Gå til innhold

Svart strek på neglen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har siden andre uken etter sommerferien hatt en svart, tynn strek på lillefingerneglen, som har blitt tydeligere med ukene. Har forsøkt å Google litt, og fant en artikkel om at en tykk svart strek er et tegn på kreft, men min er bare liten og tynn. Vet noen hva dette kan være? Jeg har forresten legetime, men ikke før 26.10, så derfor spør jeg her. Legger ved bilde.

4F8EAA4F-F1AF-4E0B-A5D9-E99B9BE6EC32.jpeg

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Kom deg til legen !

Anonymkode: d734e...aa7

Har du noe formening om hva det kan være? Er det for lenge å vente til 26.10?

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun på bildet i artikkelen hadde ventet for lenge. Nå kan ingen her inne si at dette er kreft, men jeg tror i hvert fall at en slik strek er såpass uvanlig at du bør dra til lege. Uvanlige ting bør alltid sjekkes. Jeg har i hvertfall aldri sett noen ha noe slikt under neglen. Det er for lenge å vente til 26. hvis dette skulle vise seg å være noe alvorlig. 

Anonymkode: 0e022...586

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Er den artikkelen jeg snakker om, men der er det jo bilde av en veldig tykk, svart strek, min er betydelig tynnere. Men, kan det fortsatt være det samme kanskje? Blir litt engstelig nå kjenner jeg.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ts her. Er den artikkelen jeg snakker om, men der er det jo bilde av en veldig tykk, svart strek, min er betydelig tynnere. Men, kan det fortsatt være det samme kanskje? Blir litt engstelig nå kjenner jeg.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Ja det kan være den samme. Det er ikke uvanlig å få misfargede flekker på neglen grunnet klemskader/slag mm, men en rett strek er faktisk noe man ikke får ved slag på negl. Så jeg hadde faktisk dratt til legen mandag.  

 

Anonymkode: c552d...37c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ja det kan være den samme. Det er ikke uvanlig å få misfargede flekker på neglen grunnet klemskader/slag mm, men en rett strek er faktisk noe man ikke får ved slag på negl. Så jeg hadde faktisk dratt til legen mandag.  

 

Anonymkode: c552d...37c

Takk for svar. Får ringe på mandag og høre. Er så teit for jeg hadde legetime forrige tirsdag, men hadde en del annet å ta opp med fastlegen så det ble rett og slett ikke tid til å spørre om neglen...:/

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ts her. Er den artikkelen jeg snakker om, men der er det jo bilde av en veldig tykk, svart strek, min er betydelig tynnere. Men, kan det fortsatt være det samme kanskje? Blir litt engstelig nå kjenner jeg.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Hun på bildet hadde langtkommende kreft, så jeg vil jo tippe at streken startet mye tynnere. Dette er bare min gjetning, men som jeg allerede har sagt, er denne streken så uvanlig at du bør oppsøke lege for å finne ut av hva det kan være. 

Anonymkode: 0e022...586

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser ut som blod. Har du klemt deg eller noe slikt? 

Anonymkode: fa859...124

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Synes det ser ut som blod. Har du klemt deg eller noe slikt? 

Anonymkode: fa859...124

Ikke som jeg kan huske, er derfor jeg synes det er litt rart at det er strek der.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Synes det ser ut som blod. Har du klemt deg eller noe slikt? 

Anonymkode: fa859...124

Hatt mye blod under neglen og blåmerker under neglen, men aldri som en rett strek. Blod pleier ikke lage slike rette streker, men presse seg ut til mer runde former.

Anonymkode: c552d...37c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hatt mye blod under neglen og blåmerker under neglen, men aldri som en rett strek. Blod pleier ikke lage slike rette streker, men presse seg ut til mer runde former.

Anonymkode: c552d...37c

TS, dette kan være alvorlig. Ikke sitt her og gnæl om hva, hvis og hvorfor. Du må komme deg til legen raskt!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Antoinette skrev:
 

TS, dette kan være alvorlig. Ikke sitt her og gnæl om hva, hvis og hvorfor. Du må komme deg til legen raskt!!

Det er ikke Ts du siterer der, det er en annen som har hatt blod under neglen. Jeg tror Ts har skjønt at det må tas alvorlig. 

Anonymkode: 0e022...586

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her, ikke jeg som skrev det om blod under neglen.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke jeg ofså, og oppdaget denne. 

Det et vel ikke noe, eller? Ble bekymret når jeg så denne tråden 😅

20181013_213630.jpg

Anonymkode: 1617f...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Måtte sjekke jeg ofså, og oppdaget denne. 

Det et vel ikke noe, eller? Ble bekymret når jeg så denne tråden 😅

20181013_213630.jpg

Anonymkode: 1617f...7b1

Det der ser ut som du har hatt et stikk inn i neglen ala flis eller noe. Så den hadde jeg ikke bekymret meg over.

Anonymkode: c552d...37c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til hudlegen etter at jeg oppdaget en tykk strek på neglen min. Jeg ble skremt etter å ha lest den artikkelen . Hudlegen sa at en del asiatere kunne få sånn strek og siden jeg var fra Asia trengte jeg ikke bekymre meg. Jeg er ikke fra Asia, men det hjelp ikke at jeg sa det, så jeg gikk derfra like bekymret. Dette er 1 år siden og jeg lever fortsatt. 

Jeg ville absolutt sjekket det ut hvis jeg var deg. Men det trenger altså ikke være kreft. 

Anonymkode: 1efd6...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...