Gå til innhold

Hvorfor er det så jævla mye å be om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Vi har ikke snakket veldig mye om det, men nok til at begge er på det rene med hvordan forholdet vårt er. Jeg hadde slett ikke vært likegyldig om jeg mistet ham, det hadde vært forferdelig trist. Jeg hadde savnet ham, jeg hadde blitt alene, livet hadde blitt dårligere. Men samtidig vet jeg at jeg ikke med god samvittighet verken kan kreve eller forvente å holde på noen dersom de faktisk får en sjanse til å gjøre livet sitt bedre.

I tidligere forhold har jeg tenkt at ok, kjæresten min er a, b og c, men dersom jeg treffer noen som er a, b, c og d, så vil jeg kanskje heller gå for ham om jeg får sjansen. Da jeg traff mannen jeg forelsket meg i, var han ikke a, b, c og d, men E, han var noe helt, han var ikke summen av sine egenskaper. Han hadde enkelte trekk jeg ikke likte engang, og noen ganger kunne jeg på et vis bli pinlig berørt over ham til og med, men gud bedre, han var et helt, uerstattelig menneske. Jeg har knapt nok tenkt på mennesker som uerstattelige før. Tenk om man hadde fått opplevd slike følelser i fullstendig gjensidighet!

Du er forelsket nå, forstod jeg deg riktig? Det er gruelig skremmende. Man må finne den rette balansen mellom mot og selvbeherskelse, og forsøke å beholde seg selv oppi alt. Ikke definere seg selv ut fra om man får ham eller ei, og ikke sette all sin lit til det. Prøve å nyte det heller enn å smertes ved det. Men det er jo galskap, alt sammen!

Anonymkode: de843...3e4

men det er umulig å holde denne balansen.jeg har på en måte litt på følelsen av at en jeg treffer kommer til å være en jeg ikke har så sterke følelser for. Det beste er når du føler litt spenning rundt det å møte noen. Men resten nå er gørr kjedelig :( 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hiver meg med her og er nesten i samme båt som TS

Er rundt 40, fant mitt livs kjærlighet, men han vil ikke ha meg/oss. Nå jobber jeg med meg selv for å innfinne meg med at jeg potensielt forblir singel. Jeg er jo optimist, er på datingsider, men måler dessverre alle opp mot det han og jeg hadde.

Jeg håper at det en dag vil komme en som feier meg av banen og gjør meg til forelsket fjortis igjen, for siste gang i mitt liv. Men enn så lenge slår jeg meg til ro med at jeg forblir singel. Kanskje jeg rett og slett ikke er klar. Såret er for åpent ennå. Etter lang tid, men blir litt bedre for hvert år som går.

 

klem

Anonymkode: d0dc8...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i samme bår jeg også. Er i slutten av 30årene og kjærlighet for meg har bare vært den ene nedturen etter den andre. Nå har jeg egentlig bare gitt opp og prøver å finne mening i livet som blir mer ensomt enn jeg forestilte meg. Ingen barn og har ikke vært i et forhold på mange år. Jeg blir bare ikke valgt og tar jeg initiativ blir jeg avvist/dumpa. Trist men sånn er det. 

 

Anonymkode: b54fa...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hiver meg med her og er nesten i samme båt som TS

Er rundt 40, fant mitt livs kjærlighet, men han vil ikke ha meg/oss. Nå jobber jeg med meg selv for å innfinne meg med at jeg potensielt forblir singel. Jeg er jo optimist, er på datingsider, men måler dessverre alle opp mot det han og jeg hadde.

Jeg håper at det en dag vil komme en som feier meg av banen og gjør meg til forelsket fjortis igjen, for siste gang i mitt liv. Men enn så lenge slår jeg meg til ro med at jeg forblir singel. Kanskje jeg rett og slett ikke er klar. Såret er for åpent ennå. Etter lang tid, men blir litt bedre for hvert år som går.

