Gå til innhold

Min kjæreste er blitt narkoman


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Bra for deg,applaus..Hvordan klarte du det?Meg er det (litt)annerledes med.Er mann på 42,og har som deg vært narkoman kjæreste og hatt narkoman kjæreste...Vært på rehab. i 4 år og er det fortsatt(er i LAR også)...Jeg klarte meg 19 mnd. uten å ruse meg da jeg la meg inn på rehab..Nå har jeg hatt 5 sprekker dette året og fått skriftlig 'ADVARSEL'..Tror boligen jeg skulle få muligens ryker..Da må jeg begynne på nytt.Tror ikke jeg gidder det...FAAAEEEEN!!!!!???????

Anonymkode: a548e...dbd

Takk. Har greid det pga indre motivasjon, for det meste. Var på flere behandlingssteder, men det siste jeg var på for en del år siden lærte oss mye om følelser, bevisstgjøring av tanker, mønster og adferd + stort behanlingsapparat som inkluderer nærmeste familie. 

Det som motiverte meg mest er fordi jeg har en utrolig traumatisk barndom, dette har vært bunnen i mitt problem. Jeg visste at jeg var psykisk ustabil, og de nærmeste rundt meg visste det også. Jeg tok flere overdoser, ukritisk rusa meg hele tiden og endte med selvmordsforsøk. 

Hvis du virkelig vil bli rusfri så må du finne en motivasjon, dra på NA og dra på et behandlingssted hvor dem jobber med avhengigheten din. Tyrili eller Fossumkollektivet f.eks. Kjempe flotte steder!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du syns dette er en dealbreaker for deg, så blir det vel slutt uansett om han fortsetter med det? Han kommer ikke til å slutte før ting blir vanskelig. Hvis foreldrene kaster han ut og du slår opp med han ser han at rusmisbruket har konsekvenser, livet faller til slutt i grus. Kanskje da vil han bli motivert for å slutte.

Anonymkode: 680fc...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bryr seg nesten ikke om deg lengre, og det er akkurat sånn det vil bli framover også. Når de ruser seg, så er rusen det viktigste av alt. Alltid. Det er ihvertfall enda godt at du ikke har begynt med noe av det. Kjempebra!! For noen ganger blir kjærester med i dragsuget, så jammen fint at du har holdt deg unna det.

Du bør fortelle foreldrene fordi som foreldre vil en vite det meste, og ihverfall når ungene kommer i trøbbel. Dessuten må du gi og vise tillit til dem når dere har så godt forhold. Jeg vet ikke hvorfor han tror at han kommer i trøbbel med å si til legen, men hvis han har førerkort så ryker det, men det hadde vært like greit om han kjører ruset. Piller er skikkelig skummelt, og jeg vet om en del på markedet for å si det sånn. For noen år siden tok jeg en av disse pillene, og trodde den ville hjelpe mot angst. Ja, jeg var idiot.

Jeg kjørte noen til en storby jeg aldri hadde kjørt i. Hit og dit og att og fram. Dagen etter husket jeg ingenting av turen! Og ikke tro at jeg er den eneste som reagerer sånn. Kjenner misbrukere som sier det samme. Så, fader så skummelt. 

Tror nok ikke forholdet mellom dere vil gå så lenge han ikke får/vil ha hjelp. Som en skrev over, så skal det veldig mye til før de ber om hjelp i "startfasen". Det går rimelig langt før de fleste ber om hjelp. Det aller viktigste nå er at du tar vare på deg selv! Snakk med moren hans, så kanskje du også får støtte og hjelp derfra. Det er så utrolig fortvilende å se når folk er på vei ned, men det kan være lite å få gjort dessverre. Fikk ordentlig vondt av deg nå, for jeg vet hvordan du har det. Klem til deg.

Anonymkode: 16a3c...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, waco skrev:
 

 

Nå som jeg har dere her på tråden, dere forslo å fortelle alt til moren. Er det på grunn av den alminnelige forakt mot rusbrukere, eller er det at moren på magisk vis kan trylle og gjøre mannen hennes rusfri igjen?

HVA får deg til å tro at man misliker denne fyren? Er ingenting galt med rusbrukere, er den jævla dopen som er føcka. 
Å utnytte svake mennesker som er langt nede å stjele de få kronene de har. HAH. Jeg vet nok hvem du er om du er i rusmiljøet. 
Se til å slutt, det går ikke ant å forsvare faenskapen. 
Det ødelegger liv å har ingenting med "voksen" og slikt. Folk blir ødelagt for resten av livet. 
Har selv sett hvordan det ødela sterke mennesker rundt meg. Du ødelegger livet ditt.
Folk bryr seg og vil jo at du skal ha et langt bedre liv en du lever nå. Be om hjelp.  
Jeg kan skjønne hvorfor folk vil bruke dop for å føle seg bedre, men det er ikke en løsning. Før eller siden har du brukt op dopaminet ditt, og du får ikke glede av noen ting. Man får hull i hjernen. Du blir aldri den samme. 
MDMA for eksempel som "alle" tar fordi det er "Ufarlig" har drept folk. ._.
Syntetisk dop er langt farligere en vanlig dop. Det er ikke noe som heter trygg dop. Noen former for dop etter opp lungen din. Andre kan få deg til å se ut som en zombie og spise andre (såpe). ._.
ALDRI forsvar dop. 

Grunnen til at man skal si dette til familien, er fordi de kan vise støtte og hjelpe han til det normale igjen. 
Hjelpe han å komme seg ut fra det miljøet som presser dop på folk. 
Håper alle rusbrukere får den hjelpen de trenger og støtte fra venner og familie til å slutte. Det verste er venner som ser en annen vei for "de er jo voksne til å gjøre egne valg". De er voksne, men når man bruker alle pengene på dop, så ser du sakte men sikkert på at kompisen/familien din mister seg selv. Jeg gjorde den tabben selv.  

