Gå til innhold

Hans-Petter Nygård-Hansen


Miss.Wildfox

Anbefalte innlegg

Gjest eksiltronder

Så himla bra av HD! 👍

Jeg fikk forøvrig svar fra Aftenposten om at de var klar over at HPNH var en svært kontroversiell person å bruke som kilde. Så det er i alle fall kjent i bransjen at han spiller flere "roller".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BOTB ble nok ikke diskvalifisert pga brudd på åndverksloven i seg. De var gorhåndsdømt av den patetiske fyren!😅 Heia dragen tho!!🎊👏🏻

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPNH prøvde bare å lære mer og forstå andres synspunkter i et betent tema da eller når han hakket løs på en som stilte reflekterte spørsmål inne på instragram til en 3. Person  ? 0A300EBB-0291-4F91-B8F9-8CA76B9BE1C4.thumb.jpeg.1ec3130e130bbc9c74dd4ecb97cc853a.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Nobile skrev:
 

HPNH prøvde bare å lære mer og forstå andres synspunkter i et betent tema da eller når han hakket løs på en som stilte reflekterte spørsmål inne på instragram til en 3. Person  ? 0A300EBB-0291-4F91-B8F9-8CA76B9BE1C4.thumb.jpeg.1ec3130e130bbc9c74dd4ecb97cc853a.jpeg

Selvinnsikt er ikke barebare. Han mener oppriktig at innlegget til @helt_ekte var usaklig fordi det kom fra en anonym bruker, men det er jo ikke det som avgjør om kommentaren er saklig eller ei. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doremus Schafer er en anonym mediekritiker som skriver i aviser og blir lyttet til. Sånn apropos. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Jobbermedbarn skrev:
 

Det er helt utrolig at han stiller spørsmål ved konstruktiv kritikk når man ser hvordan han selv svarte! Det han svarte på VAR konstruktivt, det han svarte selv...not so much! 

Og hvis han leser her; mange flere enn KG og BOTB som reagerte. Vi er nok mange som har gitt dokumentasjon videre til de som jobber med og rundt SoMe. 

https://www.aftenposten.no/brandStudio/-Slik-styrer-han-huset-fra-mobilen--Elektrikeren-sa-rart-pa-meg-1187b.html?cid=homeconnect|disp|1018||oth|schibsted|ron|oth||

Så nå vet vi hva han mener om reklame og bruk av egne mindreårige. Ikke rart han oppførte seg ufint på AB sin IG konto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførselen hans ført i Vixen-saken sist og nå i under IG-posten til AB, gjør at han har mistet alt han måtte ha av kred som bransjemann hos meg. 

Patetisk oppførsel fra en som liksom er medieekspert. :roll: Han er bare ute etter å surfe i farvannet til de store influencerne, han er overhodet ikke opptatt av sunn mediekritikk eller redelig bransjeoppførsel. Follow the money, ser ut til å være slagordet.

 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en eller annen syk omvendt psykologi måte har jeg lyst til å heie på HPNH sine ville sleivspark i diverse bloggeren kommentarfelt rundt omkring. Kanskje vil det til slutt bli satt så mye lys på de tomme argumentene fremsatt av bloggerne selv, nå sist Anne-Brith Davidsens latterlige forsøk på å kneble et helt betimelig spørsmål om utlevering av mindreårige på SoMe at det til slutt opphører og bloggerbarna får den beskyttelsen de trenger. Alt HPNH gjør i mine øyne er nemlig å understreke det faktum at det ikke eksisterer gode argumenter for å tjene penger på eget avkom og å lyve så vedkommende tror det selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær

Jeg leste noen av svarene hans på facebook i forb med Anne Brith og alt dette røret. Ja ja tenkte jeg, her var det hersketeknikker ute å gikk...  for å nedlatende si at du er et anonymt troll fra Kvinneguiden var ganske ille.
Ja vel så er vi anonyme her, det får nå bare være. det finnes verre troll enn oss her på andre forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anna Nas

Kommentar til facebookinnlegget til HPNH, som det lenkes til ovenfor:

Det er selvsagt ikke ok å skrive hva som helst på internett og heller ikke i "anonyme forum og blogger", men come on, å sutre over at du ikke vet navnet til alle som mener ting offentlig blir for dumt, HPNH. (Mange har vel fått med seg hva identifisering kan føre til av sjikane og hets fra influencere som blir kritisert.)

