Gå til innhold

Kjørt meg litt fast, hvordan gå frem nå ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt oppsummert: er mann snart 50, har hatt et langt ekteskap; slutt for 3 år siden og etter det har jeg hatt en del korte og ett lengre forhold.

Nå er jeg plutselig i et intenst forhold på 6 måneder som endte med at hun flyttet inn for 1 måned siden.

Ikke så uvanlig vel dette, men nå kjenner jeg ting ikke nødvendigvis ble gjort i riktig rekkefølge.

Det er en del ting som "henger i lufta" fortsatt, blant annet har hun ikke helt ryddet opp i tidligere forhold. På min side, sliter jeg litt med det klassiske aksepten for hennes fortid ifm menn (nei, det er ikke antall sexpartnere) og at jeg plutselig bor med en kvinne igjen.

Grunnen til at det gikk fort i svingene er at vi på en crazy måte klikker så bra på områder som er viktig for oss som feks omsorg, nærhet, lidenskap, sex og slikt. Samtidig er ting på andre områder som verdier om samliv, mellommenneskelige relasjoner og slikt mer uklare.

Jeg føler at jeg trenger avstand og egentid til å kjenne på dette, prosessere og håndtere det på en god måte, men ikke har mulighet til det siden vi bor nå sammen og er så tett på hverandre.

Hun er veldig forelsket i meg og det er lett å se at hun virkelig mener det når hun sier at jeg er det beste som har skjedd henne. Det gjør det vanskelig å foreslå litt avstand, evt at hun flytter tilbake til huset sitt. Det vil nok trigge negative følelser siden hun har tidligere vært dårlig behandlet av menn og er sensitiv på avvisning og jeg frykter at hun hadde gått i kjelleren.

 

Har noen gode forslag eller erfaringer på hvordan man gå frem i en slik situasjon?

 

 

Anonymkode: 5ceeb...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Del opp huset og la hun innrede et rom som sin womancave så dere ikke trenger å være i hverandres soner hele tiden. Du kan absolutt ikke si at du vil hun skal flytte ut igjen. Du har vært impulsiv og ureflektert og har bare deg selv  å skylde som inngikk samboerskap uten å være klar, men vet at overgangen er uvant og kan være vanskelig. Håper dere finner en løsning på det 

Anonymkode: 97699...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Ser at dette er en klassisk feil. Folk har sex først. Så blir de ordentlig kjent på et praktisk og dypere plan etterpå. Helst etter at de alt for forhastet har flyttet sammen. Neste gang: hold buksene på, frem til dere så og si vet alt om hverandre. 

Når det er sagt: se på om du klarer å overleve det du nå ser i flere tiår fremover. Eventuelt jobb med ting sammen. Hvis ikke, så må du nok før eller siden ta en alvorsprat på om dere virkelig skal gå videre eller ei.

Anonymkode: 80475...8d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du bare må fortelle henne dette, selv om hun kanskje blir litt lei seg. Vil hun virkelig ha deg, så gjør hun nok dette for deg og forstår deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lillevaffel skrev:
 

Jeg tenker at du bare må fortelle henne dette, selv om hun kanskje blir litt lei seg. Vil hun virkelig ha deg, så gjør hun nok dette for deg og forstår deg. 

Bli litt lei seg?? Hadde min kjæreste fortalt meg dette hadde det vært over og ut. 

Men det å flytte sammen så tidlig hadde jeg aldri gjort som så voksen, greit å vente til den aller verste forelskelsen har gitt seg. 

Anonymkode: 4108c...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...