 

klem

Anonymkode: d0dc8...970

huff, tror kanske bare enkelte av oss ikke er født med kjærlighetskortet. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Her i samme bår jeg også. Er i slutten av 30årene og kjærlighet for meg har bare vært den ene nedturen etter den andre. Nå har jeg egentlig bare gitt opp og prøver å finne mening i livet som blir mer ensomt enn jeg forestilte meg. Ingen barn og har ikke vært i et forhold på mange år. Jeg blir bare ikke valgt og tar jeg initiativ blir jeg avvist/dumpa. Trist men sånn er det. 

 

Anonymkode: b54fa...b7c

For meg også. Det er irriterende at jeg får høre hvor innmari flott jeg er!! Det er aldri jeg som har blitt avvist, det er jeg som avviser alle. Jeg er ingen drittkjerring, for jeg utnytter ikke de som vil bli sammen med meg. 
Det er bare at ingen vekker særlig interesse hos meg. 
Jeg vet ikke hva som skjer dersom jeg tar initiativ med han. Skulle ikke forundre meg om han ikke lenger er interessert, om han i det hele tatt var det. Jeg vet at han ble avvist i sommer av en annen kvinne, fordi hun fant seg en annen mann, det betyr jo at han har glemt meg. Jeg vet ikke hva som skjer om jeg gjenopptar kontakten. Føler ikke han kommer til å være like interessert. Er så redd han skal tenke "nei..hun igjen " liksom :( 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hvorfor serverer livet bare tørre menn ? altså, de er ingenting i veien for å bli sammen med det. Hvorfor er det ikke heller de som er langt borte osv???

Anonymkode: 8af5f...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ironisk? Nå kom det inn en melding fra en jeg ikke kjenner, men som er fra samme sted. En jeg aldri kommer til å like. Han har prøvd seg før også :( Hvorfor er det bare de tørre mennene??   De JEG ikke liker! 
Han her hatt hatt dame før, men det skjærer seg like fort  fordi han tar helt av med gaver! han blir sjalu. Og mistet dama like fort. 
Problemet er at det er så lite attraktive menn :( Og de eg liker er det noe i veien for! Han jeg liker har jo gått videre, det må han ha gjort. med mindre det skjer et mirakel og han gjenopptar det.

Anonymkode: 8af5f...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

ironisk? Nå kom det inn en melding fra en jeg ikke kjenner, men som er fra samme sted. En jeg aldri kommer til å like. Han har prøvd seg før også :( Hvorfor er det bare de tørre mennene??   De JEG ikke liker! 
Han her hatt hatt dame før, men det skjærer seg like fort  fordi han tar helt av med gaver! han blir sjalu. Og mistet dama like fort. 
Problemet er at det er så lite attraktive menn :( Og de eg liker er det noe i veien for! Han jeg liker har jo gått videre, det må han ha gjort. med mindre det skjer et mirakel og han gjenopptar det.

Anonymkode: 8af5f...4c7

Jeg har prøvd nettdating i det siste og tenkte akkurat det samme. Det er så mange menn der og de er så utrolig uattraktive. De prøver jo ikke engang! Jeg er ikke perfekt selv, men jeg legger ganske mye arbeid i å vedlikeholde utseendet mitt mtp vekt, trening, sminke, klær osv. Det irriterer meg at menn tror de skal få dette mens de selv lar seg forfalle til de grader. Jeg gir opp.

 

Anonymkode: b54fa...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har prøvd nettdating i det siste og tenkte akkurat det samme. Det er så mange menn der og de er så utrolig uattraktive. De prøver jo ikke engang! Jeg er ikke perfekt selv, men jeg legger ganske mye arbeid i å vedlikeholde utseendet mitt mtp vekt, trening, sminke, klær osv. Det irriterer meg at menn tror de skal få dette mens de selv lar seg forfalle til de grader. Jeg gir opp.

 

Anonymkode: b54fa...b7c

Med fare for å avspore totalt (beklager det, TS; men det er bare for artig til IKKE å dele): Jeg møtte på selveste Jesus forrige helg, via Tinder. Han kom troppende opp iført tunika  - garantert for å skjule sin ganske kraftige mage, til den spinkle kroppen å være. Mage er greit, men tunika på en mann - det var en ny og selsom opplevelse. Orker ikke gå i detalj, men det ble så kleint. Han var selvsagt like spesiell som sin påkledning. Han tok ei heller kontakt i ettertid, og det syns jeg var så hårreisende morsomt at jeg slettet hele Tinder-dritten! 😂😂 Over til real life.... 

