Gå til innhold

Er det noe galt med meg? Slår folk når jeg blir frustrert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke en voldelig person. Jeg har aldri brukt vold før. Men en ting har jeg lagt merke til. Jeg kan finne på å slå på en person når jeg blir frustrert. Ingen slag, men mer at jeg klapser til personen. Har kun skjedd 10-20 ganger i løpet av livet mitt. 

Jeg husker første gangen jeg banket opp venninna mi. Da var jeg 8-9 år. Jeg angret masse og har ikke gjort noe slikt siden.

Andre ganger jeg har slått har vært i tidligere forhold. Den gangen gråt jeg veldig mye etterpå, angret.

Senere har det vært mer dytting og klapsing. Det skjer helt automatisk og jeg blir helt satt ut av meg selv.

Er dette normalt? 

Trenger jeg å bekymre meg?

Anonymkode: c1b57...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alvorlig og du må få hjelp for det. Hvorfor slår du? Hvorfor kan du ikke bruke ord til å kommunisere med? Føler du at du ikke blir hørt? 

Anonymkode: 0f193...386

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke normalt å slå når man er voksen. Jeg anbefaler et sinnemestringskurs. Snakk med legen din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Det er alvorlig og du må få hjelp for det. Hvorfor slår du? Hvorfor kan du ikke bruke ord til å kommunisere med? Føler du at du ikke blir hørt? 

Anonymkode: 0f193...386

Jeg blir ikke sint, men det er en reaksjon i løpet av et brøkdels sekund og før jeg rekker å tenke så har jeg klapset/slått personen veldig lett.

Før slo jeg fordi det var en blanding av sinne og sorg, det er lenge siden dette er skjedd men jeg ble litt satt ut av at det gjentok seg nå nylig. Og det var kun ren og spontan frustrasjon, ingen sinne.

Sikker på at det ikke er normalt og kan forekomme hos folk i ny og ne?

TS

Anonymkode: c1b57...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke normalt å slå andre mennesker. Men det er fint at du selv forstår at dette ikke er rett, og du burde oppsøke hjelp for å lære deg å reagere på en annen måte. 

Anonymkode: 07833...ceb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg blir ikke sint, men det er en reaksjon i løpet av et brøkdels sekund og før jeg rekker å tenke så har jeg klapset/slått personen veldig lett.

Før slo jeg fordi det var en blanding av sinne og sorg, det er lenge siden dette er skjedd men jeg ble litt satt ut av at det gjentok seg nå nylig. Og det var kun ren og spontan frustrasjon, ingen sinne.

Sikker på at det ikke er normalt og kan forekomme hos folk i ny og ne?

TS

Anonymkode: c1b57...67b

Jeg kan ha lyst til å slå, men jeg gjør det jo ikke. Ikke normalt - heldigvis. 

Anonymkode: 07833...ceb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom til å huske på at det var ved flere anledninger at jeg lot sinnet mitt  gå utover venninna mi. Uff og uff.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er ikke normalt å slå andre mennesker. Men det er fint at du selv forstår at dette ikke er rett, og du burde oppsøke hjelp for å lære deg å reagere på en annen måte. 

Anonymkode: 07833...ceb

Skal gjøre det dersom det gjentar seg, foreløpig skal jeg bare prøve å være bevisst på det og unngår at det skjer igjen.

TS

Anonymkode: c1b57...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg blir ikke sint, men det er en reaksjon i løpet av et brøkdels sekund og før jeg rekker å tenke så har jeg klapset/slått personen veldig lett.

Før slo jeg fordi det var en blanding av sinne og sorg, det er lenge siden dette er skjedd men jeg ble litt satt ut av at det gjentok seg nå nylig. Og det var kun ren og spontan frustrasjon, ingen sinne.

Sikker på at det ikke er normalt og kan forekomme hos folk i ny og ne?

TS

Anonymkode: c1b57...67b

Du sier ikke hvor gammel du er. Det er jo ganske vesentlig for å bedømme om 10-20 ganger faktisk er "i ny og ne" eller ganske ofte.

Men egentlig synes jeg det er mye uansett hvor gammel du er. Jeg har gjort det samme en eneste gang siden jeg vokste fra å sloss med brødrene mine, og jeg skjems enda. Jeg er i midten av 40-årene. 

