Gå til innhold

Litt våt vegg på bad, hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par uker siden oppdaget jeg at veggen overfor dusjen var bittelitt våt helt nederst ved gulvet. Et område på ca 4 x 4 cm. Jeg fortalte det til en venn som er tømrer og han anbefalte å sette i dusjkabinett snarest, noe jeg fikk ordnet på mandag. Jeg har dusjet rett på flisene i flere år og han mente at det var årsaken til den våte flekken. At noe vann rant mellom og under flisene bort til veggen.

Men hva gjør jeg nå? Skal jeg følge med på den våte flekken? Vente på at den tørker? Åpne hele veggen?? (Grøss og gru) Sjekke om det er sopp? Hvordan gjør man det? Huff holderpå å få hetta her. Håper noen med litt peiling kan hjelpe...

Hvilken fagmann skal jeg eventuelt kontakte??

Anonymkode: 435cb...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammelt er badet? 

Hadde kontaktet en rørlegger og tatt en rørsjekk for å forsikre meg om at fuktigheten ikke kom fra en lekkasje. 

Baderomsfirma som driver med rehabilitering har ofte ansatt både rørlegger og tømrer og sender den som er mest kvalifisert.

Anonymkode: 5195e...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kontakte forsikringsselskapet og sjekke med dem. Vi hadde lekkasje på en vegg på badet, viste seg at det var brudd i en vannledning inne i veggen og ikke vanlig fukt. Da dekket forsikringen hele jobben (minus en liten egenandel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 18.06, AnonymBruker skrev:
 

For et par uker siden oppdaget jeg at veggen overfor dusjen var bittelitt våt helt nederst ved gulvet. Et område på ca 4 x 4 cm. Jeg fortalte det til en venn som er tømrer og han anbefalte å sette i dusjkabinett snarest, noe jeg fikk ordnet på mandag. Jeg har dusjet rett på flisene i flere år og han mente at det var årsaken til den våte flekken. At noe vann rant mellom og under flisene bort til veggen.

Men hva gjør jeg nå? Skal jeg følge med på den våte flekken? Vente på at den tørker? Åpne hele veggen?? (Grøss og gru) Sjekke om det er sopp? Hvordan gjør man det? Huff holderpå å få hetta her. Håper noen med litt peiling kan hjelpe...

Hvilken fagmann skal jeg eventuelt kontakte??

Anonymkode: 435cb...7d7

Man fjerner alt fuktig ateriale for å forhindre at man får et massivt inneklimaproblem med muggsopp, noe du ganske sikkert alt har. 

Et dusjkabinett løser ingenting. Fukt er like skadelig enten den er våt eller tørket inn. 

Anonymkode: 73a9c...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...