Gå til innhold

Jeg har 44 timer fritid i uka - hvor mye har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde ikke jeg hadde tid i hverdagen, men etter å ha satt meg ned med timeplanen har jeg kommet frem til at jeg etter arbeid, soving, pendling, spising og husarbeid sitter igjen med 44timer fritid i uka! Sjukt!

Jeg er i tredveåra, uten barn.

Hvor mye har dere?

Anonymkode: 936f3...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

162 desverre

Anonymkode: 2d854...99e

Sover du bare seks timer i uka da? Da hadde jeg vurdert en tur til legen ;)

Anonymkode: 936f3...2e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

150,25t i snitt, men jobber intenst når jeg først jobber. Fornøyd med det, ettersom jeg har en god lønn før den lille innsatsen jeg gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Sover du bare seks timer i uka da? Da hadde jeg vurdert en tur til legen ;)

Anonymkode: 936f3...2e8

Haha så morsomt

Anonymkode: 2d854...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

112. Jeg klarer fint å fylle disse timene, men skulle inderlig ønske at noe ble fylt med jobb...

Anonymkode: 80ac1...f28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 18 timer som jeg kan bruke på meg selv 🙂

Anonymkode: 68222...113

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann i tredveåra med kone, hus, hund og barn.

Fritid?

Tja. Spørs om man regner med eller uten "kvalitetstiden" som tilbringes i hver vår ende av sofaen mens vi ser på noe på tv sammen - ofte en eller begge med mobil i hendene...

Kan hende 5 timer i uken til å gjøre ting jeg ønsker å gjøre selv, på egenhånd. Gressklipping, snøfresing og slikt går av den kvota.

Anonymkode: 57136...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent 50 timer, tenker jeg. Noe bindes opp innimellom i frivillig arbeid og slikt, men jeg regner det likevel som fritid.

Anonymkode: 3c85c...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å regne.. er sånog si alene med ungen, kronisk syk med store smerter, 100% jobb, og bor på et småbruk. Står opp 6, ordner meg og ungen og kjører 1 mil til barnehage, også 3 mil til jobb. Kjører hjem og henter ungen. (Kanskje handle inn d som trengst/fylle bensin el gjøre andre ting i «sentrum» som må til for at hverdagen skal gå, kommer hjem 16.30 ca. Lager middag. Så kommer gubben og eter. Gjør diverse huslige/utvendige gjøremål.  Så er d kveldstell og legging. Som ikke alltid er like knirkefritt. Så er det å fortsette på diverse husarbeid. Dusje, gjøre klar morgendagen kanskje slappe av litt. Sove. Repeat. Tror neppe det blir så mye å rope høyt om. Ser folk har flerfoldige timer... spesielt. 

Anonymkode: 2f00c...b7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Gidder ikke å regne.. er sånog si alene med ungen, kronisk syk med store smerter, 100% jobb, og bor på et småbruk. Står opp 6, ordner meg og ungen og kjører 1 mil til barnehage, også 3 mil til jobb. Kjører hjem og henter ungen. (Kanskje handle inn d som trengst/fylle bensin el gjøre andre ting i «sentrum» som må til for at hverdagen skal gå, kommer hjem 16.30 ca. Lager middag. Så kommer gubben og eter. Gjør diverse huslige/utvendige gjøremål.  Så er d kveldstell og legging. Som ikke alltid er like knirkefritt. Så er det å fortsette på diverse husarbeid. Dusje, gjøre klar morgendagen kanskje slappe av litt. Sove. Repeat. Tror neppe det blir så mye å rope høyt om. Ser folk har flerfoldige timer... spesielt. 

Anonymkode: 2f00c...b7c

Er du kronisk syk og har 100% jobb ville jeg tatt en snakk med gubben om fordeling av barnepass og oppgaver knyttet til hus og hjem. Kanskje en leilighet er det beste for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Gidder ikke å regne.. er sånog si alene med ungen, kronisk syk med store smerter, 100% jobb, og bor på et småbruk. Står opp 6, ordner meg og ungen og kjører 1 mil til barnehage, også 3 mil til jobb. Kjører hjem og henter ungen. (Kanskje handle inn d som trengst/fylle bensin el gjøre andre ting i «sentrum» som må til for at hverdagen skal gå, kommer hjem 16.30 ca. Lager middag. Så kommer gubben og eter. Gjør diverse huslige/utvendige gjøremål.  Så er d kveldstell og legging. Som ikke alltid er like knirkefritt. Så er det å fortsette på diverse husarbeid. Dusje, gjøre klar morgendagen kanskje slappe av litt. Sove. Repeat. Tror neppe det blir så mye å rope høyt om. Ser folk har flerfoldige timer... spesielt. 

Anonymkode: 2f00c...b7c

Hvorfor er det spesielt? Når man regner bort soving, jobb(inkludert pendling) og husarbeid ER jo resten tid man disponerer så fritt man ønsker - derav fritid. Har man fått barn, trener, må ut med bikkja er jo også det ting man har valgt å disponere tiden bort til. Det er selvvalgte forpliktelser.

Anonymkode: 936f3...2e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 60 timer i uka.  Det er en selvfølge at de med mange barn, småbruk/gård og lang vei til jobb har mindre tid men så har de valgt det selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke består av 168 timer.  Jeg jobber 37,5, sover 45,5, "pendler" 4, spiser/ gjør husarbeid 14. Dette bruker jeg til sammen 101 timer på, og når jeg trekker det fra 168 så sitter jeg igjen med:

67 timer pr. uke, med tid til å gjøre hva jeg vil :)  

Anonymkode: d1140...997

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca syv timer fritid i uka. Har full jobb, barn og hus. Er alene med alt. Og husarbeid, vedlikehold utearbeid osv er ikke akkurat fritid. Desverre.

Anonymkode: e4c7c...b53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

69,5 :) trukket bort søvn 7 timer hver dag og jobb. Har tre barn og hus, men i prinsippet har jeg jo "fri" alt uten om jobb og søvn. Gidder ikke regne på alle tingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...