Ingen støtter hets og mobbing, men kritikk fra anonyme kilder er ikke det samme som hets og mobbing, HPNH. Kritikk som fører til at spesielt barn og unge forstår forskjellen på privatpersoners ærlige dagbøker og influenceres manipulerende og beregnende kommunikasjon er helt avgjørende uansett hvem som kritiserer, anonym eller ei.

Et godt eksempel på influenceres påvirkningskraft gir psykiater Finn Skårderud. Han forteller om unge pasienter med spiseforstyrrelser, som er voldsomt knyttet til "sin blogger" og tror fullt og fast på alt vedkommende kommuniserer. Tilknytningen de føler og ønsket de har om å bli akkurat som bloggeren er så sterk at Skårderud må bruke svært mye tid på å få disse ungdommene ut av bloggsfæren for å få dem friske.

Jeg skjønner at ikke absolutt alle blogger handler om kropp og utseende, og har ikke grunnlag for å hevde at influencere påfører barn og unge spiseforstyrrelser. Likevel er det grunn til uro når Ungdatas undersøkelse viser at hele sju av ti unge opplever press om å ha fin kropp, og at kroppsidealet stadig innsnevres. Sett i sammenheng med at halvparten av norske barn og ungdommer mellom 9 og 18 år foretrekker sosiale medier som kilde til nyheter  er det klart det er kjempeviktig å være kritisk til det som publiseres der, enten det er bilder eller tekst, og enten man er anonym kritiker eller signerer med fullt navn.

Mye mer kan skrives om dette, og det burde du HPNH gjøre dersom du er opptatt av hva som kan påvirke barn og unge negativt. Du burde rett og slett være atskillig mer kritisk til bransjen du representerer. Du vet godt at påvirkerbransjen har blitt en milliardindustri som langt fra består av noen stakkarer uten nettverk, som mobbes og hetses av ondskapsfulle troll. "Anonyme forum og blogger" har forbedringspotensial, men det har jammen du og bransjen din også.

 

Endret av Anna Nas
Skrev om en setning i første avsnitt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, eksiltronder skrev:
 

"Fra anonyme forum og enkelte blogger" - kan han ikke bare grow a pair of skrive KG og BOTB først som sist?

Helt enig👍

Interessant mann det der... Legger ut et innlegg der flere svarer han på det han legger ut/kommenterer MED navn, altså ikke anonyme som han tydeligvis mener ikke betyr noe. Så da han får respons fra de som står frem så er han plutselig ikke interessert likevel, nei da skal de inviteres til lunsj i Oslo for en diskusjon...

Hvem i all verden tror han han er? Det jeg har sett av han ser jeg bare hersketeknikker, flåsete svar og en ovenfranedholdning som ikke tjener noen. Det er SoMe eksperten sin det...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Bor heller ikke i Oslo, men kunne faktisk tenkt meg å møte opp på den kaffen. Ser herr Eriksen skal innover, kanskje vi kan carpoole? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
15 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:
 

Helt enig👍

Interessant mann det der... Legger ut et innlegg der flere svarer han på det han legger ut/kommenterer MED navn, altså ikke anonyme som han tydeligvis mener ikke betyr noe. Så da han får respons fra de som står frem så er han plutselig ikke interessert likevel, nei da skal de inviteres til lunsj i Oslo for en diskusjon...

Hvem i all verden tror han han er? Det jeg har sett av han ser jeg bare hersketeknikker, flåsete svar og en ovenfranedholdning som ikke tjener noen. Det er SoMe eksperten sin det...

..reagerte jeg også på. Og inn fra sidelinjen kommer sidekicken Lars Kristian Eriksen, i en tråd som handler om mobbing på nett. Det var rette raua som feis, si! (for å si det på bloggerskt)

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...