Gå til innhold

Noen voksne her som gifter seg for 2. gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er skilt, og hadde egentlig ikke sett for meg at jeg ville gifte meg igjen noen gang, men når den store kjærligehten nå dukket opp så kjenner jeg annerledes på det. Begge har vært gift før, har barn hver for oss og kommer ikke til å få felles barn. Det er dermed ikke noe annet som vil "binde oss sammen" enn det å eie hus o.l. sammen. Kjenner at vi har lyst til å "forplikte oss" på en måte, vise både hverandre og omverdenen at det nå er oss to. I tillegg til at det er greit å kunne sikre partneren litt i tilfelle en av oss faller fra også når vi begge har særkullsbarn (jada, vi skriver testamente og avtale også). Men det føles uaktuelt å kjøre "bryllupspakka" på nytt, altså blir det ikke stort famlieselskap osv. for det føles bare helt feil. Tenker heller å evt reisebort og gifte oss i utlandet, eller bare gjøre det helt enkelt her hjemme med bare oss og ungene tilstede kanskje?

Vil gjerne høre fra andre som har giftet seg 2 ganger, hva dere tenker/tenkte og hvordan dere gjorde det? Vil også høre fra de som har valgt å ikke gifte seg for 2. gang, og hvorfor dere valgte det.

Anonymkode: e63bc...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er i samme situasjon som dere og planlegger å gifte oss av samne årsak som du oppgir. Har planlagt bryllup i Las Vegas. Muligens holder vi en fest i ettertid. 

Årsaken til at vi valgte Vegas er fordi vi tror det blir gøyaly og uformelt, samt at vi reiser mye, så vi føler det representerer oss. 

Anonymkode: 28050...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har giftet meg 2 ganger. Hadde ingen problem med det. Gikk på restaurant rett etterpå og vi var ferdig med middagen kl 20. Da dro vi hjem for å se på tv

Anonymkode: 3dfd6...683

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg er ute etter å finne noe som gir et fint og varig minne da, må innrømme at det blir litt stusselig for meg å bare stikke innom rådhuset en ettermiddag. Samtidig vil vi ikke hause det opp siden det er 2. gang for oss begge. Ønsker ikke at familie skal gi bryllupsgaver for 2. gang osv. Samtidig giftet min tilkommende seg i utlandet også forrige gang, så jeg/vi ønsker å gjøre noe som ikke blir for likt det heller....:roll: Det var det å finne noe enkelt og privat, men samtidig minneverdig.

Anonymkode: e63bc...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er forlovet og skal gifte meg for annen gang. Tenker ikke så mye over det, og vi skal ha større bryllup nå enn jeg hadde med eksen. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎10‎/‎12‎/‎2018 at 8:20 AM, AnonymBruker said:
 

TS her.

Jeg er ute etter å finne noe som gir et fint og varig minne da, må innrømme at det blir litt stusselig for meg å bare stikke innom rådhuset en ettermiddag. Samtidig vil vi ikke hause det opp siden det er 2. gang for oss begge. Ønsker ikke at familie skal gi bryllupsgaver for 2. gang osv. Samtidig giftet min tilkommende seg i utlandet også forrige gang, så jeg/vi ønsker å gjøre noe som ikke blir for likt det heller....:roll: Det var det å finne noe enkelt og privat, men samtidig minneverdig.

Anonymkode: e63bc...e1e

Forstår, selv om jeg ikke har giftet meg for andre gang. De jeg vet som har gjort det har spist ute sammen med nær familie og ellers har det ikke vært noe mer. Men, hvis du vil ha det litt romantisk, hva med å dra på en langhelg sammen, bare dere to etter å ha vært på rådhuset. Hvor dere skal dra må være opp til dere, deres interesser osv. Hva med en tur til Island for eksempel? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i samme situasjon (gift før), og vurdere nå å gifte oss. Vi snakket først om å gifte oss i utlandet med bare de nærmeste, men har kommer til at det ikke er helt oss. 

Vi er veldig glade i å samle venner og familie til god mat og drikke, fest og moro " til vanlig", og kommer til å gjøre det den dagen vi gifter oss også. 

Planen så langt er et ganske uformelt hagebryllup i egen hage. Det blir ingen stor hvit kjole på meg, ei heller andre typiske 1.gangsbryllupsting (be en there, done that). Fokuser blir god mat, godt drikke og god stemning sammen med mennesker vi er glade i og som er glade i oss.

