Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Frida skrev:

Lørdag morgen, han var vel spent på  om trippeldrapene var blitt oppdaget. 

Takk for svar! Jeg håper at det ikke var slik at han hadde kjennskap til det. 

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg håper at det ikke var slik at han hadde kjennskap til det. 

Anonymkode: d551b...45b

Jeg har også håpet det, men tror dessverre at han var veldig involvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten har VG surret med vitneforklaringene og blandet husene, eller så stod lysene på i begge hus.. Ikke så uvanlig at Per har arvet sine slukkevaner fra foreldrene sine da, men det er for mange observasjoner av hus med lysene på her.

Interessante linker som jeg ikke hadde lest fra dere siste ABer :)  Så bl.a at det sto at P kom i fjøset kl 09.00, men det hørtes lite sannsynlig ut siden de kjørte kl 10 til utstillingen. Så jeg tror nok at VG og andre medier fort kan surre litt med det som de skriver ja. Interessant at noen påstår at lysene sto på i kårboligen da, og politiet sier det var av. Men kan jo også være en skrivefeil. Frustrerende

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Little Pony skrev:

Og hva med de to par dameskoene i str 40 som ble kjøpt på Majostua lillejulaften? hmmm..

De ble kjøpt i samme tidsrom som "juleselskapet" til de fire. De fant avtrykk etter akkurat denne bestemte typen damesko på åstedet, og skoen matchet ikke med noen av skoene som tilhørte verken Anne eller moren. 

Veldig spesielt og oppsiktsvekkende med så mange "tilfeldigheter". At det "tilfeldigvis" ble solgt akkurat to identiske par av skoen de fant avtrykk etter på åstedet. Det sett i sammenheng med x antall løgner og andre tilfeldigheter, taler for seg. 

Anonymkode: 4c0df...1a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ble brukt leiemordere, er det da naturlig at Kristin visste så mange detaljer (bruk av ullsokker,  tegning av kårhuset, m.m.)?

Anonymkode: d551b...45b

Teorien handler om at det var hun som skaffet dem.

Anonymkode: 9d22e...01e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Harleqin skrev:

Interessante linker som jeg ikke hadde lest fra dere siste ABer :)  Så bl.a at det sto at P kom i fjøset kl 09.00, men det hørtes lite sannsynlig ut siden de kjørte kl 10 til utstillingen. Så jeg tror nok at VG og andre medier fort kan surre litt med det som de skriver ja. Interessant at noen påstår at lysene sto på i kårboligen da, og politiet sier det var av. Men kan jo også være en skrivefeil. Frustrerende

Takk! 😊 Her står det at taklampen var på.

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"huset mørklagt da politiet kom til åstedet, bortsett fra en taklampe."https://www.nrk.no/norge/--ullsokken-darlig-sikret-1.522396

Anonymkode: d551b...45b

 

Hvilket rom er dette fra (bilde nr 6 fra åstedet)? Er det taklampen som står på på det bildet?  https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/astedet

Spoiler

6663828c9d908e8e42dccc33028a4255.jpg?t[0]=resize:height=700&t[1]=compress:level=85&t[2]=resize:width=600&accessToken=075279d8a7ea276c6d1ada561ad58e887b9738f00363d3748695243eabe81510

 

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De ble kjøpt i samme tidsrom som "juleselskapet" til de fire. De fant avtrykk etter akkurat denne bestemte typen damesko på åstedet, og skoen matchet ikke med noen av skoene som tilhørte verken Anne eller moren. 

Veldig spesielt og oppsiktsvekkende med så mange "tilfeldigheter". At det "tilfeldigvis" ble solgt akkurat to identiske par av skoen de fant avtrykk etter på åstedet samtidig som de fire hadde dette juleselskapet. Og hvorfor skrev Veronica "skonr." i notatene i dagboka si? Dette sett i sammenheng med x antall løgner og andre tilfeldigheter, taler for seg. 

Anonymkode: 4c0df...1a2

 

Anonymkode: 4c0df...1a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ble kjøpt i samme tidsrom som "juleselskapet" til de fire. De fant avtrykk etter akkurat denne bestemte typen damesko på åstedet, og skoen matchet ikke med noen av skoene som tilhørte verken Anne eller moren. 

Veldig spesielt og oppsiktsvekkende med så mange "tilfeldigheter". At det "tilfeldigvis" ble solgt akkurat to identiske par av skoen de fant avtrykk etter på åstedet. Det sett i sammenheng med x antall løgner og andre tilfeldigheter, taler for seg. 

Anonymkode: 4c0df...1a2

Og det er fullt mulig å ha på for store sko (Veronica hadde små føtter), med f.eks. innleggsåler og tykke sokker. Men det er ganske umulig å gå i for små sko, da får man ikke foten ned i skoene.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket rom er dette fra (bilde nr 6 fra åstedet)? Er det taklampen som står på på det bildet?  https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/astedet

  Skjul innhold

6663828c9d908e8e42dccc33028a4255.jpg?t[0]=resize:height=700&t[1]=compress:level=85&t[2]=resize:width=600&accessToken=075279d8a7ea276c6d1ada561ad58e887b9738f00363d3748695243eabe81510

  Vis skjult innhold
 

Anonymkode: d551b...45b

Er dette bildet tatt ved den knuste døren? Og er det taklampen vi ser oppe til høyre i bildet? I så fall har gjerningspersonen(e) kanskje slått på lyset når de kom?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det forøvrig også er interessant med de tegningene av kårboligen som dukket opp i nattbordskuffen på rommet Kristin disponerte i våningshuset. Man må jo gå ut ifra at politiet har gjort en særdeles slett jobb under ransakingen av huset, når de ikke har funnet denne før..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frida skrev:

 

Og det er fullt mulig å ha på for store sko (Veronica hadde små føtter), med f.eks. innleggsåler og tykke sokker. Men det er ganske umulig å gå i for små sko, da får man ikke foten ned i skoene.  

