Gå til innhold

The Haunting of Hill House


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har veldig lyst til å se denne serien, men det er èn ting jeg kvier meg til å se i så fall, og det er i episode 2.
Legger det i en spoiler tilfelle folk som heller ikke har sett vil vite (hvis jeg gjør det riktig da)..

 

  Skjul innhold

Ser man kattungene dø, eller skjer det off screen? Jeg er veldig glad i dyr og vil ikke se om det vises, selv om jeg vet det ikke skjer på ekte.

 

Anonymkode: 48931...27e

Spoiler

Man ser ganske mye ja. Men de er allerede døde når man får se de, så de dør ikke mens vi får se de. Men de så egentlig ganske kunstige ut, så synes ikke det var så ille å se på. 

 

Anonymkode: f4a58...e49

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hele sesongen i en sitting, syns den var fantastisk bra. Som rege syns jeg skrekkfilmer er utrulig cheesy, men denne likte jeg. Med unntak av siste episode, uten å gi spoilere så syns jeg den ble litt "over the top" prekete.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 
  Skjul innhold

Man ser ganske mye ja. Men de er allerede døde når man får se de, så de dør ikke mens vi får se de. Men de så egentlig ganske kunstige ut, så synes ikke det var så ille å se på. 

 

Anonymkode: f4a58...e49

Spoiler

OK, det kan jeg nok takle. Tusen takk for svar :)
Å se de dø, til tross for at det ikke er ekte, hadde jeg ikke taklet for å si det sånn.
Fælt å si, men syns det er verre å se dyr dø enn mennesker..

 

Anonymkode: 48931...27e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 
  Vis skjult innhold

OK, det kan jeg nok takle. Tusen takk for svar :)
Å se de dø, til tross for at det ikke er ekte, hadde jeg ikke taklet for å si det sånn.
Fælt å si, men syns det er verre å se dyr dø enn mennesker..

 

Anonymkode: 48931...27e

Spoiler

Det er likevel noen ekle scener der kattungene "våkner til live" og den ene får lysende øyne og den ene har et svært insekt i munnen, så er litt sterke scener, bare så du vet det 😳

 

Anonymkode: f4a58...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg er i midten av episode 9. Har et par ting jeg ikke forstår. Hvis Nell hele tiden så seg selv, så må døde Nell reist tilbake i tid og nåtidens Nell sett seg selv fra fremtiden. 

Det går ikke .. med mindre .. alle Nell sameksisterer parallert. Er det det som er greia? 

Og hva med da Nell så skriften i veggen. Er det moren i fremtiden (som et spøkelse) som skriver det?

Serien er så fengende. Håper jeg snart får svar på hvem Abigail også er. Hvis Luke dør så blir jeg kjempe trist.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Skilpadden skrev:
 
  Skjul innhold

Jeg er i midten av episode 9. Har et par ting jeg ikke forstår. Hvis Nell hele tiden så seg selv, så må døde Nell reist tilbake i tid og nåtidens Nell sett seg selv fra fremtiden. 

Det går ikke .. med mindre .. alle Nell sameksisterer parallert. Er det det som er greia? 

Og hva med da Nell så skriften i veggen. Er det moren i fremtiden (som et spøkelse) som skriver det?

Serien er så fengende. Håper jeg snart får svar på hvem Abigail også er. Hvis Luke dør så blir jeg kjempe trist.

 

Spoiler

Har tenkt at det kanskje er huset som er så ondt at det har skapt "the bendt neck lady" for å skremme Nell til å til slutt ta sitt eget liv på akkurat samme måten.  Når det er sagt så var det supercreepy at det var moren som så ut til å presse henne til å hoppe.  Hvorfor blir moren framstilt så ond?

En annen ting som er rart er hvorfor moren ikke tror på barna så lenge hun "ser" mye selv.  Det er jo bare ondt mot barna å fortsette å bo på et slikt jævlig sted når hun vet hva barna gjennomgår!  Kanskje moren har en eller annen forbindelse med huset vi ikke vet om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Peonjenta said:
 
  Hide contents

Har tenkt at det kanskje er huset som er så ondt at det har skapt "the bendt neck lady" for å skremme Nell til å til slutt ta sitt eget liv på akkurat samme måten.  Når det er sagt så var det supercreepy at det var moren som så ut til å presse henne til å hoppe.  Hvorfor blir moren framstilt så ond?

En annen ting som er rart er hvorfor moren ikke tror på barna så lenge hun "ser" mye selv.  Det er jo bare ondt mot barna å fortsette å bo på et slikt jævlig sted når hun vet hva barna gjennomgår!  Kanskje moren har en eller annen forbindelse med huset vi ikke vet om. 

Spoiler

Nå har jeg sett ferdig alt, og vi får egentlig svar på det meste på slutten.

Moren klarte til slutt ikke å skille realiteten med drømmen. «It spilled». Hun trodde jo for det meste at hun drømte da hun så de tingene. Og hoppet for å «våkne». 

Hun er i tillegg overbevist (takket være Poppy, og litt med (ufrivillig) hjelp fra Ms. Dudley) at verden der ute er ond for tvillingene hennes. Hun så deres fremtidige kropp (igjen, tid og rom??) og gjorde derfor alt for å unngå det, for så å finne seg midt oppi det likevel. Hun kalte dem for å ha de «trygge» der. De andre så faktisk ikke så mye i forhold til Luke og Nell. De så for det meste Nell, og senere forstår vi at hun dukket opp for å beskytte de. For å si ifra. For å advare. 

