Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syntes de soler seg alt for mye i glansen nå i ettertid, til at det er troverdig at de er uskyldige!

Anonymkode: aa1fb...47d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, nordiskfigur skrev:

At lars ikke er skytteren er til og med Sandberg klar over. Dette er ikke noe å spekulere i en gang, med mindre vi skal forkaste alt av bevis og vitneutsagn å bare dømme de etter hvem vi liker dårligst. Dette er bare tull.

"Alt av bevis"? Hva var det igjen? At han satt hjemme foran PCen sin, var det ikke. Det var ikke slik at han ble sett av noen, der foran PCen.

Anonymkode: c40bf...32c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis P. og V. visste hva som skulle foregå den natten, hadde de vel sørget for å være bortreist? De kunne jo feks ha reist tidligere avgårde til hundeutstillingen, og planlagt å gjøre noe før de kom frem til der hundeutstillingen fant sted?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis P. og V. visste hva som skulle foregå den natten, hadde de vel sørget for å være bortreist? De kunne jo feks ha reist tidligere avgårde til hundeutstillingen, og planlagt å gjøre noe før de kom frem til der hundeutstillingen fant sted?

Anonymkode: d551b...45b

Bønder. Må fortsatt ta fjøsstellet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan jo ikke likegodt spasere med hvit overtrekksdress, sokker over skoene, strømpe tredd ned over hodet og våpen i hendene nedover veien fra Orderud og bort til kårboligen heller.

Altså, man kan vel stappe dette i en liten sekk/pose, evt i jakkelommer/innenfor jakken/bukselinningen? Ingenting av det der er noe som krever veldig stor plass...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke slukket lyset huset som de alltid pleide å gjøre før de gikk og la seg. Hvis de ville gi inntrykk av at de lå og sov burde de gjennomføre vanlig rutine. Kanskje en av dem faktisk satt oppe og ventet. Og at det var derfor hundene var uvanlig stille den natta. Mens den andre var borte med bilen.

Hvor står det at de ikke slukket lystet? Var lyset også på når avløseren kom, og/eller leieboeren kjørte avgårde for å levere post? Har ikke fått med meg noe om lyset i det hele tatt. Link?

Og - hvorfor skulle hundene være uvanlig stille fordi om en av dem satt oppe og ventet, eller at lyset var på? Og igjen, hvorfor risikerer at leieboerene skulle oppdage at bilen kom tilbake midt på natta eller morgenkvisten, enten med en eller to personer i, med eller uten uvanlig stille hunder, de kunne da umulig vite at den andre av leieboerene hadde tenkt å sitte oppe til kl 04, eller ta en dusj? Slikt går ikke an å planlegge.. Så hvor lenge tar man sjangsen på å stå å vente på et sted man nødvendigvis må ha hatt oversikt over huset leieboerene disponerte, på at disse skulle legge seg? Og, hvis man står slik strategisk plassert langs veien, er jo sjangsen for å bli oppdaget mangedoblet. Ikke logisk i det hele tatt. Her snakker vi om noen som planlegger så utrolig bra, at de ikke legger igjen noe dna, politiet klarer heller ikke å finne spor til/fra kårboligen, og så skulle de slurvet med bil/hunder/lys? At en av dem gikk hjem for å meddele den andre når kysten var klar til å komme med bilen er utelukket etter mitt syn, da jeg rekner med at all mobilbruk til og fra V og P, spesielt den aktuelle natten, er blitt loggført av politiet. Om de da ikke brukte lommelykt el.l som lyssignal, igjen med risiko for at andre skulle oppdage det. (Eller lysene i huset?? Igjen, hvor står det at lysene var på i huset, og når ble de evt slukket?) - Og skulle mobilene vært loggført andre plasser enn i nærheten av hjemmet,(om de f.eks kjørte sin bil vekk for å ta en annen bil for så å parkere i nærheten av åstedet), er det garantert at man hadde hørt om det for lenge siden via media. 

Leste også en kommentar om at de skiftet på Fjellet, denne boligen ble også støvsugd for bevis, uten å finne noe. Brukte de resten av natta etter drapene på å vaske her, eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Harleqin skrev:

Altså, man kan vel stappe dette i en liten sekk/pose, evt i jakkelommer/innenfor jakken/bukselinningen? Ingenting av det der er noe som krever veldig stor plass...

Hvor står det at de ikke slukket lystet? Var lyset også på når avløseren kom, og/eller leieboeren kjørte avgårde for å levere post? Har ikke fått med meg noe om lyset i det hele tatt. Link?