Anonymkode: 3f207...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg blir ikke sint, men det er en reaksjon i løpet av et brøkdels sekund og før jeg rekker å tenke så har jeg klapset/slått personen veldig lett.

Før slo jeg fordi det var en blanding av sinne og sorg, det er lenge siden dette er skjedd men jeg ble litt satt ut av at det gjentok seg nå nylig. Og det var kun ren og spontan frustrasjon, ingen sinne.

Sikker på at det ikke er normalt og kan forekomme hos folk i ny og ne?

TS

Anonymkode: c1b57...67b

Nei, jeg tror ikke det er vanlig hos folk i ny og ne. Hadde et voksent menneske gjort det med meg hadde jeg fått helt sjokk, for jeg hadde ikke forventet det. 

Anonymkode: 0f193...386

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du sier ikke hvor gammel du er. Det er jo ganske vesentlig for å bedømme om 10-20 ganger faktisk er "i ny og ne" eller ganske ofte.

Men egentlig synes jeg det er mye uansett hvor gammel du er. Jeg har gjort det samme en eneste gang siden jeg vokste fra å sloss med brødrene mine, og jeg skjems enda. Jeg er i midten av 40-årene. 

Anonymkode: 3f207...8e7

Jeg er i 20-årene. Det virker ikke som om personen jeg gjorde det mot og de som fikk det med seg la så mye i det, men tanken på at jeg faktisk gjorde det setter meg ut. Det eneste jeg er redd for er at hvis det skjer enda en gang til så kommer folk til å trekke seg unna meg. Det er skrekkscenarioet. Å miste venner.

TS

Anonymkode: c1b57...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anmeldt deg om du klapset til meg. Bare så du vet det. Du må være forsiktig og håper du kun gjør slikt med folk du kjenner veldig godt, ikke tilfeldige kollegaer og lignende. 

Anonymkode: 041d5...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt en reaksjon og en refleks hos deg, du må snakke med noen og bli bevisst handlingsmønsteret ditt så du ksn slutte.

Anonymkode: 0f193...386

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om du trenger hjelp til å mestre følelser på en annen måte, men jeg er usikker på om det er sinnemestring du trenger. Men ta det opp med legen at du er redd for å skade noen, og de kan jo potensielt skade deg etterpå, slike ting pleier helsepersonell å ta veldig seriøst.

Anonymkode: da5a5...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Ikke normalt i det hele tatt. Om et voksent menneske klapser til meg, så er det mennesket ute av livet mitt tvert. Sånne folk gidder jeg ikke å ha i livet mitt. Det er oppførsel man bør ha vokst fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg blir ikke sint, men det er en reaksjon i løpet av et brøkdels sekund og før jeg rekker å tenke så har jeg klapset/slått personen veldig lett.

Før slo jeg fordi det var en blanding av sinne og sorg, det er lenge siden dette er skjedd men jeg ble litt satt ut av at det gjentok seg nå nylig. Og det var kun ren og spontan frustrasjon, ingen sinne.

Sikker på at det ikke er normalt og kan forekomme hos folk i ny og ne?

TS

Anonymkode: c1b57...67b

Nei det er ikke normalt etter man er voksen. Slik reaksjon tilhører barndommen og knapt nok det.

Anonymkode: 371d3...d8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic

Normalt og normalt. Voksne mennesker skal ikke slå, men det er ikke diagnosegrunn eller slik at du trenger ct for å se om alt er som det skal der inne. 

Med litt innsats for å bli mer bevisst på deg selv og hvor aggresjonen kommer fra, og hvordan dette påvirker andre vil du få verktøyet du trenger til å kontrollere dette eller ikke føle behov for det i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 12.10.2018 den 17.34, AnonymBruker skrev:
 

Jeg ville anmeldt deg om du klapset til meg. Bare så du vet det. Du må være forsiktig og håper du kun gjør slikt med folk du kjenner veldig godt, ikke tilfeldige kollegaer og lignende. 

Anonymkode: 041d5...6e3

Du ville anmeldt en person som ga deg et lite klaps? Den anmeldelsen hadde nok blitt henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...