Ja, vi har lovet evig troskap før - hvilket vi åpenbart ikke greide å holde. Og nei, jeg hadde ikke vært komfortabel i full pakke /prinsessebryllup en gang ting. Men, dey er kjælighet dette også, og det synes jeg er verdt en feiring❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Eliza Doalot skrev:
Ja, vi har lovet evig troskap før - hvilket vi åpenbart ikke greide å holde. Og nei, jeg hadde ikke vært komfortabel i full pakke /prinsessebryllup en gang ting. Men, dey er kjælighet dette også, og det synes jeg er verdt en feiring❤

Syns så absolutt det er verdt å feire ja. Hos oss var det heller ingen av oss som brøt troskapsløftet da (selv om man helt klart er to om å kjøre et forhold i grøfta), så akkurat det har vi null problem med å love igjen. Og det er jo akkurat det vi ønsker å gjøre med å gifte oss.

Takk for tips dere!:) Har fått noen ideer nå.

TS

Anonymkode: e63bc...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært gift før, på hver vår kant, men jeg har lyst til å fri (igjen) :)

Er romantisk, tillitsskapende og trygghetsgivende.

Blir et fint bryllup - ikke noe tull.

Anonymkode: 0140b...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar i samme situasjon som dere, dro til Solvorn i Sogn og Fjordane og ble viet i den nydelige hagen der. Nå har alle landets ordførere mulighet til å vie, så det er bare å finne et sted som betyr noe for dere, kanskje der dere møttes? En tur som knyttet dere sammen eller et sted dere alltid har hatt lyst til å dra? Trenger ikke være på andre siden av kloden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2018 den 8.20, AnonymBruker skrev:
 

TS her.

Jeg er ute etter å finne noe som gir et fint og varig minne da, må innrømme at det blir litt stusselig for meg å bare stikke innom rådhuset en ettermiddag. Samtidig vil vi ikke hause det opp siden det er 2. gang for oss begge. Ønsker ikke at familie skal gi bryllupsgaver for 2. gang osv. Samtidig giftet min tilkommende seg i utlandet også forrige gang, så jeg/vi ønsker å gjøre noe som ikke blir for likt det heller....:roll: Det var det å finne noe enkelt og privat, men samtidig minneverdig.

Anonymkode: e63bc...e1e

Vi gifta oss på rådhuset, spiste middag med forloverne og barna etterpå, og slappa av resten av dagen. Hadde feiring senere, mer som en ordentlig fest med familie og venner😊 Både formelt og uformelt i sammen, veldig moro👍🏻

Anonymkode: 0582f...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss på tinghuset, uten fest etterpå, uten bryllupsreise og uten brudekjole, da jeg giftet meg for første (og hittil eneste) gang. Og det var skikkelig romantisk allikevel! Trenger ikke pompøst kirkebryllup for å gjøre det romantisk eller "ekte". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/17/2018 at 1:23 PM, AnonymBruker said:
 

Vi har også vært gift før, på hver vår kant, men jeg har lyst til å fri (igjen) :)

Er romantisk, tillitsskapende og trygghetsgivende.

Blir et fint bryllup - ikke noe tull.

Anonymkode: 0140b...ab8

Og der gjorde jeg det og fikk JA :-)

Til TS - om dere ikke ønsker selve selskapet "på nytt" så kunne det jo vært en ide å fri/forlove seg, og benytte ringer som symbol for omverdenen? For min del så er jeg like "bundet" NÅ som den dagen om et par år når vi gifter oss. Det handler om løftet, tilliten og nærheten, ikke selve bryllupet. Jeg gav mitt troskapsløfte den dagen vi ble kjærester (ihvertfall til meg selv), jeg lever med det daglig og sørger for å fornye det jevnlig. Å være gift er for meg en tilstand man kan velge å være i uavhengig av rådhus og kirke, mener jeg.

De juridiske sidene ved et papirmessig ekteskap som går utover et samboerskap kan man jo også sikkert i stor grad avtale seg imellom og få notarisert, om man ønsker det.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/827596-hva-betyr-et-ekteskap-juridisk-i-praksis/

 

 

Anonymkode: 0140b...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 21.11, Eliza Doalot skrev:
 

Vi er i samme situasjon (gift før), og vurdere nå å gifte oss. Vi snakket først om å gifte oss i utlandet med bare de nærmeste, men har kommer til at det ikke er helt oss. 