Og - hvorfor skulle hundene være uvanlig stille fordi om en av dem satt oppe og ventet, eller at lyset var på? Og igjen, hvorfor risikerer at leieboerene skulle oppdage at bilen kom tilbake midt på natta eller morgenkvisten, enten med en eller to personer i, med eller uten uvanlig stille hunder, de kunne da umulig vite at den andre av leieboerene hadde tenkt å sitte oppe til kl 04, eller ta en dusj? Slikt går ikke an å planlegge.. Så hvor lenge tar man sjangsen på å stå å vente på et sted man nødvendigvis må ha hatt oversikt over huset leieboerene disponerte, på at disse skulle legge seg? Og, hvis man står slik strategisk plassert langs veien, er jo sjangsen for å bli oppdaget mangedoblet. Ikke logisk i det hele tatt. Her snakker vi om noen som planlegger så utrolig bra, at de ikke legger igjen noe dna, politiet klarer heller ikke å finne spor til/fra kårboligen, og så skulle de slurvet med bil/hunder/lys? At en av dem gikk hjem for å meddele den andre når kysten var klar til å komme med bilen er utelukket etter mitt syn, da jeg rekner med at all mobilbruk til og fra V og P, spesielt den aktuelle natten, er blitt loggført av politiet. Om de da ikke brukte lommelykt el.l som lyssignal, igjen med risiko for at andre skulle oppdage det. (Eller lysene i huset?? Igjen, hvor står det at lysene var på i huset, og når ble de evt slukket?) - Og skulle mobilene vært loggført andre plasser enn i nærheten av hjemmet,(om de f.eks kjørte sin bil vekk for å ta en annen bil for så å parkere i nærheten av åstedet), er det garantert at man hadde hørt om det for lenge siden via media. 

Leste også en kommentar om at de skiftet på Fjellet, denne boligen ble også støvsugd for bevis, uten å finne noe. Brukte de resten av natta etter drapene på å vaske her, eller?

Jeg fant ikke det med lysene, men dette, angående når P. og V. eventuelt kom hjem med hundene: "Dessuten kan jeg på det tidspunktet ha sittet i stua og sett på TV. Det rommet vender en annen vei enn mot Orderud-ekteparets bolig og gårdsplassen der bilen pleier å stå parkert, svarte Henrik Bjarne Bruun"https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaaAa6/lydtestet-orderud-hundene

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De trengte bilen for å komme seg bort til huset i Fjellet, der de skiftet om. Hundene holdt de der under drapene. Hadde hundene vært hjemme ville de bjeffet bare verre og leieboerne kunne kommet til å ringe på?

Hvorfor trengte de bilen for å komme bort til Fjellet? Det er jo ikke veldig langt fra gården akkurat. Og hvorfor i all verden dra med seg hundene, som man da risikerer står i den boligen og bjeffer istedenfor, og vekker oppmerksomhet til evt forbipasserende?

Jeg ser dog den med faren for at hundene bråker så mye at leieboerene til slutt får nok og prøver å få kontakt med P og V enten ved å banke på eller ringe dem akkurat den natta de tilfeldigvis er på drapstokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om lysene @Harleqin "Både han og Lund hevder lyset sto på i kjøkkenet og et annet rom i våningshuset på Orderud gård, noe som ifølge dem var helt uvanlig når Per og Veronica Orderud var hjemme.De hevder det var fast rutine at alle lys i huset ble slokket før ekteparet gikk til sengs."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P33kg5/trippeldrapet-avfeier-mafia-kobling

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sakset fra https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P33kRJ/slaar-sprekker-i-alibiet :

"En gang mellom 20.30 og 21.00 gikk han ut på trappen for å trekke frisk luft. Da var bilen og hundene borte.

- Det skal bli godt å sove en natt uten hundene, sa han til Lund denne kvelden. Bruun hevdet at ekteparets hunder vanligvis bjeffet mye om natten, men at det denne natten var helt stille på gården."

-Hvordan kunne Bruun vite, kl 21.00 på kvelden, "at det skal bli godt å sove en natt uten hundene"? Gjerne flisespikkeri fra min side, og for all del - medier formulerer seg som de vil, men synes det var en snedig kommentar.

Ifl. vitneobservasjoner har altså P og V hatt mindre enn 45 min på å returnere med bil og hunder den aktuelle natten, nemlig mellom 05.30 og 06.15. De skal ha hatt nerver av stål for å være sikre på at postmannen ikke var forsinket, eller at avløseren kom for tidlig. Forøvrig lurer jeg på om avløseren kom for tidlig eller seint på jobb? Å begynne på jobb 06.15 er selvsagt ikke umulig, men det mest logiske ville vel være enten kl 06.00 eller 06.30.

Og så skulle jeg likt å visst om man kan se stedene der leieboerene eller avløseren pleide å parkere, fra litt avstand? Type avstand hvor de ikke selv er veldig synlige, men har god oversikt over gårdsplassen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis P. og V. visste hva som skulle foregå den natten, hadde de vel sørget for å være bortreist? De kunne jo feks ha reist tidligere avgårde til hundeutstillingen, og planlagt å gjøre noe før de kom frem til der hundeutstillingen fant sted?

Anonymkode: d551b...45b

Vanskelig å være et annet sted f.eks dersom de måtte utføre drapene selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nærmeste nabo til kårboligen hadde fest drapsnatta, og han hadde hverken hørt eller sett noe spesielt

Nei, dette var natten etterpå, altså natt til søndag. Hvis jeg ikke har misforstått veldig. Det sto riktignok det i linken du henviste til, men jeg mener at dette har blitt korrigert til natten etter drapene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Harleqin skrev:

Nei, dette var natten etterpå, altså natt til søndag. Hvis jeg ikke har misforstått veldig. Det sto riktignok det i linken du henviste til, men jeg mener at dette har blitt korrigert til natten etter drapene.

Ok. Takk! 😊

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...