Gå til innhold

The Haunting of Hill House


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så hele serien, ble verken engasjert eller fascinert.

Rart at så mange elsker den.

Anonymkode: cb382...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ha gått glipp av noe, men hvorfor bodde ikke barna hos faren etter de forlot Hill house? 

Anonymkode: 77e63...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Så hele serien, ble verken engasjert eller fascinert.

Rart at så mange elsker den.

Anonymkode: cb382...963

Hvorfor er det rart at folk liker en serie som du ikke liker?

Jeg prøvde å se Breaking Bad, som «alle» elsker, men det var ikke noe for meg. Men det betyr jo ikke at det er rart at andre liker den. 

Anonymkode: abaf5...547

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:
 

Jeg må ha gått glipp av noe, men hvorfor bodde ikke barna hos faren etter de forlot Hill house? 

Anonymkode: 77e63...b98

Han prøvde å holde de på avstand. Trodde vel at det skulle hjelpe om de ikke visste noe. Så viser det seg at «skjebnen» har sine egne regler. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, gjenomført serie. Liker at det er kombinasjonen av god drama og klassisk skrekk som gjør denne skummel. Karakterene har dybde og kompleksitet, noe som gjør at alt som skjer føles mer dramatisk. Spesielt episodene der henholdsvis Luke og Nellie var i fokus var rett og slett hjerteskjærende, og viser at skrekk kan være så mangt.

Symbolikken og de gjennomgående temaene var kanskje litt overtydelige, men likefullt virkningsfulle og gjorde serien interessant.

For meg var slutten så som så, og det var for meg litt mye som var usammenhengende, men det handler også litt om personlige preferanser. Midtpartiet var helt fantastisk.

Anbefaler egentlig denne til alle, selv de som vanligvis ikke liker skrekk.

Anonymkode: 8268d...bb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk gjennomført serie. Gode skuespillere og god historie. Første skrekkserie som har vært gjennomgående spennende og man ikke vil slå av. Håper på en sesong 2 fort. Dog ikke spesielt skummel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra serie, men hadde aldri klart å se på den alene. Synes episoden med Nellie gjorde mest inntrykk på meg. Var så utrolig ekkelt å se henne i det huset da det switchet mellom drøm og virkeligheten. Da hun ble gjennforent med familien og danset med Arthur før hun tok selvmord.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den serien likte jeg. Jeg så alle episodene i ett.....

Anonymkode: e8d6a...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym burker skrev:
 

Hei!

Tusen takk for tidenes spoiler!

Bare hyggelig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digget(!) episode 1-5, de resterende episodene ble kjedelige. Flere endeløse monologer og lite action. Hadde greid seg med seks episoder. Ep. 1-5 er noe av det beste jeg har sett på år og dag. Satt med hjertet i halsen stort sett hele tiden. 

 

Der var mye jeg ikke forsto. 

Spoiler

Som f.eks døde mannen til Nell av naturlige årsaker? Og hvorfor var moren så besatt av tvillingene? 

Om noen kan forklare meg dette hadde jeg blitt meget glad. 🌸

Anonymkode: f5e15...dc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:
 

Digget(!) episode 1-5, de resterende episodene ble kjedelige. Flere endeløse monologer og lite action. Hadde greid seg med seks episoder. Ep. 1-5 er noe av det beste jeg har sett på år og dag. Satt med hjertet i halsen stort sett hele tiden. 

 

Der var mye jeg ikke forsto. 

  Hide contents

Som f.eks døde mannen til Nell av naturlige årsaker? Og hvorfor var moren så besatt av tvillingene? 

Om noen kan forklare meg dette hadde jeg blitt meget glad. 🌸

Anonymkode: f5e15...dc3

Quote

 

Quote

Jeg tror han døde av naturlige årsaker. Men siden Nell så damen (seg selv) var hun overbevist om at det var bent neck lady som hadde drept hennes ektemann, og delvis var det hennes egen feil fordi hun dro han inni dette livet. Senere får vi se at bent neck lady var henne selv som bare reiste gjennom rom og tid og «bare var der». Kanskje for å kalle henne til huset? Serien er lagt opp til at det alltid har vært «meningen» at Nell skal til det huset. Sikkert for å redde resten av familien 

 

Endret av Skilpadden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte serien til å begynne med, men de siste 2-3 episodene ble ulidelig langdryge. Har faktisk ikke sett de siste 20 minuttene, da gadd jeg bare ikke mer. Altfor mye hopping i tid og ulike drømmer som ikke var realiteter, som ikke er av betydning for historien. Nedtur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsket serien bortsett fra at voksne Theo og voksne Steve er forferdelig dårlige skuespillere. Utrolig frustrerende til tider. 

Ellers vil jeg påpeke hvor vellaget episoden hvor hele familien var samlet i begravelsesbyrået med Nells kiste i bagrunnen var. Hele episoden var magisk gjort fra scenegrafisk ståsted! 

Anonymkode: 6023b...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg elsket serien bortsett fra at voksne Theo og voksne Steve er forferdelig dårlige skuespillere. Utrolig frustrerende til tider. 

Ellers vil jeg påpeke hvor vellaget episoden hvor hele familien var samlet i begravelsesbyrået med Nells kiste i bagrunnen var. Hele episoden var magisk gjort fra scenegrafisk ståsted! 

Anonymkode: 6023b...c9d

Helt enig med den siste der! Jeg så episoden med pappa og når den var ferdig sa jeg bare «wow!» Han lurte på hva jeg wowet til. Jeg lurte på hvorfor han ikke wowet. Han hadde ikke lagt merke til teknikkene som ble brukt en gang. 

Anonymkode: abaf5...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg elsket serien bortsett fra at voksne Theo og voksne Steve er forferdelig dårlige skuespillere. Utrolig frustrerende til tider. 

Ellers vil jeg påpeke hvor vellaget episoden hvor hele familien var samlet i begravelsesbyrået med Nells kiste i bagrunnen var. Hele episoden var magisk gjort fra scenegrafisk ståsted! 

Anonymkode: 6023b...c9d

Hva i episoden er det du mener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2018 den 15.08, Albbas skrev:
 

Jeg likte serien til å begynne med, men de siste 2-3 episodene ble ulidelig langdryge. Har faktisk ikke sett de siste 20 minuttene, da gadd jeg bare ikke mer. Altfor mye hopping i tid og ulike drømmer som ikke var realiteter, som ikke er av betydning for historien. Nedtur! 

Samme her, de tok litt av på de siste episodene. Synd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2018 den 15.08, Albbas skrev:
 

Jeg likte serien til å begynne med, men de siste 2-3 episodene ble ulidelig langdryge. Har faktisk ikke sett de siste 20 minuttene, da gadd jeg bare ikke mer. Altfor mye hopping i tid og ulike drømmer som ikke var realiteter, som ikke er av betydning for historien. Nedtur! 

Signerer den! 

Anonymkode: d2f8f...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...