prøver denne uken, en i dag, men får ikke inn noen ting:(

-TS

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Jeg skjønner godt at det er forferdelig og gå sånn å vente. 

Det var jeg som la ut bildet tidligere i tråden  som skulle til fastlegen på nytt pga jeg også har sånn strek. Jeg har også blitt henvist til hudlege. Venter fortsatt på brev om når timen blir. Jeg har ikke fått bekrefte på samme måte som deg at det er noe farlig da fastlegen min ikke har den kompetansen. Så blir sånn sett ikke helt det samme. min strek har vært der en god stund og stadig blitt tykkere så man får jo sine tanker, og blir bekymret.

det er veldig bra at du fikk time såpass fort. Selvom jeg syns du burde fått det enda raskere. Jeg håper de 2 neste dagene går fort, å at du får gode nyheter hos hudlegen :)

lykke til 😊

Anonymkode: 1efd6...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Er dog helt forferdelig å vente og jeg greier ikke konsentrere meg i hverdagen. Har masse prøver denne uken, en i dag, men får ikke inn noen ting:(

-TS

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Etter å ha lest denne saken så hadde jeg krevd hastetime

 

https://www.tv2.no/a/9313787/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BearMama skrev:
 

Etter å ha lest denne saken så hadde jeg krevd hastetime

 

https://www.tv2.no/a/9313787/

Jeg har allerede lest saken og fått beskjed av legen at jeg har det samme. Regner med at time hos hudlegen blir for å bekrefte det 100% og sjekke for spredning o.l.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har allerede lest saken og fått beskjed av legen at jeg har det samme. Regner med at time hos hudlegen blir for å bekrefte det 100% og sjekke for spredning o.l.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Krysser fingrene for deg at det ikke er det 🤞🏻

Skjønner du må ha det fælt nå❤️

Hold oss oppdatert da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ts ❤️ heldigvis er det ikke lenge til onsdag. Tips: hvis du har mange spørsmål til legen kan det være smart å skrive de på en lapp så du ikke glemmmer det mens du er der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er sprøtt! Jeg har hatt en svart strek på neglen i noen uker, og kom tilfeldigvis over denne tråden. Det virker jo som om det er grunn til å gå til legen. Samtidig synes jeg at jeg allerede plager han med for mye. Om jeg bestiller time pga en negl tror jeg begeret renner over og jeg blir svartelistet som hypokonder😅😂

 

Hvordan gikk det med deg som la inn bilde sist? Hva sa legen?

Anonymkode: 29494...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det helt forferdelig nå😔 Var jo da hos hudlegen i går, og streken har blitt veldig mye tykkere enn på bildet her i posten. Hun sa med en gang at hun var 90% sikker på at dette var føflekkreft. Ble tatt prøve av en hudbit under neglen min, og prøven ble sendt inn med en gang. Har da fått svar allerede i dag. Det er føflekkreft. Den har ikke spredd seg foreløpig, men jeg vil måtte fjerne/amputere ytterste leddet på lillefingeren for å hindre spredning da streken plutselig har begynt å vokse veldig mye og nå «flyter» utover neglen. For meg er det noe som kommer til å påvirke meg veldig, selv om det «bare» er en bit av en finger. 

 

Så tusen takk til alle her inne som pushet meg til å dra til legen, hadde aldri trodd en liten strek kunne ha så store konsekvenser😢

 

TS

Anonymkode: 5c6ee...3c0

  • Liker 33
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har det helt forferdelig nå😔 Var jo da hos hudlegen i går, og streken har blitt veldig mye tykkere enn på bildet her i posten. Hun sa med en gang at hun var 90% sikker på at dette var føflekkreft. Ble tatt prøve av en hudbit under neglen min, og prøven ble sendt inn med en gang. Har da fått svar allerede i dag. Det er føflekkreft. Den har ikke spredd seg foreløpig, men jeg vil måtte fjerne/amputere ytterste leddet på lillefingeren for å hindre spredning da streken plutselig har begynt å vokse veldig mye og nå «flyter» utover neglen. For meg er det noe som kommer til å påvirke meg veldig, selv om det «bare» er en bit av en finger. 

 

Så tusen takk til alle her inne som pushet meg til å dra til legen, hadde aldri trodd en liten strek kunne ha så store konsekvenser😢

 

TS

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Jeg er nesten tom for ord.. Først av alt vil jeg sende deg en god klem ❤ Jeg forstår at du har det forferdelig nå. Har du noen å snakke med? Foreldre, søsken, noen som står deg nær til å støtte? Føl på alt det du enn måtte føle, alt er lov. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Men det var utrolig bra og modig av deg å ta dette så alvorlig og dra til legen fort. Det ble funnet ut av fort og det kunne blitt så mye verre om du hadde ventet eller latt være å gjøre noe. Det er ikke lett å tenke slik akkurat nå, det forstår jeg. Men du skal nok komme deg greit gjennom dette her, når det du anser som det verste er over, vil du være så takknemlig. Prosessen er i gang nå og dette skal du komme gjennom :klem:

Klem til deg ❤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, Ts! Jeg skjønner at det må føles fælt å faktisk måtte amputere en del av fingeren. Samtidig er jeg glad for at jeg og flere andre ba deg innstendig om å dra til legen, for det reddet forhåpentligvis livet ditt! God bedring til deg! 

Anonymkode: 0e022...586

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Moondance skrev:
 

Jeg er nesten tom for ord.. Først av alt vil jeg sende deg en god klem ❤ Jeg forstår at du har det forferdelig nå. Har du noen å snakke med? Foreldre, søsken, noen som står deg nær til å støtte? Føl på alt det du enn måtte føle, alt er lov. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Men det var utrolig bra og modig av deg å ta dette så alvorlig og dra til legen fort. Det ble funnet ut av fort og det kunne blitt så mye verre om du hadde ventet eller latt være å gjøre noe. Det er ikke lett å tenke slik akkurat nå, det forstår jeg. Men du skal nok komme deg greit gjennom dette her, når det du anser som det verste er over, vil du være så takknemlig. Prosessen er i gang nå og dette skal du komme gjennom :klem:

Klem til deg ❤

Har en veldig støttende mamma og også en forståelsesfull fastlege. Har fått henvisning til DPS, så håper jeg kan få hjelp der til å komme meg gjennom prosessen😔❤️

Anonymkode: 5c6ee...3c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...