Nettopp. Selvsagt hadde hun vært "smart" nok til ikke å kjøpe sko i sin skostørrelse, slik at det ikke skal se ut som hun har vært på åstedet. Å gå med for store sko er null problem med tykke sokker etc. som du sier. 

Og som jeg sa noen sider tilbake, at Veronica i intervjuet på Reisen hjem svarer at hun tror Gud elsker henne uansett om hun har deltatt i drapene eller ikke... Ganske spesielt. Ser enkelte har skrevet at det at hun er så åndelig, troende, følelsesmenneske osv. tyder på at hun er uskyldig, men tydeligvis er trippeldrap tilgivelig i hennes tro. 

Anonymkode: 4c0df...1a2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Harleqin skrev:

Synes det forøvrig også er interessant med de tegningene av kårboligen som dukket opp i nattbordskuffen på rommet Kristin disponerte i våningshuset. Man må jo gå ut ifra at politiet har gjort en særdeles slett jobb under ransakingen av huset, når de ikke har funnet denne før..

Tegningene ble funnet i et rom som Kristin disponerte på Orderud gård der P. og V. bodde, forsto jeg det som.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Harleqin skrev:

Synes det forøvrig også er interessant med de tegningene av kårboligen som dukket opp i nattbordskuffen på rommet Kristin disponerte i våningshuset. Man må jo gå ut ifra at politiet har gjort en særdeles slett jobb under ransakingen av huset, når de ikke har funnet denne før..

Beklager, jeg leste feil. Ja, du har rett 😊

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tegningene av kårstua ble plassert i nattbordskuffen i ettertid?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller tegningene av kårstua ble plassert i nattbordskuffen i ettertid?

Anonymkode: d551b...45b

Man kan jo begynne å lure... Men hvorfor, og av hvem? Må jo nesten være noen som vil legge skylda på Kristin spesielt, og ekteparet generelt. Men var det noen vits i, når de allerede var dømt på tidspunktet tegningen ble funnet likevel??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satt nettopp og bladde gjennom bildene fra åstedet, fikk vondt i magen. Stakkars mennesker. Det er ganske for jævlig at noen har gjort noe slikt mot eldre mennesker. Blir ganske lei meg, kjenner jeg :(

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Little Pony skrev:

Satt nettopp og bladde gjennom bildene fra åstedet, fikk vondt i magen. Stakkars mennesker. Det er ganske for jævlig at noen har gjort noe slikt mot eldre mennesker. Blir ganske lei meg, kjenner jeg :(

Og av sin egen familie som i tillegg tillater at bildene vises på TV.

Igjen; ikke noe uskyldige mennesker ville tillat.

Dersom familien din slaktes så vil du ikke se de bildene på nettet resten av livet....

Anonymkode: 9d22e...01e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Selvsagt hadde hun vært "smart" nok til ikke å kjøpe sko i sin skostørrelse, slik at det ikke skal se ut som hun har vært på åstedet. Å gå med for store sko er null problem med tykke sokker etc. som du sier. 

 

Og er man smart nok til å ikke kjøpe sko i sin skostørrelse, kan man også være smart nok til å bruke damesko selv om man er mann.. (Eller til tross for :P Fy meg.. 😂) Disse skoene er jo ikke veldig "damete", i den forstand at en mann ville hatt problemer med å gå med dem pga høye hæler f.eks. Riktignok en mann med små føtter, men jeg har faktisk en slik en i min omgangskrets.. bruker 40 i sko. Jeg synes det er interessant at man bare går ut ifra at det har vært en dame der, fordi det er damesko. Og at man går ut ifra at det har vært to skyttere, fordi det er brukt to våpen. Dette er da strengt tatt ikke en selvfølge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Harleqin skrev:

Og er man smart nok til å ikke kjøpe sko i sin skostørrelse, kan man også være smart nok til å bruke damesko selv om man er mann.. (Eller til tross for :P Fy meg.. 😂) Disse skoene er jo ikke veldig "damete", i den forstand at en mann ville hatt problemer med å gå med dem pga høye hæler f.eks. Riktignok en mann med små føtter, men jeg har faktisk en slik en i min omgangskrets.. bruker 40 i sko. Jeg synes det er interessant at man bare går ut ifra at det har vært en dame der, fordi det er damesko. Og at man går ut ifra at det har vært to skyttere, fordi det er brukt to våpen. Dette er da strengt tatt ikke en selvfølge.

Enig i det, det er vel fullt mulig å ha et våpen i hver hånd, og bytte hånd når man skal skyte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...