Anonymkode: 726fe...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har prøvd nettdating i det siste og tenkte akkurat det samme. Det er så mange menn der og de er så utrolig uattraktive. De prøver jo ikke engang! Jeg er ikke perfekt selv, men jeg legger ganske mye arbeid i å vedlikeholde utseendet mitt mtp vekt, trening, sminke, klær osv. Det irriterer meg at menn tror de skal få dette mens de selv lar seg forfalle til de grader. Jeg gir opp.

 

Anonymkode: b54fa...b7c

Nå var jeg redd at dere skulle anbefale Tinder her. Jeg har prøvd men blir bare deprimert av det. Jeg klarer ikke å  se utifra et bilde hvem jeg skal velge. Bare en stressfaktor også. 

Anonymkode: 8af5f...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Nå var jeg redd at dere skulle anbefale Tinder her. Jeg har prøvd men blir bare deprimert av det. Jeg klarer ikke å  se utifra et bilde hvem jeg skal velge. Bare en stressfaktor også. 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Selvsagt skal jeg ikke anbefale tinder :) Den eneste grunnen til at jeg prøvde det er at jeg simpelthen ikke møter noen i virkeligheten. Det er mest min egen feil, jeg er ikke flink til å vise initiativ ovenfor fremmede menn - men de gjør jo heller ingenting. Dermed måtte jeg gjøre noe og tinder var en av de tingene jeg valgte å gi et forsøk. Forstår godt hva du mener med stressfaktoren. Jeg har slettet alle datingapper og kommer ikke til å bruke de igjen. Det er en grunn til at folk havner på slike appen, tror jeg. 

 

Anonymkode: b54fa...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Selvsagt skal jeg ikke anbefale tinder :) Den eneste grunnen til at jeg prøvde det er at jeg simpelthen ikke møter noen i virkeligheten. Det er mest min egen feil, jeg er ikke flink til å vise initiativ ovenfor fremmede menn - men de gjør jo heller ingenting. Dermed måtte jeg gjøre noe og tinder var en av de tingene jeg valgte å gi et forsøk. Forstår godt hva du mener med stressfaktoren. Jeg har slettet alle datingapper og kommer ikke til å bruke de igjen. Det er en grunn til at folk havner på slike appen, tror jeg. 

 

Anonymkode: b54fa...b7c

jeg opplever at menn tar initiativ, men det skjer mer og mer sjelden nå en før. 
Menn tar jo initiativ, som dere ser i min tråd, men det er feil menn! 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

jeg opplever at menn tar initiativ, men det skjer mer og mer sjelden nå en før. 
Menn tar jo initiativ, som dere ser i min tråd, men det er feil menn! 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Utenfor nett? Jeg ble bombardert av interesse fra menn da jeg var på sukker og tinder, men i virkeligheten snakker de ikke til meg. De ser meg ikke engang. Lurer litt på hva hemmeligheten er..

Tar du kontakt selv, altså med de du syns er interessante? Hva skjer om du gjør det? 

Anonymkode: b54fa...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Utenfor nett? Jeg ble bombardert av interesse fra menn da jeg var på sukker og tinder, men i virkeligheten snakker de ikke til meg. De ser meg ikke engang. Lurer litt på hva hemmeligheten er..

Tar du kontakt selv, altså med de du syns er interessante? Hva skjer om du gjør det? 

Anonymkode: b54fa...b7c

De tar kontakt PÅ nett, men de er personer som har sett meg eller vet hvem jeg er irl :) 
Er faktisk ganske sjelden at jeg opplever at noen tar kontakt bare over nett, ellers er jeg bare flink å ignorere, for det har jeg ikke interesse av. 

