Gå til innhold

Noen voksne her som gifter seg for 2. gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gift for andre gang. Det ble ett kompromiss mellom meg og min nye mann pga han ikke hadde vert gift. Han ønsket seg stort selskap med full pakke kirke osv. Jeg ville ha seremonien i bakrommet i kirken og et lite selskap kun for forlovere på restaurant. 

Det ble:

den minste kirka vi fant i distriktet, 37 gjester, leid lokale, koldtbord. Vi hadde fotograf i kirka og i skogen etterpå. Angret kun på selskapet etterpå. Vi hadde en veldig fin stund i kirka og sammen med fotografen etterpå. 

Anonymkode: a8d6d...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi giftet oss for andre gang da jeg var 32 og mannen var 36 år. Ingen av oss hadde barn fra før, men planla felles barn (vet ikke hvorfor dette skulle være relevant til valg av bryllupet...)

Første gangen giftet jeg meg i kirken, med fest litt senere i utlandet (30-40 gjester). Brukte bunad.

Denne gangen tok vi borgerlig seremoni med middagsfest samme dagen (40 gjester, også de fleste fra utlandet). Brukte brudekjole.

 

Altså begge gangene var det en vanlig bryllup, med leid lokale og alt som følger med.

Anonymkode: 1df7c...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎10‎.‎2018 den 2.28, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er gift for andre gang. Det ble ett kompromiss mellom meg og min nye mann pga han ikke hadde vert gift. Han ønsket seg stort selskap med full pakke kirke osv. Jeg ville ha seremonien i bakrommet i kirken og et lite selskap kun for forlovere på restaurant. 

Det ble:

den minste kirka vi fant i distriktet, 37 gjester, leid lokale, koldtbord. Vi hadde fotograf i kirka og i skogen etterpå. Angret kun på selskapet etterpå. Vi hadde en veldig fin stund i kirka og sammen med fotografen etterpå. 

Anonymkode: a8d6d...55d

Kan jeg spørre om hva du angret på ved selskapet? Ville du heller droppet selskap helt?

Kjenner at det nok er det med selskapet jeg mest ikke helt føler for å gjøre en gang til. Det blir i tilfelle kun de aller, aller nærmeste. Middag på restaurant med de kanskje. Med ungene, våre søsken og foreldre. Om vi ikke tar det i utlandet da, får ikke samlet den gjengen da.

TS

Anonymkode: e63bc...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjærligheten ❤️

Jeg har vært gift før, men ble skilt for 3 år siden. Kjæresten ønsker å gifte seg (har ikke vært gift før), og vil ha et STORT bryllup. Jeg føler litt på at mine venner og familie igjen blir invitert til bryllup (og at de kanskje føler seg forpliktet ift gaver), så jeg kunne godt ha tenkt meg et bryllup i en litt mindre skala... 🤔

Så til dere som har vært gift før og skal gifte dere igjen, eller dere som har giftet dere gang nr to; hvor mange år er det mellom første og andre bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne komme med et innspill.

Da min onkel giftet seg for andre gang, så valgte de å gjøre det "i fred og ro" fordi "vi har gjort det før på hver vår kant" og "det er ikke så viktig for oss". Helt ærlig, så syntes jeg det var litt trist! Hans "nye" (de har vært gift en stund allerede) kone er superbra, og vi er flere som veldig gjerne skulle vært med og feiret dem og kjærligheten deres. Det hadde ikke trengt å være store greiene, jeg synes bare det hadde vært veldig hyggelig. 

Bare en tanke :) Kjærligheten er så fin!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rosmarin(ert) skrev:
 

Jeg vil gjerne komme med et innspill.

Da min onkel giftet seg for andre gang, så valgte de å gjøre det "i fred og ro" fordi "vi har gjort det før på hver vår kant" og "det er ikke så viktig for oss". Helt ærlig, så syntes jeg det var litt trist! Hans "nye" (de har vært gift en stund allerede) kone er superbra, og vi er flere som veldig gjerne skulle vært med og feiret dem og kjærligheten deres. Det hadde ikke trengt å være store greiene, jeg synes bare det hadde vært veldig hyggelig. 

Bare en tanke :) Kjærligheten er så fin!

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...