Gå til innhold

Babydrømmen <3


Tussi2018

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Takk for svar 😍

Ja jeg prøvde letrozol forrige syklus og det gav ikke eggløsning. Nå skal jeg prøve dobbel dose for å se om det er bedre. Men jeg må jo ha en blødning/mensen først. Syklusene mine har vært veldig lange og den forrige var på over 100 dager. Jeg skal ta Provera for å slippe å gå å vente så lenge og for å prøve å få det mer regelmessig. 

Jeg tror jeg bare begynner imorgen. Vet du om det har noe å si når på dagen man tar de pillene? Og om man må ta de til ca samme tid hver dag? 😊

Komifen har jeg ikke hørt om før. Ble du gravid når du gikk på det? 

Klomifen er virkestoffet i det som tidligere het pergotime, men som de sluttet å produsere for en stund siden. Mener det har kommet et nytt preparat med klomifen nå, men har ikke prøvd det selv. Ble dessverre ikke gravid på det. Om du ikke responderer på letrozol kan du jo høre om det er aktuelt med klomifen. 😊

Har fått tilbake en slags syklus nå naturlig og prøver med ivf, men har problemer med at embryoene faller fra etter befruktning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.2.2019 den 22.58, prøverpåny skrev:

Klomifen er virkestoffet i det som tidligere het pergotime, men som de sluttet å produsere for en stund siden. Mener det har kommet et nytt preparat med klomifen nå, men har ikke prøvd det selv. Ble dessverre ikke gravid på det. Om du ikke responderer på letrozol kan du jo høre om det er aktuelt med klomifen. 😊

Har fått tilbake en slags syklus nå naturlig og prøver med ivf, men har problemer med at embryoene faller fra etter befruktning. 

Takk for tips 😊 

Masse lykke til til deg! Krysser fingrene for at du lykkes nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idag har jeg tatt siste pille på Proverakuren. Nå er jeg veldig spent på når jeg får mensen. Og om jeg i det hele tatt får den. Mener jeg har lest om de som ikke har fått blødning også. For de som har fått har jeg lest at det kan ta alt fra en dag til ti. Så får bare smøre meg med tålmodighet 🙄😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Idag begynte jeg å blø 👏💃 Håper det er siste gang jeg blir så glad for mensen 😂 

Da blir jo dette dag 1 og jeg kan starte på letrozol på fredag. Denne gang med dobbel dose. Spennende! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tussi2018 skrev:

Yes! Idag begynte jeg å blø 👏💃 Håper det er siste gang jeg blir så glad for mensen 😂 

Da blir jo dette dag 1 og jeg kan starte på letrozol på fredag. Denne gang med dobbel dose. Spennende! 

Ååh, så gøy! Ikke så ofte man blir så glad for mensen 😂👏🏻👏🏻 Det blir spennende å følge med fremover. Håper dobbel dose Letrozol gjør nytten, krysser fingrene for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, puffy123 skrev:

Ååh, så gøy! Ikke så ofte man blir så glad for mensen 😂👏🏻👏🏻 Det blir spennende å følge med fremover. Håper dobbel dose Letrozol gjør nytten, krysser fingrene for det!

Takk for at du følger 😍 Ja jeg håper det gjør susen! Jeg er fult forberedt på at det ikke er gitt at det klaffer med en gang jeg dobler dosen, men jeg håper at jeg i det minste får eggløsning nå. Det hadde vært et stort steg i riktig retning! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to på letrozol idag. Kjenner heldigvis ingen bivirkninger av verken Provera eller letrozol 🤞 Men jeg har en mye kraftigere menstruasjon på provera merker jeg! 

Så da blir det letrozol frem til tirsdag som er syklusdag 7. Denne runden har jeg tenkt å teste etter eggløsning selv også. Jeg skal ta blodprøve på syklusdag 24, men jeg vil gjerne vite det før det! Når jeg sluttet å blø tenker jeg å begynne å teste. Så får det heller gå en del tester 😂 I tillegg har vi tenkt å legge inn aksjer annenhver dag. 

Jeg har jo lest en del skriverier om at mange unngår mars som prøvmåned pga desemberbaby. Jeg har alltid ønsket meg et barn på våren, men etter at dette viste seg å bli vanskelig så tenker jeg at jeg er glad hvis det i det hele tatt blir en baby! Men når det er sagt så syns jeg det er trist å tenke på at en desemberbaby får et år mindre å være barn på i barnehagen..

Endret av Tussi2018
.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Følger gjerne med her! 

Hurra for mensen, krysser fingrene for at klaffer snart 🤞🏼!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Hei! Følger gjerne med her! 

Hurra for mensen, krysser fingrene for at klaffer snart 🤞🏼!!

Tusen takk 😍

Ja, det er spennende å prøve dobbel dose letrozol for første gang. Men håper jo så inderlig, men tenker stadig på at det helt sikkert ikke fungerer på meg 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 6.27, Tussi2018 skrev:

Tusen takk 😍

Ja, det er spennende å prøve dobbel dose letrozol for første gang. Men håper jo så inderlig, men tenker stadig på at det helt sikkert ikke fungerer på meg 🙄

Jeg har troen! 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 9 idag og jeg er veldig spent på om det blir eggløsning denne runden!

