Gå til innhold

Løs hud på magen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk barn for litt over 2 år siden. Er slank nå (160cm, 49 kg), men plages av løs hud på magen. Det er ikke så mye at det henger eller noe, og det er for lite til å gå så drastisk til verks som å få det fjernet kirurgisk. Må jeh bare innfinne meg med dette, eller er det noe jeg kan gjøre som hjelper litt? 

Anonymkode: 8f3ed...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan starte å jogge, begynne med yoga og styrkeøvelser for magen. Søk på google eller YT for øvelser .

Du trenger ikke operere, du kan faktisk trene kroppen.

Anonymkode: afd5e...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Du kan starte å jogge, begynne med yoga og styrkeøvelser for magen. Søk på google eller YT for øvelser .

Du trenger ikke operere, du kan faktisk trene kroppen.

Anonymkode: afd5e...3dc

Oi! Glemte å nevne at jeg trener! Trener styrke hver dag - inkludert 10x10 diverse mageøvelser. Men kondisjon og yoga gjør jeg ikke. Kanskje det kunne vært noe 🤔

 

ta 🙂 

Anonymkode: 8f3ed...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvsagt ikke trene bort hud.

Den har trukket seg tilbake det den klarer iløpet av 2 år, og dette er veldig normalt når man ikke har særlig fett på magen.

Jeg har litt løs hud på magen (etter graviditet altså) når jeg er ganske slank, mens fett jo fyller det ut så huden ser helt glatt ut. 

Anonymkode: fbfbc...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke annet å gjøre enn å leve med det, eller fjerne det.

Jeg er som deg, liten og slank og trent og jeg fjernet det. Tok sikkert bort 10 cm. Huden på magen er jo fortsatt ikke som før, men det plaget meg veldig, siden jeg har svai rygg i tillegg, noe som gjorde at jeg alltid måtte kle meg i en sekk for å ikke vise det. 

Beste pengene jeg noensinne har brukt, og jeg er ikke sånn som noensinne kommer til å ta botox o.l.

Anonymkode: 47b00...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke at det ikke er mulig å gjøre noe med, men det tar tid og det er ikke sikkert det blir perfekt. Jeg har selv gått ned 60 kg og endte med noe løshud på magen, har fortsatt noe, men det har blitt mye bedre. Du kan massere magen din med kremer (trenger ingen spesiell krem) og trene hard styrke for å få opp blodsirkulasjonen. Dette hjalp meg masse, men det som har hjulpet aller mest er å skifte kost. Jeg spiser nå plantebasert og det har hjulpet enormt, så om du er villig til det er det å anbefale, evt kan du jo kutte litt ned. 

I dag synes ikke min løshud før jeg sitter med dårlig holdning, og det kan jeg leve med. Jeg har også trent såpass hardt at jeg har synlige magemuskler, også nå når jeg ikke har trent på nesten 3 uker. 

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Inwe skrev:
 

Det stemmer ikke at det ikke er mulig å gjøre noe med, men det tar tid og det er ikke sikkert det blir perfekt. Jeg har selv gått ned 60 kg og endte med noe løshud på magen, har fortsatt noe, men det har blitt mye bedre. Du kan massere magen din med kremer (trenger ingen spesiell krem) og trene hard styrke for å få opp blodsirkulasjonen. Dette hjalp meg masse, men det som har hjulpet aller mest er å skifte kost. Jeg spiser nå plantebasert og det har hjulpet enormt, så om du er villig til det er det å anbefale, evt kan du jo kutte litt ned. 

I dag synes ikke min løshud før jeg sitter med dårlig holdning, og det kan jeg leve med. Jeg har også trent såpass hardt at jeg har synlige magemuskler, også nå når jeg ikke har trent på nesten 3 uker. 

Takk for tips - skal testes! 🙂 

Er vegetarianer og spiser generelt ganske sunt. Har også synlige magemuskler - de hadde bare vært så mye finere og fremtredende om det ikke var så slapp hud over 😅

 

Ts

Anonymkode: 8f3ed...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk for tips - skal testes! 🙂 

Er vegetarianer og spiser generelt ganske sunt. Har også synlige magemuskler - de hadde bare vært så mye finere og fremtredende om det ikke var så slapp hud over 😅

 

Ts

Anonymkode: 8f3ed...356

Bruker du mye meieriprodukter? Jeg har nemlig en følelse av at det kan være lurt å kutte for akkurat dette, uten at jeg vet det helt sikkert. 

I tillegg må du nesten bare ta tiden til hjelp. Det tar tid for huden å stramme seg inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...