Det er en hjerteskjærende historie. Glad for at Luke overlevde men trist at de også mistet faren .. :(

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguud for en bra serie! Vanligvis føler jeg at denne typen skrekksjanger er oppbrukt i film. Hvem klarer liksom å gjøre konseptet hjemsøkt hus til noe originalt? Men denne serien gjorde meg virkelig hekta (så den ferdig på to dager hehe), handlingen var interessant og kvaliteten var høy.

Jeg elsker at handlingen på en måte ofte skjer i sirkler, og at det er så mye man ser i en episode som gir mening senere i serien. Virkelig forseggjort. (SPOILER!) Jeg likte spesielt dette når Nellie i siste episode påpeker at tid ikke er som er rett linje, men som snø (?). "Manipulering" av tiden blir på en måte en av de røde trådene gjennom hele serien. 

Og for min del synes jeg bare det er bra at den ikke er skummel hele tiden, for da klarer jeg å faktisk følge med på selve handlingen og legge meg etterpå. 👻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 23.41, AnonymBruker skrev:
 
  Skjul innhold

Det er likevel noen ekle scener der kattungene "våkner til live" og den ene får lysende øyne og den ene har et svært insekt i munnen, så er litt sterke scener, bare så du vet det 😳

 

Anonymkode: f4a58...e49

Spoiler

Takk for advarsel 😊
Igjen, jeg vet det er fiksjon, men jeg har skikkelig problemer med skrekk/thriller som inneholder dyr,
så setter pris på at du sier hva jeg kan forvente. Sitter jeg forhåpentligvis ikke så påvirket/traumatisert igjen 🙈

 

Anonymkode: 48931...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Noen som vet når sesong 2 kommer?

Anonymkode: e04f6...694

Tror ikke det er bestemt om det kommer en sesong 2 enda, men virker som serien har blitt ekstremt populær så tipper det kommer :)

Jeg tror vi isåfall kommer til å følge moren som ung. Det ble hintet mye til at hun er "sensitiv" som sine barn og følte litt at serien ladet opp til at historien hennes skal fortelles senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Skilpadden skrev:
 
  Skjul innhold

Det er en hjerteskjærende historie. Glad for at Luke overlevde men trist at de også mistet faren .. :(

 

 

Spoiler

Historien er ekstremt hjerteskjærende ja. Scenen på slutten hvor Dudleys ble gjenforent med de døde barna sine knekte meg fullstendig.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett hele serien nå og lurer på et par ting:

Spoiler

Hvorfor holdt mr and mrs Dudley den ungen skjult for omverdenen?   Og fikk de beholde "spøkelses-Abigail"  hvis ikke huset ble brent ned?   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Peonjenta said:
 

Sett hele serien nå og lurer på et par ting:

  Hide contents

Hvorfor holdt mr and mrs Dudley den ungen skjult for omverdenen?   Og fikk de beholde "spøkelses-Abigail"  hvis ikke huset ble brent ned?   

 

Spoiler

Fordi verden der ute er ond for deres barn. De mistet ett barn, og vil ikke risikere å miste det andre også. 

Nei. Om huset ble brent ned hadde de også mistet Abigail. Det er derfor de inngikk en avtale om å ikke brenne ned huset mot at de ikke rapporterte Abigails døde kropp til myndighetene. Bedre å ha datterens spøkelse enn å ikke ha henne i det hele tatt. 

Du så også at de skjønte seg til huset da Ms. Dudley tok sin siste pust, så Dudleys kan være med barna sine til evigheten. 

 

Endret av Skilpadden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Skilpadden skrev:
 
  Vis skjult innhold

Fordi verden der ute er ond for deres barn. De mistet ett barn, og vil ikke risikere å miste det andre også. 

Nei. Om huset ble brent ned hadde de også mistet Abigail. Det er derfor de inngikk en avtale om å ikke brenne ned huset mot at de ikke rapporterte Abigails døde kropp til myndighetene. Bedre å ha datterens spøkelse enn å ikke ha henne i det hele tatt. 

Du så også at de skjønte seg til huset da Ms. Dudley tok sin siste pust, så Dudleys kan være med barna sine til evigheten. 

 

 

 

 

 

Spoiler

Døde Ms Dudley også?   Det fikk jeg ikke med meg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Peonjenta said:
 

 

 

 

 

  Hide contents

Døde Ms Dudley også?   Det fikk jeg ikke med meg.

 

Spoiler

Ja, i siste scenen. Det er jo derfor mannen hennes stresset sånn gjennom skogen for å få henne dit. Også så vi hennes unge versjon i spøkelsesform (hun hadde blitt gammel)

edit: mente episode, ikke scene 

 

Endret av Skilpadden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den nettopp ferdig!

Fy faen så bra. Noe av det beste jeg har sett på TV, noen sinne.

Ser ikke noen andre her som har nevnt det, så jeg tenkte at jeg skulle nevne castingen. Har aldri vært borti en casting så gjennomført! Barna ligner på de voksne versjonene av seg selv, samtidig som søskenene ligner på hverandre og på foreldrene sine. Spesielt de 3 søstrene ligner alle på moren sin, bortsett fra at de har hvert sitt særpreg. Alle klarer å skape sin karakter til noe unikt. Barne-Steve føles likens som voksen-Steve og det samme med de andre barna. Hun som spiller unge Theo syntes jeg var spesielt dyktig! 

Wow. Mindblown. Tid eksisterer egentlig ikke, det er bare livets illusjon. 

Anonymkode: abaf5...547

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, så denne ferdig. Jeg likte den. Venter på mer. Dog var siste delen av siste episode overraskende melankolsk. Tror jeg ble litt rørt der ett øyeblikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk serie. Så deilig med en grøsserserie som er så godt laget og oppbygd. Jeg ble lei meg og alt føltes så tomt da serien var over. Var en stor opplevelse å se denne.

Anonymkode: 2a760...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...