Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Per hadde arverett, og de var svært nær et frlik ang overtagelsen. Så skjønner ikke hvorfor han/de evt. skulle drepe tre personer.

Anonymkode: d96ab...ccd

 De var ikke i nærheten av et forlik.  Per har innrømmet dokumentforfalskning.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tror ikke Per og Veronica er skyldig, de virker altfor naive og "dumme".  De andre derimot ..........

Anonymkode: 7623d...91e

Jeg har totalt motsatt inntrykk, synes Veronica virker ganske skarp, utifra måten hun formulerer seg på.  

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Noen som vet hva alle disse familiekonfliktene dere fikk ut på?

Anonymkode: d96ab...ccd

Per hadde forfalsket underskriften til faren ifh at han skulle overta gården, noe han etterhvert innrømmet i retten. Husker ikke om faren ble klar over dette og det var da krangelen om gården/arven startet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tirben skrev:
 

 De var ikke i nærheten av et forlik.  Per har innrømmet dokumentforfalskning.

Nettopp. Så også traileren til dokumentaren, der noen familiemedlemmer pluss forsvarsadvokaten til Per uttaler at det ville være urimelig å drepe foreldrene ettersom de var over 80 år gamle, hadde odelsrett(som ikke stemmer), og at faren visstnok var kreftsyk. Men hvorfor forfalsket Per underskriften til faren da? De hadde jo heller ikke snakket sammen på nærmere to år. 

 

Anonymkode: 4eded...243

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det i forkant av drapet var et 'angrep' på søster og svoger som vel kunne betegnes som er drapsforsøk? Altså at noen hadde tatt seg inn i blokken /boligen deres og rigget noe som skulle utløse brann. Mener det var noen måneders mellomrom mellom dette og det senere drapet, men at det ble sett i sammenheng. 

Anonymkode: ee863...6c8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Per måtte dele arven med søsteren. Men han hadde jobbet på gården i over 20 år og gjort alt. Han mente at han skulle få mer i arv enn søsteren. Men dette var ikke faren enig i. De var i en arvestri og de skulle snart opp i en rettssak. Per hadde et dokument som faren og han hadde underskrevet der hvor faren gir han gården mot 1,5 mill (tror jeg), men faren nektet for å ha skrevet under. 

Det kom ikke opp før i ankesaken at Per innrømmet at han hadde forfalsket underskriften til faren.  

Anonymkode: 32555...219

Dette var jeg ikke klar over, da passet det jo greit at søsteren "tilfeldigvis" var på gården den kvelden drapet skjedde.. (180 innringeren som ringte inn noen uker i forveien visste jo at hun ville være på gården i påsken). Hele saken er guffen. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo også hvorfor Per og Veronica ønsker å gjenoppta saken hvis de er ''skyldige''. Er ganske sikker på at de selv ikke utførte drapene, men var med på planlegging.  

Anonymkode: 4eded...243

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LiseTV skrev:
 

Det er synd at ingen ble dømt for drapene.

Ja? Det er jo det hele greia handler om.

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er en random galning som har drept så er det som regel alltid snakk om grådighet eller kjærlighet på ville veier i slike saker.

Anonymkode: 67a15...7ef

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, miss spjåk skrev:
 

Jeg har totalt motsatt inntrykk, synes Veronica virker ganske skarp, utifra måten hun formulerer seg på.  

Intellektuell skarp på en måte, hun studerte jo til vetrinær.  Men sånn ellers sosialintellingensmessig virker det litt sånn ..... " Eeh... jeg er ei litt naiv byjente som synes det er veldig morro med gård og masse dyr og sånn .... "    Hvor lang tid tok det før hun og Per ble sammen ?  Her var det jo en mann som hadde gård, og heller ikke var blandt de smarteste ( jada. jeg vet han var jurist, men de stiller vel litt på samme nivå når det gjelder sosialiintelligens).

Kristin derimot er samme Harryjenta som sin mor, men mye mer kynisk.

Anonymkode: 7623d...91e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kristin derimot er samme Harryjenta som sin mor, men mye mer kynisk.

Anonymkode: 7623d...91e

Men hun hadde jo ikke noe motiv. De eneste som hadde noe å vinne på dette,  var jo Per og Veronica.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, tirben skrev:
 

Men hun hadde jo ikke noe motiv. De eneste som hadde noe å vinne på dette,  var jo Per og Veronica.

Enig. 

Og attentatene mot søsteren begynte først etter arvestriden. Skjønner liksom ikke hvorfor Balkan-mafiaen skulle ta en sekretær. 

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Hvordan vet du hvordan moren var? Har ikke lest noe om henne. 

 Det sto mye om henne under rettssaken. Hun valgte å støtte kun Veronica og tok avstand fra Kristin.  Hun er død nå. Leste også noe om at Kristin og broren bestrider arveoppgjøret etter moren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Hvordan vet du hvordan moren var? Har ikke lest noe om henne. 

Vel, 2 barn med 2 ulike fedre med 14. mnd. mellomrom skulle jo si sitt. + At man får et visst inntrykk av intervjuene som ble gjort med henne ifb. med rettsaken. Hun var helt tydelig ei "gladjente" fra 70-tallet.

Anonymkode: 7623d...91e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Enig. 

Og attentatene mot søsteren begynte først etter arvestriden. Skjønner liksom ikke hvorfor Balkan-mafiaen skulle ta en sekretær. 

Anonymkode: 69951...e2b

Nei, men det er jo helt tydelig at noen har villet "ta" Anne Paust og mannen, Balkan-mafia eller ikke. Dette helt uavhengig av gårdstvisten. Men at småskurken Lars Grønnerød kunne ha kontakter her og der ser jeg ikke bort fra. Kanskje et tips som kunne ta to fluer i samme smekk ? 

Drapet var ihvertfall så profft utført at ikke noen av de 4 har stått bak.

Anonymkode: 7623d...91e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, men det er jo helt tydelig at noen har villet "ta" Anne Paust og mannen, Balkan-mafia eller ikke. Dette helt uavhengig av gårdstvisten. Men at småskurken Lars Grønnerød kunne ha kontakter her og der ser jeg ikke bort fra. Kanskje et tips som kunne ta to fluer i samme smekk ? 

Drapet var ihvertfall så profft utført at ikke noen av de 4 har stått bak.

Anonymkode: 7623d...91e

Altså, jeg vet ikke hvor proft utført det var når Anne kjørte rundt med bombe festet under bilen uten at den eksploderte. 

Det samme gjaldt propangassen som ble plassert foran inngangsdøren deres som ikke ble antent da det som skulle antenne propangassen var for lang og på en årstid som var vått🙄 hvis jeg husker riktig så var det på høsten. 

 

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...