Det gjør jeg ikke. Det eneste jeg gjorde var å kondolere til en som mistet nært familiemedlem i fjor. han hadde vært ivrig på kontakt, men jeg var alt for analyserende. Jeg gav bare kondolanse og spurte hvordan han hadde det. Han svarte, men virket da ikke oppriktig interessert. Han svarte bare på det jeg spurte om. Dette var etter han hadde spurt meg flere ganger. 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Med fare for å avspore totalt (beklager det, TS; men det er bare for artig til IKKE å dele): Jeg møtte på selveste Jesus forrige helg, via Tinder. Han kom troppende opp iført tunika  - garantert for å skjule sin ganske kraftige mage, til den spinkle kroppen å være. Mage er greit, men tunika på en mann - det var en ny og selsom opplevelse. Orker ikke gå i detalj, men det ble så kleint. Han var selvsagt like spesiell som sin påkledning. Han tok ei heller kontakt i ettertid, og det syns jeg var så hårreisende morsomt at jeg slettet hele Tinder-dritten! 😂😂 Over til real life.... 

Anonymkode: 726fe...4ea

Haha, tunika😁Bare et spørsmål, er deg like vanskelig for menn å holde magen borte som det er for damer å holde fett på rume og lår i sjakk? Hvis det er lettere ( noe jeg tror) hvorfor prøver de ikke? 2 joggeturer i uka eller litt sykkel osv? 

Anonymkode: fc4ef...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

De tar kontakt PÅ nett, men de er personer som har sett meg eller vet hvem jeg er irl :) 
Er faktisk ganske sjelden at jeg opplever at noen tar kontakt bare over nett, ellers er jeg bare flink å ignorere, for det har jeg ikke interesse av. 

Det gjør jeg ikke. Det eneste jeg gjorde var å kondolere til en som mistet nært familiemedlem i fjor. han hadde vært ivrig på kontakt, men jeg var alt for analyserende. Jeg gav bare kondolanse og spurte hvordan han hadde det. Han svarte, men virket da ikke oppriktig interessert. Han svarte bare på det jeg spurte om. Dette var etter han hadde spurt meg flere ganger. 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Samme opplever jeg. Har tenkt at jeg er for stygg. Får bare kjipe og uattraktive menn på nettdating, men dersom de vet hvem jeg er irl, da prøver de seg, og de kan være attraktive. Gir meg litt selvtillit i det minste.

Anonymkode: fc4ef...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Samme opplever jeg. Har tenkt at jeg er for stygg. Får bare kjipe og uattraktive menn på nettdating, men dersom de vet hvem jeg er irl, da prøver de seg, og de kan være attraktive. Gir meg litt selvtillit i det minste.

Anonymkode: fc4ef...240

jeg ser ikke noe negativt her? hvorfor skulle du være uattraktiv for det? jeg vet at jeg er attraktiv uansett hvilke menn som tar kontakt. Alle menn som har prøvd seg har vært både attraktive og uattrakive 😛 noen midt på treet. 
Har også opplevd å bli invitert hjem på middag hos en eldre gubbe som pleide å reise til Thailand :S 
Jeg tror ikke menn så lett tenker "jeg er for stygg" når de liker en jente, det er bare et inntrykk. 

Nei, problemet mitt er at de jeg liker gir opp fordi jeg er iskald. Men hva skal jeg egentlig gjøre når følelseskaoset setter i gang? Og jeg leser motbevisning etter motbevisning når jeg spør om råd i dating? Når enkelte mener at mannen ALLTID må vise mer interesse, du skal liksom si nei en gang, for å se om de forsetter, og så prøver du. Da var han ikke intreressert nok, mens i følge andre så skal man være imøtekommende....ellers skyver man de vekk. 
Enden på alt er at jeg blir sittende igen med følelsene og vitner at det er menn jeg ikke vil ha som tar kontakt.

Anonymkode: 8af5f...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nettopp blitt rundlurt av en mann jeg trodde var seriøs, han gjorde alt han kunne for å få treffe meg, også videre, men han ringte meg aldri, plutselig snudde han tvert om og begynte å gi meg "små stikk"..sa slike ting som: easy come, easy go.. noe jeg aldri har vært, holdt igjen lenge, ba han slutte med den intense kurtiseringen fordi jeg sa jeg ble forelsket, da svarte han:gjør det noe da? jeg måtte fortelle en godt voksen mann at det gjorde noe hvis det ikke gikk begge veier.

