Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Jeg tenkte også at drapet var "proft" utført, med tanke på skytingen, at han/hun traff hjertet osv, men samtidig ble de skutt på kloss hold. Må være utført av noen som har en viss skytetrening.

Det var jo ikke så proft utført for ofrene ble drept med flere skudd før de døde. 

Marie kom seg ut til TV-stuen fra soverommet, etter første skuddet før hun døde etter 3. skudd. 

 

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor løy de om vådeskuddet?

Hvorfor skiftet de glass på det bildet som ble skadet av vådeskuddet, men skiftet ikke ut det skadete bordet?

Hadde noen av de 4 hatt våpentrening/vært med i pistolklubb el.l. i forkant av drapene?

Hvor er dette bildet fotografert? Hvem eide denne figuren med den sokken på? (som er i denne artikkelen https://www.nrk.no/orderud-_-det-uloste-trippeldrapet-1.14250335  )
1.14264068?cropid=w1600&quality=0.8

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Altså, jeg vet ikke hvor proft utført det var når Anne kjørte rundt med bombe festet under bilen uten at den eksploderte. 

Det samme gjaldt propangassen som ble plassert foran inngangsdøren deres som ikke ble antent da det som skulle antenne propangassen var for lang og på en årstid som var vått🙄 hvis jeg husker riktig så var det på høsten. 

 

Anonymkode: 69951...e2b

Det var vel på sommeren, tror jeg. 

Anonymkode: 6c110...ade

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sokken ha blitt lagt der for å plante et villspor?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Rettelse. Leste ikke artikkelen godt nok, det var visst to våpen.

Og kun et fotspor som de antar er damestørrelse. 

 

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Og kun et fotspor som de antar er damestørrelse. 

 

Anonymkode: 69951...e2b

Har de målt føttene til alle de 4?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Har de målt føttene til alle de 4?

Anonymkode: d551b...45b

Jeg er ikke etterforsker, men jeg har tenkt tanken. Så jeg antar at politiet har gjort det🤔

Anonymkode: 69951...e2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da sokken ble analysert, fant politiet noen hår og fibre. Hårene kunne stamme både fra personer i Orderud-slekta og i slekta til Veronica. Men svarene var ikke sikre. De fant heller ikke ut hvem som hadde strikket den."https://www.nrk.no/orderud-_-det-uloste-trippeldrapet-1.14250335

Kan de med dagens metoder finne mer presise svar på dna-funn på sokken, tror dere?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er ikke etterforsker, men jeg har tenkt tanken. Så jeg antar at politiet har gjort det🤔

Anonymkode: 69951...e2b

Du har nok rett. Noen menn har jo også små føtter.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det en som skriver: "Sokken var brukt utenpå skoene for ikke å sette skoavtrykk. Veldig lett da å miste den under flukten etterpå.  Og litt inkriminerende å være eier av sokken slik Veronica var. Hennes bestemor hadde strikket den og var avbildet i familiealbumet mens hun strikket den eksakt samme sokken (spesielt mønster og spesiell farge). Sokken er kanskje det best kjente beviset fra saken for offentligheten."

og en annen skriver: "Vi må høre litt om bevisene først. Orderudekteparet har jeg aldri trodd sto for
noen skyting. Jeg vet nok hvem som skjøt." https://forum.hegnar.no/archive/thread/2382648/view

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fant frem til mulig skotype, det var en damesko. 

"Sålen hadde samme mønster som en sko fra Marc Bohans vinterkolleksjon for kvinner i 1999. Den sorte, semskede dameskoen var mest sannsynlig i størrelse 40, muligens en størrelse større eller mindre."  VG spesial Orderud-saken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette:

"http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d210096.htm VO er adoptert. Moren giftet seg under gravidi.. 

Har VO vokst opp like ved O gård ?
Og stefaren jobbet ved O gård ?
Hvorfor har ikke dette kommet frem før ?"https://forum.hegnar.no/archive/thread/2382648/view

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, men det er jo helt tydelig at noen har villet "ta" Anne Paust og mannen, Balkan-mafia eller ikke. Dette helt uavhengig av gårdstvisten. Men at småskurken Lars Grønnerød kunne ha kontakter her og der ser jeg ikke bort fra. Kanskje et tips som kunne ta to fluer i samme smekk ? 

Drapet var ihvertfall så profft utført at ikke noen av de 4 har stått bak.

Anonymkode: 7623d...91e

 

1 time siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Jeg tenkte også at drapet var "proft" utført, med tanke på skytingen, at han/hun traff hjertet osv, men samtidig ble de skutt på kloss hold. Må være utført av noen som har en viss skytetrening.

Dette har der ikke kompetanse på. Politiet som har greie på dette, har bekreftet at mordene er utført av amatører. Det er de ganske sikre på, om noe. Hvis dere leser igjennom hvordan mordene ble utført, så ser dere at de er ganske uproffe mord.

Anonymkode: d96ab...ccd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
 

Nesten som en såpeopera dette her. Og søstrene var/er filmstjerne-pene også.

Nei. Synes heller de hører hjemme her, sammenlignet for eksempel med Moland og French!

 

Endret av Sulo_V
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/211rwa/er-dette-sokken

"Kristin Kirkemo Haukeland stilt en rekke spørsmål om sokkene. Hun kunne ikke svare på flere av dem; hvordan de er påført strekk-skadene, hvor posen med nylonstrømpene stammer fra, hvordan den har havnet der, hvem som har skrevet «OG 23/12-98» på posen, og hva det egentlig betyr.

Anonymkode: d551b...45b

Brudd på regel om opphavsrett. Bilder og deler av teksten er fjernet. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...