Gå til innhold

Hvilket penservise har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe skille mellom hverdags- og penservise.

Jeg samler Pillivuyt 

Anonymkode: 521ea...ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg samler på Grøn Anna fra Rørstrand. Mangler kaffekopper men ellers er alt i boks. Har også ett sort servise i kjeramikk fra en dansk kunstner, det er flittig brukt hvis vi er færre en 8 stk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ullvott skrev:
 

Swedish Grace fra Rørstrand i hvitt. En klassiker lansert i 1930 og fremdeles på markedet. Det finnes også i andre farger, så man kan kombinere eller velge ensfarget - alt etter hva man liker. Jeg er veldig glad i dette serviset, har hatt det i årevis, går ikke lei og kommer aldri til å bytte det ut.

Alle mine venner, enten de bor i Oslo eller utenfor, har for øvrig penserviser. Alle møblerte hjem har plass til det :sarkasme: https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&biw=1434&bih=750&tbm=isch&sa=1&ei=Np6_W-PSN5CKmgXEmrqgBg&q=swedish+grace&oq=swedish+grace&gs_l=img.3...0.0.0.15311.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.img..0.0.0....0.05wQpDho9qQ

Vi har Swedish Grace i grå utgave som "hverdagsservise" og er så glade i det. Det brukes jevnlig til pent også, siden penserviset vårt er arvegods med mye gull på som må vaskes opp for hånd og kun brukes til veldig spesielle anledninger.

Anonymkode: 39d02...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fra Jonathan Adler. Har et elsk hat forhold til det den dag i dag. «Splættene» gikk fra å være spennende, til blodharry.

CBBAFFFC-04AC-4788-B10D-A1ED39386745.jpeg

Anonymkode: 0bc65...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 20.53, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor leste jeg penis her? Er det et tegn på at jeg har for lite sex? 😂

Anonymkode: 17e7d...aab

Hehe, eller pga. alle penistrådene her inne. :P

Jeg har arvet noen serviser, bl.a. et middagsservise jeg ikke vet hva heter. Det har gullkant, så egner seg dårlig i mikro. Oppvaskmaskin kan også være et problem med gamle serviser.

Personlig liker jeg Le Creuset, som også er greit til hverdags.

Anonymkode: c84de...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.10.2018 den 19.54, AnonymBruker skrev:
 

Har kommet i den alderen at jeg har lyst til å begynne å samle på et penere servise til høytider og spesielle anledninger, gjerne et med mange deler. Gjør ingenting om det er dyrt. Er ikke glad i veldig mye dilldall, vil tro jeg fort blir lei. Pent og klassisk 😊

 

Hva samler dere på? 😊

Anonymkode: bc6d3...b06

Et spesialservise med selfies av meg selv printet på :sexy: 

Anonymkode: 51f0a...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har white pearl fra Villeroy og boch til skikkelig fint, og Swedish Grace i ulike farger til hverdagsfint. Vurderer å kjøpe tallerkener fra Swedish Grace Winter nå til jul.

Anonymkode: 30444...6c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie, fra Porsgrund. I tillegg har vi Caribbean-serviset fra Le Creuset, samt Grand Cru fra Rosendahl til hverdags. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har arvet fullt middag og te i sissel fra figgjo (olivengrønt og suplert med gult.)

Anonymkode: c29d9...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kjedelige forslag , typisk norsk å kjøre safe. Hva m litt farger ?

https://www.rosenthal.co.uk/en/shop/brands/versace-1-en/dining-collections-2-en/?cfc=GB

Anonymkode: b0409...31a

Mulig det er typisk norsk, selv om ett av våre serviser faktisk er i turkis. Men ingen av de servisene der vil jeg kalle pene. Glorete og stygt, men det er meg. Godt vi er forskjellige. ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvet fra min bestemor ❤️ Enkelt og stilfullt.

Ellers bruker jeg Pillivuyt som jeg har kjøpt hos Kitchn. Veldig greit, kan putte det i frys og i stekeovn og fint design. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Springfjær
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kjedelige forslag , typisk norsk å kjøre safe. Hva m litt farger ?

https://www.rosenthal.co.uk/en/shop/brands/versace-1-en/dining-collections-2-en/?cfc=GB

Anonymkode: b0409...31a

Fordi jeg syns de med for mye farger og mønster ikke passer inn i alle settinger. Jeg vil ha et servise som like gjerne kan brukes julekvelden som i familiemiddag eller bursdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wedgwoods Queens Plain. Klassisk og tidløst, i sånn hvitfarge som er litt gulhvit:lik mange gamle boller og fat. Passer til alt, jeg er ikke lei selv etter å ha eid det i 15-20 år. Valgte tekoppen til kaffekopper da, for kaffekoppene er små etter min smak. 

Anonymkode: 15247...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Bogstad stemor i middagsservise, 12 personer, og Bogstad hvit i kaffeservise, også til 12 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...