Jeg hadde tenkt å teste etter eggløsning, men etter å ha lest en del her og ellers på nettet syns jeg det virker ganske omfattende. Jeg er redd det vil stresse meg. Det står jo at man skal teste til ca samme tidspunkt hver dag, ikke ha vært på do på fire timer og helst ikke drukket noe (i hvert fall ikke mye) de siste to timene. Jeg jobber til forskjellige tider så tror det blir litt styr.

Snakket nettopp med samboer om det og han mente at vi heller bare kjører på med samleie annenhver dag. Vi har ikke vanligvis så jevnlig sex, så det blir nok en utfordring hvis denne perioden blir lang. Men vi må jo bare jobbe litt for å få denne babyen 😅 

Jeg har en henvisning igjen for å ta blodprøve for å sjekke om det har vært eggløsning. Den skal tas på dag 23/24. Jeg har jo lest om en del som har fått seinere el når de har gått på letrozol. Pga det tenker jeg at jeg skal ha en del is i magen denne runden. Jeg skal vente mye lengre enn til dag 35 med å begynne med Provera igjen. I tilfelle det skjer el, men bare veldig seint 🤷‍♀️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusdag 13 idag. Jeg merker ingen tegn til eggløsning enda. Vi startet med å legge inn aksjer fra syklusdag 10 og 12 og tenker å fortsette annenhver dag. Det er litt frustrerende å tenke på at vi ikke vet om det i det hele tatt skjer en eggløsning denne mnd heller. 

Planen denne perioden er å holde det gående slik frem til mensen kommer igjen. Jeg skal ta blodprøve for å sjekke om el har vært på dag 23/24. Men siden jeg har lest at mange går el mye seinere med letrozol bør vi jo fortsette etter det også. 

Har ikke mistet håpet enda, men skulle gjerne visst om det var sannsynlig at det kom til å skje en el 🙄🤷‍♀️ 

Kanskje jeg skal ta kontakt med gynekolog og be om oppfølging med ultralyd? Leser om flere som har fått det når de går på letrozol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge med på oppdateringene dine 😊 Krysser fingrene for dere!

 

Vi begynte å ha samleie syklusdag 12, og tenkte å følge opp med sex hver dag frem til syklusdag 17. Ingen symptomer på eggløsning såvidt jeg vet, synes det er vanskelig å tolke utflod osv :fnise: Kan godt hende jeg ikke får mensen når jeg tenker meg, og at jeg ikke har eggløsning i det heletatt. Det vil tiden vise... 😅 Forstår godt at du skulle ønske du viste om det kom til å skje eller ikke! Og skjønner godt at du ikke orker å teste etter eggløsning, det har ikke jeg tenkt til å gjøre denne perioden ihvertfall. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 18 idag. Så langt denne uken har jeg hatt hodepine tre av fem dager. Jeg vet ikke om det er pga stress på jobb eller om det kan være ting som skjer i kroppen (som f.eks el?🤞😅). Innimellom har jeg kjent svake murringer i magen, men det har vært veldig lite så det trenger jo ikke å bety noe 🙈

Vi prøver å ha sex annenhver dag, men det har blitt hver tredje den siste uken pga at vi ser hverandre først på kvelden og da er vi så slitne. Hadde vi visst at jeg hadde el hadde vi nok stått mer på. Jeg tar blodprøve for å sjekke det om under en uke, så da håper jeg på raskt svar 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner mer murringer nå og har en god del utflod. Så krysser fingrene for at det er min første eggløsning (!!) 🤞🤞🤞 

Eller er det slik at eggløsningen har vært når man får mer utflod? Det er liksom ikke likt det eggløsningsslimet jeg leser om. Sist vi la inn aksjer var på dag 15..

Må jo bare holde håpet oppe! I kveld skal vi i hvert fall legg inn aksjer 😁👌

Endret av Tussi2018
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 19 er snart forbi og i dag har jeg hatt litt ømme brystvorter. Spesielt den høyre 😂 krysser fingrene for at det også er tegn på eggløsning! Blir veldig skuffet hvis blodprøven neste uke viser at jeg ikke har hatt el! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤞Har du vurdert å prøve temping? Det høres kanskje stress ut, men så lenge du sover vanlige netter (ikke skiftjobbing e.l), synes jeg det er ganske lett å få til. :) Kan godt hende at du har nevnt noe om det før altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2019 den 8.57, prøverpåny skrev:

🤞Har du vurdert å prøve temping? Det høres kanskje stress ut, men så lenge du sover vanlige netter (ikke skiftjobbing e.l), synes jeg det er ganske lett å få til. :) Kan godt hende at du har nevnt noe om det før altså..

Ja vurderte det i starten, men så leste jeg at man måtte teste til samme klokkeslett hver morgen. Og før du står opp? Jeg jobber ikke skift, men jobber likevel til ulike tider så derfor står jeg opp alt mellom 5.30-8. Så vet ikke om det hadde fungert så bra da 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...