Gå til innhold

Størrelse på strikk fra Sandnes garn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal få en genser strikket til meg, og det er Mariagenseren fra Sandnes garn. Men fikk beskjed av hun som solgte garnet at den var litt liten i størrelsen. Jeg har vanligvis s og m i gensrer, men ettersom jeg hadde bedt om m i genseren ble vi anbefalt å strikke large. Det høres ganske stort ut da jeg ikke har noen gensrer i L..Men det er jo kjipt om den er for liten. Men er også kjipt om den er altfor stor..:P Jeg har prøvd å måle andre strikkegensrer jeg har og de har en overvidde på rundt 100-105 cm. Denne står at den skal være 108, så skjønner ikke helt at den kan være så liten i strl..

Noen som har erfaring med det mønsteret/garnet? Det er i børstet alpakka..

Anonymkode: c2146...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis overvidden er 108 cm i M, vil jeg jo heller si at den er stor i størrelsen... Det viktige er jo uansett ikke hva størrelsen heter, men at du måler deg selv rundt brystet og legger til noen cm, avhengig av hvor romslig du vil ha genseren. Og selvsagt at strikkefastheten opprettholdes. Noen kan si at et plagg er lite eller stort i str, men så handler det bare om at de ikke har overholdt strikkefastheten. 

Men mener du virkelig børstet alpakka, ikke vanlig alpakka? Har aldri hørt om en Marius i børstet alpakka, som er et veldig pysete garn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke Marius, men Maria.. Men takk for svar:) Jeg får måle meg over brystet og se.

Anonymkode: c2146...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei det er ikke Marius, men Maria.. Men takk for svar:) Jeg får måle meg over brystet og se.

Anonymkode: c2146...efa

Hehe, ser jeg leste feil. Da skjønner jeg garnvalget. 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...