Gå til innhold

Hva kan man finne på, en helg i Trondheim sentrum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal dit neste sommer. Har booket hotell. Skal dit i juli. Jeg måtte booke hotell en hel helg, fordi det ikke var mulig å booke for kun, ett døgn. Så hva er det å finne på Trondheim?? Har egentlig ikke vært der, tidligere. 

Anonymkode: 886e1...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk om det er konserter? Olavsdagene er rundt Olsok, da skjer det endel.

Ellers er det en veldig fin by og vandre i.

Anonymkode: 39ce6...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Sjekk om det er konserter? Olavsdagene er rundt Olsok, da skjer det endel.

Ellers er det en veldig fin by og vandre i.

Anonymkode: 39ce6...953

Skal på Metallica konsert, det er derfor jeg drar dit. Men bortsett fra det, må jeg ha noen å finne på. Har du noen forslag, om du er kjent der? 

Anonymkode: 886e1...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde besøke Rockheim, et utrolig bra museum. Kan gå der i evigheter, og det er en bra kafé  der 

https://rockheim.no/

Ellers så er det koselig å bare rusle rundt på Bakklandet, sette seg ned på en utekafé og se på folkelivet

Nidarosdomen er også verdt et besøk 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, skruf skrev:
 

Du burde besøke Rockheim, et utrolig bra museum. Kan gå der i evigheter, og det er en bra kafé  der 

https://rockheim.no/

Ellers så er det koselig å bare rusle rundt på Bakklandet, sette seg ned på en utekafé og se på folkelivet

Nidarosdomen er også verdt et besøk 

Å ja, det har jeg hørt om. Og det var en dokumentar og en prisutdeling derifra, på NRK i fjor. Er museet i sentrum? Kommer med fly, og har derfor ikke bil. Har hotell midt i byen, Thon Nidaros hotell, mener jeg det var. 

Anonymkode: 886e1...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Å ja, det har jeg hørt om. Og det var en dokumentar og en prisutdeling derifra, på NRK i fjor. Er museet i sentrum? Kommer med fly, og har derfor ikke bil. Har hotell midt i byen, Thon Nidaros hotell, mener jeg det var. 

Anonymkode: 886e1...80c

Det ligger på brattøra/havna ikke langt å gå fra sentrum. Når du går fra sentrum så går du over ei gangbro over jernbanelinjene ved Sentralstasjonen. 

Ikke er det dyrt heller, 140 for voksne og 100kr for student. 

Anbefaler å sette av noen timer der, det er mye å oppleve og utforske :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, skruf skrev:
 

Det ligger på brattøra/havna ikke langt å gå fra sentrum. Når du går fra sentrum så går du over ei gangbro over jernbanelinjene ved Sentralstasjonen. 

Ikke er det dyrt heller, 140 for voksne og 100kr for student. 

Anbefaler å sette av noen timer der, det er mye å oppleve og utforske :) 

Å takk! 😊 Jeg skal definitivt dit. 

Anonymkode: 886e1...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Ja, Rockheim må du dra på om du liker musikk (som jeg regner med du gjør ettersom du skal på konsert) :fnise: Ellers er det mye bra konserter på sommeren så du bør sjekke ut det, som personen over sier. Gå langs Nidelva (via Bakklandet som er obl.), og se Nidarosdommen, evt. opp i tårnet for å få den beste utsikten over byen! Ta en pils på en av restaurantene på solsiden, eller bestill ølsmaking på en av pubene. Mange gode museum også, avhenger helt av hva du er interessert i men det holder kanskje med Rockheim dersom du bare har en helg. Hvis det er finvær kan du kjøpe med deg lunsj og ta båten ut til Munkholmen :) Evt. dra i klatreparken (høyt og lavt) på Lade, dersom du er sporty! :) Ligger 10 minutter med buss fra Trondheim Sentrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, earlgrey skrev:
 

Ja, Rockheim må du dra på om du liker musikk (som jeg regner med du gjør ettersom du skal på konsert) :fnise: Ellers er det mye bra konserter på sommeren så du bør sjekke ut det, som personen over sier. Gå langs Nidelva (via Bakklandet som er obl.), og se Nidarosdommen, evt. opp i tårnet for å få den beste utsikten over byen! Ta en pils på en av restaurantene på solsiden, eller bestill ølsmaking på en av pubene. Mange gode museum også, avhenger helt av hva du er interessert i men det holder kanskje med Rockheim dersom du bare har en helg. Hvis det er finvær kan du kjøpe med deg lunsj og ta båten ut til Munkholmen :) Evt. dra i klatreparken (høyt og lavt) på Lade, dersom du er sporty! :) Ligger 10 minutter med buss fra Trondheim Sentrum

Takk! Har alllerede lagt denne i favoritter, for å kunne finne den igjen. Tusen takk for tips.  😊😊

Anonymkode: 886e1...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...