Gå til innhold

The Haunting of Hill House


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 6.11.2018 den 11.40, Birthe-Birgit skrev:

Og Theo ligner litt på Angelica Jolie

Ja. Trodde det var henne først.

Anonymkode: 9ba95...e4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likte den svært godt :) syns ikke den var skummel, mer som en fantasyfilm. Elsket når tidsperiodene smeltet sammen. 

Tenk at Olivia/moren er drøye 50 år gammel, hun er fullstendig nydelig. 

Anonymkode: 1a9cf...8eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Ellers vil jeg påpeke hvor vellaget episoden hvor hele familien var samlet i begravelsesbyrået med Nells kiste i bagrunnen var. Hele episoden var magisk gjort fra scenegrafisk ståsted! 

Anonymkode: 6023b...c9d

Jeg synes den episoden var ufattelig langdryg. Noe av det visuelle, stormen, belysningen og setet til begravelsesbyrået var helt nydelig, men ellers fikk jeg litt følelsen av at dette var slengt med som en bottle episode. Frem til da har hver episode vært med på å bygge opp både plotet og karakterene, mens episode 6 var ganske flat og tilførte ikke så mye "nytt". 

Jeg synes det kan være greit å få en "pause" midt i en sesong som er full av story tops, men all dialogen og kranglingen ble bare latterlig og litt slitsom å se på. Plutselig ble alle karakterene til parodier på seg selv som det er umulig å få sympati med. Synes også at det var mye dårlig skuespill, omtrent som om hver person skulle løpt rundt og ropt "I'm so angry and sad!" men det er mulig at manuset ødela for det som ellers har vært greie prestasjoner. 

Anonymkode: 8d498...0c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I episode 3, Luke står på gata og teller til 7 og til 7 igjen. Så switcher det til Luke som gutt i senga i soverommet som våkner og tasser over til Nell som også har våknet. Gjett hvor mange skritt han tar bort til Nells seng?

Anonymkode: 774ca...2af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Meh. Episode 1-5 var bra. Resten var bare en kort historie smørt tyyynt utover. Først i aller siste episode er de tilbake i huset, og for et antiklimaks! Spøkelsene bare glir forbi uten noe mer grøss. Så får vi noen drømmer som liksom skal involvere oss enda mer i søsknene. Denne serien må bestemme seg for om den vil være grøsser eller dramalama. Jeg vil ha (åndene til) moren og Nellie UT av huset, ikke enda flere INN. Skal dette være en happy ending? Nei. Vi er tilbake der vi startet i episode 1.

Og slutten med at "alt er konfetti" skal liksom løse "alt"? Alt det fikk meg til å forstå er at grepet med hopping i tid i de ulike episodene var en nødvendighet for å skape litt spenning i denne serien. Hadde de fortalt den lineært ville det jo blitt ganske kjedelig..

 

Anonymkode: 774ca...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.11.2018 den 16.30, Peonjenta skrev:

Hva i episoden er det du mener?

Alt er tatt med ett kamera, uten kutt.

Anonymkode: 4381f...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 11.40, Birthe-Birgit skrev:

Og Theo ligner litt på Angelica Jolie

Hver mer Angelica Jolie?

Anonymkode: 4381f...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver mer Angelica Jolie?

Anonymkode: 4381f...a75

H*n mente nok Angelina Jolie, skjønte du ikke det? Eller har du ikke hørt om henne?

Anonymkode: abaf5...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

H*n mente nok Angelina Jolie, skjønte du ikke det? Eller har du ikke hørt om henne?

Anonymkode: abaf5...547

Jo, Angelina Jolie vet jeg godt hvem er. Trodde dette var ett nytt ansikt.

Anonymkode: 4381f...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, Angelina Jolie vet jeg godt hvem er. Trodde dette var ett nytt ansikt.

Anonymkode: 4381f...a75

Åja 😊

Anonymkode: abaf5...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Spørsmål: hvor ble den narkomane venninnen til Luke av, og hvorfor dro Luke til huset med en sprøyte + heroin? 

Logisk brist: hvorfor ser alle de vandøde ut slik de gjorde ved dødstidspunktet, mens fru Dudley plutselig ble ung igjen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Legg merke til at de ofte gjemmer «spøkelser» i bakgrunnen av mange scener i huset.

- De fem barna representerer 5 stadier av sorg, i voksen alder etter morens død. (Søk opp for mer info om de forskjellige stadiene)

SPOILERS: 

- Den opprinnelige eieren av huset sier at huset kan «ta vare» på ungene for alltid hvis de dør der, og når moren ser sønnen sin fra fremtiden på gulvet, død grunnet narkotika, bestemmer hun seg for at barna skal dø i huset i stedenfor. Hun var aldri gal, men missforstod konseptet.

- Tvillingsøsteren forteller at tiden ikke er som en rett linje og at hun derfor kunne se seg selv (den duknakkede damen), og moren kunne se sønnen sin dø i fremtiden.

- Faren sier at huset er «etter barna», fordi huset har gitt dem et rom spesielt Designet for hver enkelt og vist dem spøkelser. Noe som ikke skjedde med faren.

 

Anonymkode: 3b841...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...