Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hundene kan jo ha vært i bilen. Mine hunder bjeffer aldr i i bil, men bjeffer i hundegåd/hjemme.

Anonymkode: f0e66...299

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Harleqin skrev:

Og da tenker jeg, når man vet at man skal høre etter en lyd, så er man ekstra oppmerksom.. Ikke at jeg ikke nødvendigvis tror at vitnet hørte skudd altså. Men når hørte dette vitnet skudd? Passer det inn med angivelig tidspunkt for drapene? 

Jeg vet ikke når. Men det var på et tidspunkt som var nært drapstidspunktet. Drapstidspunktet var beregnet til  00:00-05:00, så at et tidspunkt er nært, kan jo bety litt før midnatt eller litt etter kl 05:00?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Harleqin skrev:

Postmannen dro 05.30, og så ingen bil, avløser kom 06.15 og så bil. Så noen har kommet hjem/flyttet bilen ut av garasjen i løpet av de 45 minuttene. Eller så husker "noen" feil i vitnemålet sitt.

Takk for informasjon! 😊 Da kan de jo bare ha ventet med å kjøre inn til gården, til etter det tidspunktet postmannen brukte å kjøre til jobb. Du har rett i at noen også kan ha husket feil.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Harleqin skrev:

Postmannen dro 05.30, og så ingen bil, avløser kom 06.15 og så bil. Så noen har kommet hjem/flyttet bilen ut av garasjen i løpet av de 45 minuttene. Eller så husker "noen" feil i vitnemålet sitt.

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for informasjon! 😊 Da kan de jo bare ha ventet med å kjøre inn til gården, til etter det tidspunktet postmannen brukte å kjøre til jobb. Du har rett i at noen også kan ha husket feil.

Anonymkode: d551b...45b

Men hvis drapene skjedde kl 05:00, tviler jeg uansett på at P. og V. var på åstedet. Hvis de hadde vært på åstedet og det hadde oppstått noe uforutsett slik at de hadde blitt forsinket, hadde det jo blitt svært mistenkelig om Per ikke var på gården med tanke på avløseren som starter tidlig på jobb.
Avløseren fortalte vel også at han kom før Per i fjøset. Men han så bilen, som du skriver @Harleqin

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Harleqin skrev:

Postmannen dro 05.30, og så ingen bil, avløser kom 06.15 og så bil. Så noen har kommet hjem/flyttet bilen ut av garasjen i løpet av de 45 minuttene. Eller så husker "noen" feil i vitnemålet sitt.

Avløseren forklarte: "...Per virket uopplagt og sur, og avløseren trodde dette var fordi avløseren var et kvarter forsinket på jobb.Avløseren kom på jobb kvart over seks på morgenen, og rundt et kvarter senere dukker Per opp." https://www.nrk.no/norge/--per-og-veronica-er-fine-mennesker-1.522428

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står for mange lys på i denne saken!

Her står det at lyset stod på i våningshuset på Orderud gård https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P33kg5/trippeldrapet-avfeier-mafia-kobling og det var svært uvanlig for De hevder det var fast rutine at alle lys i huset ble slokket før ekteparet gikk til sengs.

Ekteparet sier de la seg kl. 22-23. Leieboer Bruun i nabohuset så ut av vinduet mot våningshuset kl. 23.30.

Men her står det at lyset i kårboligen stod på natt til lørdag: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bKnGWe/gransker-alibi Og det var svært uvanlig for Lyset ble alltid slått av når ekteparet gikk til ro - eller reiste bort.

Enten har VG surret med vitneforklaringene og blandet husene, eller så stod lysene på i begge hus.. Ikke så uvanlig at Per har arvet sine slukkevaner fra foreldrene sine da, men det er for mange observasjoner av hus med lysene på her.

Anonymkode: c40bf...32c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står for mange lys på i denne saken!

Her står det at lyset stod på i våningshuset på Orderud gård https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P33kg5/trippeldrapet-avfeier-mafia-kobling og det var svært uvanlig for De hevder det var fast rutine at alle lys i huset ble slokket før ekteparet gikk til sengs.

Ekteparet sier de la seg kl. 22-23. Leieboer Bruun i nabohuset så ut av vinduet mot våningshuset kl. 23.30.

Men her står det at lyset i kårboligen stod på natt til lørdag: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bKnGWe/gransker-alibi Og det var svært uvanlig for Lyset ble alltid slått av når ekteparet gikk til ro - eller reiste bort.

Enten har VG surret med vitneforklaringene og blandet husene, eller så stod lysene på i begge hus.. Ikke så uvanlig at Per har arvet sine slukkevaner fra foreldrene sine da, men det er for mange observasjoner av hus med lysene på her.