Bare skriver av litt tanker, har slitt med dette en ukes tid nå, men tar ikke kontakt lenger. 

Anonymkode: bcbea...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har nettopp blitt rundlurt av en mann jeg trodde var seriøs, han gjorde alt han kunne for å få treffe meg, også videre, men han ringte meg aldri, plutselig snudde han tvert om og begynte å gi meg "små stikk"..sa slike ting som: easy come, easy go.. noe jeg aldri har vært, holdt igjen lenge, ba han slutte med den intense kurtiseringen fordi jeg sa jeg ble forelsket, da svarte han:gjør det noe da? jeg måtte fortelle en godt voksen mann at det gjorde noe hvis det ikke gikk begge veier.

Bare skriver av litt tanker, har slitt med dette en ukes tid nå, men tar ikke kontakt lenger. 

Anonymkode: bcbea...18c

Dette er grunnen til at jeg ikke tør å gå videre med de jeg liker, og å være seriøst, gjøre meg sårbar. Merket du ingenting før han begynte slik? 
Synd at det må være slik. 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Dette er grunnen til at jeg ikke tør å gå videre med de jeg liker, og å være seriøst, gjøre meg sårbar. Merket du ingenting før han begynte slik? 
Synd at det må være slik. 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Jo, som om han forandret seg fra dag til dag/bærer masker ut fra humør. ( Jeg spurte han om dette, men han "nektet" for at det bare var for sex, og spilte skuespillet tilslutt veldig overbevisende.) Til slutt så var jeg manipulert at jeg trodde på det.

Trekk på psykopati/narsissisme forstår jeg nå. Når et menneske smigrer deg og gjør ALT for å få deg forelsket i seg ( slik de har kontroll ) så vær på vakt.

Det finnes kjærlighet, så jeg ber alle tørre, slike forstyrrede ondskapsfulle mennesker skal aldri få ødelegge for oss som er empatiske og ekte. Vi kan lese oss opp på hvordan manipulatoerer, løgnere,psykopater og narsisster fungerer, ikke falle for falske ord og smiger slik jeg gjorde.  Har heldigvis menn i familien som er normale, så de blir på en måte en "redning"..ser at det går an.

Anonymkode: bcbea...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jo, som om han forandret seg fra dag til dag/bærer masker ut fra humør. ( Jeg spurte han om dette, men han "nektet" for at det bare var for sex, og spilte skuespillet tilslutt veldig overbevisende.) Til slutt så var jeg manipulert at jeg trodde på det.

Trekk på psykopati/narsissisme forstår jeg nå. Når et menneske smigrer deg og gjør ALT for å få deg forelsket i seg ( slik de har kontroll ) så vær på vakt.

Det finnes kjærlighet, så jeg ber alle tørre, slike forstyrrede ondskapsfulle mennesker skal aldri få ødelegge for oss som er empatiske og ekte. Vi kan lese oss opp på hvordan manipulatoerer, løgnere,psykopater og narsisster fungerer, ikke falle for falske ord og smiger slik jeg gjorde.  Har heldigvis menn i familien som er normale, så de blir på en måte en "redning"..ser at det går an.

Anonymkode: bcbea...18c

la meg gjette? han sa at du var den flotteste kvinnen han noen gang har møtt? Og masse liknende slike ting? Han inviterterte deg ut, på fine restauranter og betalte alt for deg? kanskje tilba han seg å betale shoppingen for deg også? 
Jeg "datet" en slik mann en gang. Jeg hadde ikke annet enn vennskapelige følelser for han, men jeg vet ikke hva han ville med meg. Men jeg følte meg kontrollert og overvåket, enda jeg bare så han som en venn. Han har tidligere sittet i fengsel. 
Dette er noen år siden nå.
Ellers har jeg av og til møtt menn jeg bare får en ekkel følelse av. Det har vist seg å stemme. 

 

Anonymkode: 8af5f...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...