Gå til innhold

Jo lengre jeg studerer i utlandet, jo mer misliker jeg Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg drar hjem synes jeg det blir verre og verre. Jeg synes Norge er et land fylt av konforme, uinteressante folk som kjemper om å være mest mulig gjennomsnittlige. Alle skal ta opp enorme boliglån og kjøre Volvo liksom. Det finnes lite av ekte ambisjoner og driv, drømmen er heller å vinne i Lotto. Det er lite dannelse, emosjoner og kulturell kunnskap, men mye sladder og materialisme. 

Andre som føler det samme? Jeg føler egentlig at det er utenkelig å bosette meg i Norge etter å ha vært et par år borte (år som har vært veldig bra for meg og gjort meg hel).

Anonymkode: b823c...5ca

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at det ikke handler om at du omgås studenter når du studerer i utlandet?

Anonymkode: 38822...fd5

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig sak, men når jeg er i utlandet har jeg lettere for å prate med folk. 
I Norge... Folk er jævlig arrogante og bedrevitere. Dømmer folk konstant. Materialisme opp ørene. Meh. 
Utlandet har alltid føltes bedre, men Norge er jo hjemmet mitt.
Har derimot vurdert å reise verden rundt og leve av kunst :) 
Hadde vært så mye kult man kunne se, og oppleve alle kulturer. Den tunge "sikre" fremtiden folk prøver å prakke på deg i Norge, og janteloven og dømming av andre ned og hen... meh. Det er forståelig at man kan mislike Norge, når man opplever hvordan sosial kultur i andre land er. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tross alt oppvokst her så jeg ser ikke hvorfor jeg på dø og liv må flytte utenlands. Jeg er vant med det som er her. Jeg elsker jo Tyrkia, og får masse pes for det. Synd med religion, økonomi og politisk situasjon. Ellers skulle jeg lett bodd der jeg.