Gå til innhold

Ikke lov med barnevogn på restaurant, men hva med rullestolbrukere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, men det er hysteri å klage på at man ikke får ta med vogna inn på restaurant.

Anonymkode: 94d73...2a7

Enig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter i rullestol ( gjort det i 3 år) og har aldri blitt nektet inngang på restaurant før.  :)

Anonymkode: b5ec2...eda

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg sitter i rullestol ( gjort det i 3 år) og har aldri blitt nektet inngang på restaurant før.  :)

Anonymkode: b5ec2...eda

Godt å høre, og det skulle bare mangle :)

Anonymkode: 94d73...2a7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har svart veldig fint her. 

 

Jeg har en stor unge, i skolealder som bruker vogn, vogna er stor, men eneste måten å få barnet med meg på.  Vi har et merke hengende på hvor det står «denne vogna er rullestolen min»

blir det brann blir både vogn og unge med ut, for noen annen måte å få ut ungen på finnes ikke. 

(Vogn isteden for rullestol pga behov for skjerming, og før noen hyler opp om store unger i vogn, det er vogn fra hjelpemiddelsentralen) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg sitter i rullestol ( gjort det i 3 år) og har aldri blitt nektet inngang på restaurant før.  :)

Anonymkode: b5ec2...eda

Det skal du heller ikke. Rullestolen er både stolen og beina dine

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rullerusk skrev:
 

Syns uansett du kan legge vekk å omtale kvinner på en sånn nedlatende måte. Det er skikkelig ufyselig. 

 

Den får du adressere til rett person. Det var ikke jeg som skrev "hysteriske mødre"

Anonymkode: 94d73...2a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, FjellFrua skrev:
 

Mange har svart veldig fint her. 

 

Jeg har en stor unge, i skolealder som bruker vogn, vogna er stor, men eneste måten å få barnet med meg på.  Vi har et merke hengende på hvor det står «denne vogna er rullestolen min»

blir det brann blir både vogn og unge med ut, for noen annen måte å få ut ungen på finnes ikke. 

(Vogn isteden for rullestol pga behov for skjerming, og før noen hyler opp om store unger i vogn, det er vogn fra hjelpemiddelsentralen) 

Da er det jo noe annet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Godt å høre, og det skulle bare mangle :)

Anonymkode: 94d73...2a7

Ja, aldri vært noe problem. Opplever bare smil og ansatte som er hjelpsomme, finner en grei plass, drar ut stolen 😊

Anonymkode: b5ec2...eda

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:
 

Da er det jo noe annet

Ja, men har opplevd «men hvorfor får de ha med vogna inn da?» kommentarer. 

Da kom «dette er rullestolen min» lappen opp ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FjellFrua skrev:
 

Ja, men har opplevd «men hvorfor får de ha med vogna inn da?» kommentarer. 

Da kom «dette er rullestolen min» lappen opp ;) 

Det er veldig bra. Det er ikke så lett for oss å se forskjell på en rullestol og en vogn når det gjelder barn ❤️

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke at jeg er hysterisk eller at ungen min skriker på restaurant, men jeg får svare deg likevel: Brannsikkerheten er jo den samme? Brannsikkerheten endrer seg ikke om doningen er en barnevogn eller en rullestol.

ts

Anonymkode: 95a1c...266

Men en barnevogn er det mulig å sette igjen utenfor, litt verre for en rullestolbruker å sette igjen rullestolen utenfor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter gjerne fra meg rullestolen ute. Hvem vil bære meg inn?

Anonymkode: b6adc...2c5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke nok støtte da du laget tråd på mammaklubb-gruppa at du måtte lage en tråd her også? 

Jeg er nybakt mor selv og jeg syns ikke noe om å ta med barnevogn overalt. Jeg var en dag en del av barnevognmafian på restaurant og ble så flau. 

For det første så var alle vognene i veien og fylte opp den lille kafeen. Min stod utenfor, men da var jeg sær som tok hensyn til alle andre enn barnet mitt, selv om mitt barn satt inn på kafé ved siden av meg. 

Etter oss var det mye mat strødd overalt på gulvet som ingen av de ande gadd å bry seg om. Jeg syns det var flaut at jeg lånte kost og feiebrett av de ansatte og satte igang og rydda. Slike ting gir oss dårlig rykte og årsaken til at restauranter ikke vil slippe oss inn noen steder. 

Jeg sier respekter de som ikke tillater barnevogn og gå heller dit der det tillates. 

Babyen din må ikke på kafé eller restaurant. 

 

Anonymkode: 83d02...06b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Var på en restaurant nå og de mente det ikke var lov til å ta inn barnevogner i lokalet på grunn av brannfare. Jeg spurte de om det gjaldt absolutt hele lokalet, og det gjorde det, ingen steder var det OK med barnevogn , selv om det var midt på dagen og nesten tomt var det en brannfare. Greit nok, vi spiser et annet sted. 

Så kom jeg til å tenke på hva med rullestolbrukere? Hvis en barnevogn er for brannfarlig, så vil jo en stor elektrisk rullestol være helt krise! Blir de også nektet servering? 

Anonymkode: 95a1c...266

Du har jo misforstått helt. Det er jo ikke vogna i seg selv som er brannfarlig, men den vil blokkere flukveier i tillfelle brann. Særlig hvis det blir mange vogner. Dessuten vil den være til hinder for personalet som skal servere.

Anonymkode: 94d73...2a7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med brann er nok mest en unnskyldning for å holde 6-7 småbarnsmødre med skrikende spedbarn på avstand for de andre gjestenes del?

det er aldri gøy å måtte bane seg vei mellom barnevogner og ikke få matro pga urolige unger.

Anonymkode: 99750...503

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg setter gjerne fra meg rullestolen ute. Hvem vil bære meg inn?

Anonymkode: b6adc...2c5

Det kan ts gjøre :fnise:

Fra spøk til alvor. Ts,du klarer ikke å skjønne forskjellen på barnevogn og rullestol? En barnevogn er bare i veien og en baby kan bli bært inn. Rullestol tar ikke like mye plass som en barnevogn. Rullestolen er min stol på restaurant og er ikke veien for noen. Jeg klarer ikke å stå oppreist en gang. Hvem skal bære meg inn?

Anonymkode: b5ec2...eda

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det kan ts gjøre :fnise:

Fra spøk til alvor. Ts,du klarer ikke å skjønne forskjellen på barnevogn og rullestol? En barnevogn er bare i veien og en baby kan bli bært inn. Rullestol tar ikke like mye plass som en barnevogn. Rullestolen er min stol på restaurant og er ikke veien for noen. Jeg klarer ikke å stå oppreist en gang. Hvem skal bære meg inn?

Anonymkode: b5ec2...eda

TS sin tankegang er dessverre mange av. Meg først, deretter meg og meg. 

 

Anonymkode: 83d02...06b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvem ville virkelig prioritert å hjelpe en rullestolbruker fremfor et barn i vogn? Ærlig talt... 

Anonymkode: 5f10b...8b4

Du hadde i allefall ikke hjulpet en person i rullestol, så det er jo fint. Lurer bare på hva du tenker...Hva om det var du som satt i en rullestol og en brann oppstod? Svar på den du! 

Anonymkode: 4e916...270

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, rullestolbrukere har heller ikke lov til å ha med seg barnevogn.

Anonymkode: 28918...dd7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

I en krisesituasjon så ville man tatt båret ungen og latt vogna være igjen. Dermed ville vogna være en brannfare for andre. Ærlig talt!

Anonymkode: 718c8...fa4

Det ville man også med en rullestolbruker. Ærlig talt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...