Vi er veldig glade i å samle venner og familie til god mat og drikke, fest og moro " til vanlig", og kommer til å gjøre det den dagen vi gifter oss også. 

Planen så langt er et ganske uformelt hagebryllup i egen hage. Det blir ingen stor hvit kjole på meg, ei heller andre typiske 1.gangsbryllupsting (be en there, done that). Fokuser blir god mat, godt drikke og god stemning sammen med mennesker vi er glade i og som er glade i oss.

Ja, vi har lovet evig troskap før - hvilket vi åpenbart ikke greide å holde. Og nei, jeg hadde ikke vært komfortabel i full pakke /prinsessebryllup en gang ting. Men, dey er kjælighet dette også, og det synes jeg er verdt en feiring❤

Her var det eksmannen som ikke greide å holde løfte om troskap. Mitt løfte var fortsatt ikke brutt da vi ble skilt. Så jeg ser ikke noe problem med å gifte seg en gang til. 

Anonymkode: 1aa04...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, RoH skrev:
 

Spiller det noen rolle om en bryter et løfte en eller to ganger?

Ikke alle er utro. Ikke mål alle etter hvordan du selv er. 

Anonymkode: 1aa04...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RoH skrev:
 

Spiller det noen rolle om en bryter et løfte en eller to ganger?

TS her: Som jeg skrev tidligere så er det eks-partnerne som har brutt løfter gitt ved ekteskapsinngåelsene her, så akkurat der må jeg si at ja, jeg syns ikke man skal bryte løftene man gir ved ekteskap i det heletatt. Jeg tar derfor ikke lett på å gå inn i det heller.

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Og der gjorde jeg det og fikk JA :-)

Til TS - om dere ikke ønsker selve selskapet "på nytt" så kunne det jo vært en ide å fri/forlove seg, og benytte ringer som symbol for omverdenen? For min del så er jeg like "bundet" NÅ som den dagen om et par år når vi gifter oss. Det handler om løftet, tilliten og nærheten, ikke selve bryllupet. Jeg gav mitt troskapsløfte den dagen vi ble kjærester (ihvertfall til meg selv), jeg lever med det daglig og sørger for å fornye det jevnlig. Å være gift er for meg en tilstand man kan velge å være i uavhengig av rådhus og kirke, mener jeg.

De juridiske sidene ved et papirmessig ekteskap som går utover et samboerskap kan man jo også sikkert i stor grad avtale seg imellom og få notarisert, om man ønsker det.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/827596-hva-betyr-et-ekteskap-juridisk-i-praksis/

 

 

Anonymkode: 0140b...ab8

Må nesten le, for frieri og forlovelse har liksom ikke vært helt i tankene, bare selve det å være gift. Men du har helt rett, en ring er jo et sterkt symbol, selv også uten at selve giftemålet er gjennomført. Verdt å tenke på det.

Anonymkode: e63bc...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar av foreldre mine giftet seg i kirken, spiste så middag med sine voksne barn/svigerbarn og barnebarn på restaurant, deretter hadde de fest hjemme hos seg med venner og familie. Med fest mener jeg av det uformelle slaget med rikelig med drikkevarer, litt fingermat, dansegulv i stua og mingling. Var veldig vellykket, bare hørt positive ting fra de som var der. 

Anonymkode: 0d70c...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal gifte meg igjen neste sommer. Første gang var et lite og utradisjonelt bryllup, vi var på tinghuset og hadde feiring med venner og nærmeste familie etterpå. Ei venninne stilte som fotograf, og både jeg og eksen kjøpte bryllupsklærne på finn.no. 

Denne gangen blir det kirkebryllup. Har nå funnet ei kirke vi begge liker, og nå er det egentlig bare til å sette en dato og planlegge derfra. Det er han som ønsker å gifte seg i kirken, og han har ikke vært gift før- derfor får han siste ordet; jeg kunne godt ha benyttet tinghuset igjen...Vi ønsker også å ha fest i de samme lokalene, catering og alkoholfritt. Ungene kan få løpe fritt rundt eller leke i underetasjen der de har bordtennisbord og brettspill. Leie inn noen til å rydde opp etterpå. Muligens ut på byen og danse om kvelden, om vi orker. Men vi skal bruke en profesjonell fotograf denne gangen, bildene blir fine minner å se tilbake på den dagen vi blir gamle og grå 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...