Anonymkode: c40bf...32c

Ja, du har rett "En annen nabo la dessuten merke til at lyset sto på i kårboligen der Kristian (81), Marie (84) og datteren Anne Orderud Paust (47) oppholdt seg.". Jeg leste også et annet sted om åstedet, at en lyskilde var på. Jeg tror at det var en taklampe.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Harleqin skrev:

Denne artikkelen forklarer jo mye. Blant anne at  Per og Veronika kan lyve om blant annet disse to hendelsene med våpenet og kontrakten,  men fortsatt snakke sant om resten.

Hvorfor Kristins forklaring er usannsynlig med tanke på detaljer. 

Hvorfor Per sliter i rettsaken og sier mye rart. 

Husker jeg selv var med i en stor rettsak å skulle forklare meg. Jeg var drit nervøs, husker ikke et ord omtrent av hva jeg sa, husker ikke ansiktene på de som var der. Eneste jeg husker jeg tok på en maske, beskyttelse. Husker jeg klønet litt. Men det er en voldsom påkjenning. Jeg var dog offeret.

Står man der å blir mistenkeliggjort i en sak man er uskyldig i ville nok de fleste vært rimelig nervøse og ville nok ikke forklart seg helt riktig. 

Anonymkode: e7c42...83d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke blitt sagt noe om tilfeldigheten til at Sverre Kirkemos eiendom i Fet kommune - Knappe ei lita mil- (7-10 min) fra Orderud Gård - ligger besyndelig nær Veronikas ektepalass? Hvor mye hadde Veronika med Sverre Kirkemo eller Kristin Kirkemo å gjøre før hun flyttet inn i et "familieimperium" noen steinkast unna?

V forklarte i retten at hun jobbet som veterinær (hos Pers far?) da de møttes, altså må hun ha bodd i nærheten og fått med seg hvem som hadde store verdier i kommunen.

Hun har senere forklart i dagboken sin om forholdet til Per, og om sine drømmer i de årene etter hun møtte Per.

Når eiendommene er så nære, så er det heller ikke umulig at posen som ble funnet faktisk er plantet der.

Endret av Little Pony
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Little Pony skrev:

Er det ikke blitt sagt noe om tilfeldigheten til at Sverre Kirkemos eiendom i Fet kommune - Knappe ei lita mil- (7-10 min) fra Orderud Gård - ligger besyndelig nær Veronikas ektepalass? Hvor mye hadde Veronika med Sverre Kirkemo eller Kristin Kirkemo å gjøre før hun flyttet inn i et "familieimperium" noen steinkast unna?

V forklarte i retten at hun jobbet som veterinær (hos Pers far?) da de møttes, altså må hun ha bodd i nærheten og fått med seg hvem som hadde store verdier i kommunen.

Hun har senere forklart i dagboken sin om forholdet til Per, og om sine drømmer i de årene etter hun møtte Per.

Når eiendommene er så nære, så er det heller ikke umulig at posen som ble funnet faktisk er plantet der.

Jeg mener at Veronica var veterinærstudent da hun var i praksis på gården og flyttet inn til Per etterhvert.  Mannen til Veronica og Kristins mor jobbet på  Orderud gård tidligere. Ellers har jeg ikke svar på det andre du spør om.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Little Pony skrev:

Det som uroer meg mest med denne saken er at det går en drapsmann der uten som har myrdet tre mennesker, men som ikke vil stå frem uansett soning. Å være så kaldhjertet er ganske skremmende, og det er også trussel for samfunnet. Å drepe noen er svært alvolig, men å ikke vedkjenne det er kanskje verre.

Hvor gammel er forresten gutten til K i dag?

Hvis V, P og K brukte leiemordere så er det ikke rart! Det er en del av dealen.

Anonymkode: 9d22e...01e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Little Pony skrev:

Når eiendommene er så nære, så er det heller ikke umulig at posen som ble funnet faktisk er plantet der.

Det har du rett i. Og stedet der posen ble funnet (i et uthus?) var heller ikke låst. Men hvorfor skulle noen ønske å plante den posen? 

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg greide ikke å forstå hvilken dag Per skulle ha stått og speidet. Vet dere?

Anonymkode: d551b...45b

Lørdag morgen, han var vel spent på  om trippeldrapene var blitt oppdaget. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis V, P og K brukte leiemordere så er det ikke rart! Det er en del av dealen.

Anonymkode: 9d22e...01e

Hvis det ble brukt leiemordere, er det da naturlig at Kristin visste så mange detaljer (bruk av ullsokker,  tegning av kårhuset, m.m.)?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett i. Og stedet der posen ble funnet (i et uthus?) var heller ikke låst. Men hvorfor skulle noen ønske å plante den posen? 

Anonymkode: d551b...45b

For å frifinne seg selv og bli renvasket?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...