Gå til innhold

Er det mulig å få trent kropp som 43 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er mulig, men det krever mer dedikasjon og tid enn tidligere i livet, spesielt om du ikke har et grunnlag fra tidligere. Uansett vil dra helsemessige gevinster på trening, bli sterkere i kroppen☺️ 

Anonymkode: 98f03...c2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at musklene slutter å fungere når man fyller 40 eller hva? Selvsagt reagerer kroppen på fysisk stimuli uansett hvor gammel man er. Tror du pierce brosnan, brad pitt osv ser kjekke ut bare grunnet gener? Hadde de ikke trent, hadde ansiktene deres vært mer slappe, huden mindre stram og aldringen hadde sannsynligvis gått raskere (styrketrening er en av de beste anti age kurene). Kroppene deres hadde også sett mer dass ut, selv om de var slanke. Det samme gjelder for øvrig kvinner. Man blir skinnyfat om man ikke trener noe

Anonymkode: e67c0...0a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Tror du at musklene slutter å fungere når man fyller 40 eller hva? Selvsagt reagerer kroppen på fysisk stimuli uansett hvor gammel man er. Tror du pierce brosnan, brad pitt osv ser kjekke ut bare grunnet gener? Hadde de ikke trent, hadde ansiktene deres vært mer slappe, huden mindre stram og aldringen hadde sannsynligvis gått raskere (styrketrening er en av de beste anti age kurene). Kroppene deres hadde også sett mer dass ut, selv om de var slanke. Det samme gjelder for øvrig kvinner. Man blir skinnyfat om man ikke trener noe

Anonymkode: e67c0...0a1

Skjønner at det er mulig, men utrent å trene 2 ganger i uken tror dere det har noe effekt sånn? Tror ikke det kommer til å bli noe mer enn 2 kanskje 3. 

 

Anonymkode: f3a5c...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 42 og om jeg har vært slapp en stund, feks igjennom sommeren så ser jeg stor forskjell når jeg starter opp igjen, ser også at jeg egentlig ikke kan tillate meg de samme «sommer» pausene som da jeg var yngre. Jeg mister helt klart mer og raskere muskelmasse nå enn tidligere. Jeg tror du bør opp i 3 ganger i uka og spise smart skal du se skikkelig endring på kroppen. Men da vil du absolutt få en trent kropp😊 Lykke til😊

Anonymkode: af84d...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:
 

Skjønner at det er mulig, men utrent å trene 2 ganger i uken tror dere det har noe effekt sånn? Tror ikke det kommer til å bli noe mer enn 2 kanskje 3. 

 

Anonymkode: f3a5c...4cc

Om du trener styrke, så kan det være at musklene bryter ned så mye at du ikke har eldig god effekt, men sannsynligvis vil du få noe mer muskler alikevel. Du vil nok merke bedring av kondisjon. 

Det er bedre enn ingenting, det styrker fortsatt kroppens funksjoner

Om du ikke vil trene mye, fokuser på å trene hardt og kort, heller enn langt og dovent. Jogg heller i 10min enn å gå på flat mark i 1 time

Anonymkode: e67c0...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har hun ikke vært. Her er bilde fra før hun begynte å trene, jeg husker ikke tidsaspekter (har fulgt henne på insta en stund), men hun var utrent tidligere:

 

Anonymkode: 9376e...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan oppnå gode resultater med styrketrening 3 ganger i uken, men du må trene riktig og konsekvent. Og det vil ta tid! Tid er kanskje den viktigste faktoren når det kommer til å bygge kroppen. Og du må spise nok (!) og riktig. 

Jeg har nå trent styrketrening konsekvent i over 2 år (4-5 økter i uken), og har virkelig forandret kroppens bygning og styrke i løpet av denne tiden. Fra å være en spinkel rett strek, til å få rumpe, lår, bredere skuldre og rygg, og en illusjon av smal midje. Nå ha mine primære mål vært å øke i styrke (altså mer fokus på få og tunge repitisjoner), så jeg kunne nok oppnådd enda større resulterer utseendemessig dersom hovedmålet var kroppsbygging.

Nå ver jeg ingenting om ditt utgangspunkt, om du eksempelvis er overvektig eller har andre helseutfordringer, så det jeg skriver passer muligens ikke for akkuart deg. Men mine tips er å sette deg ordentlig inn i treningsprinsipper, lære deg gode og effektive øvelser, lære å pushe deg selv skikkelig og virkelig prioritere styrketreningen.

Finn ut ditt daglige kaloribehov, og legg deg litt over dette (med fokus på proteiner, mye grønt og gode karbohydratkilder som f.eks. fullkornspasta). Kroppen trenger kalorier for å bygge muskler, og å ikke tilføre kroppen nok næring vil gjøre at kroppen stadig bryter ned musklene man prøver å bygge.

Og jo mer trent du blir, jo mer effektivt vil du klare å aktivere de riktige musklene under treningen. Treningen vil altså bli gøyere jo bedre trent du blir. Ikke gi opp! Styrketrening har gitt meg så mye glede og mestring, og å starte med det må være det beste valget jeg har tatt.

Masse lykke til, du kan klare dette selv om du er over 40, alder er ingen hindring:) Jeg har laget et treningsprogram for min helt utrente  mor på 50, og det tok ikke lang tid før resultatene kom.

Anonymkode: acc20...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...