Aldri igjen. ._.

Klart det ikke er noen garanti at de kommer seg ut miljøet tras støtten og all hjelp, men det er en plass å starte. 
Og føck dop. Dop er ikke folk. Håper du skjønner forskjellen på folk og dop. ._.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Bra for deg,applaus..Hvordan klarte du det?Meg er det (litt)annerledes med.Er mann på 42,og har som deg vært narkoman kjæreste og hatt narkoman kjæreste...Vært på rehab. i 4 år og er det fortsatt(er i LAR også)...Jeg klarte meg 19 mnd. uten å ruse meg da jeg la meg inn på rehab..Nå har jeg hatt 5 sprekker dette året og fått skriftlig 'ADVARSEL'..Tror boligen jeg skulle få muligens ryker..Da må jeg begynne på nytt.Tror ikke jeg gidder det...FAAAEEEEN!!!!!???????

Anonymkode: a548e...dbd

Jeg har bred erfaring med jobb innenfor rus og psykiatri. Og kan prøve å svare deg så godt jeg kan.

Det handler ikke om hvordan folk klarer å slutte med rus, men det handler om hvordan DU skal klare det hvis det er det DU vil. Men da MÅ du ville det selv. Ikke gjør det for noen andre, men for deg selv. Du trenger å hente inn din indre motivasjon, og være ærlig mot deg selv- gjerne skriv det på lapper og heng det opp der du bor som en påminnelse - for det er ingen vits å oppsøke hjelp hvis man ikke er motivert for det selv.

Så bør du finne deg noen å snakke med som du stoler på, finn deg noen gode hjelpere som vil deg ditt beste og hold på dem for ALT det er verdt, for det kommer til å bli en kamp, og den kampen kommer ikke til å bli enkel. MEN den kampen blir mye enklere dersom du har støtte rundt deg, folk som tror på deg, og hvis du klarer være ærlig med dem. Uansett hva som skjer, så må du være ærlig og tro mot deg selv.

DEN kampen kommer du til å komme seirende ut av, og det kan du klare hvis det er det du vil. Kampen blir mye enklere hvis du ikke kjemper mot deg selv. Gevinsten til slutt er din premie, og den premien har du så sinnsyk fortjent hvis du holder ut.

Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for deg 😊

 

Anonymkode: 7976f...505

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor ville jeg gjerne ha visst om det. Det at du sier ifra kan faktisk redde en familie og et liv. Si fra,du :)

Anonymkode: 5b6bc...029

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har bred erfaring med jobb innenfor rus og psykiatri. Og kan prøve å svare deg så godt jeg kan.

Det handler ikke om hvordan folk klarer å slutte med rus, men det handler om hvordan DU skal klare det hvis det er det DU vil. Men da MÅ du ville det selv. Ikke gjør det for noen andre, men for deg selv. Du trenger å hente inn din indre motivasjon, og være ærlig mot deg selv- gjerne skriv det på lapper og heng det opp der du bor som en påminnelse - for det er ingen vits å oppsøke hjelp hvis man ikke er motivert for det selv.

Så bør du finne deg noen å snakke med som du stoler på, finn deg noen gode hjelpere som vil deg ditt beste og hold på dem for ALT det er verdt, for det kommer til å bli en kamp, og den kampen kommer ikke til å bli enkel. MEN den kampen blir mye enklere dersom du har støtte rundt deg, folk som tror på deg, og hvis du klarer være ærlig med dem. Uansett hva som skjer, så må du være ærlig og tro mot deg selv.

DEN kampen kommer du til å komme seirende ut av, og det kan du klare hvis det er det du vil. Kampen blir mye enklere hvis du ikke kjemper mot deg selv. Gevinsten til slutt er din premie, og den premien har du så sinnsyk fortjent hvis du holder ut.

Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for deg 😊

 

Anonymkode: 7976f...505

Meget bra skrevet! :)

Anonymkode: 46a43...cb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å hjelpe min ex i 6 år. Endte med at jeg gikk da han drapstruet meg. Tror han døde i en trafikkulykke for 2 uker siden. Historien virker som han og bilen på bildet er lik farge og modell. Tenker at du må tenke på deg selv. Jeg har flyttet på skjult adresse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Drakan skrev:
 

HVA får deg til å tro at man misliker denne fyren? Er ingenting galt med rusbrukere, er den jævla dopen som er føcka. 
Å utnytte svake mennesker som er langt nede å stjele de få kronene de har. HAH. Jeg vet nok hvem du er om du er i rusmiljøet. 
Se til å slutt, det går ikke ant å forsvare faenskapen. 
Det ødelegger liv å har ingenting med "voksen" og slikt. Folk blir ødelagt for resten av livet. 
Har selv sett hvordan det ødela sterke mennesker rundt meg. Du ødelegger livet ditt.
Folk bryr seg og vil jo at du skal ha et langt bedre liv en du lever nå. Be om hjelp.  
Jeg kan skjønne hvorfor folk vil bruke dop for å føle seg bedre, men det er ikke en løsning. Før eller siden har du brukt op dopaminet ditt, og du får ikke glede av noen ting. Man får hull i hjernen. Du blir aldri den samme. 
MDMA for eksempel som "alle" tar fordi det er "Ufarlig" har drept folk. ._.
Syntetisk dop er langt farligere en vanlig dop. Det er ikke noe som heter trygg dop. Noen former for dop etter opp lungen din. Andre kan få deg til å se ut som en zombie og spise andre (såpe). ._.
ALDRI forsvar dop. 

Grunnen til at man skal si dette til familien, er fordi de kan vise støtte og hjelpe han til det normale igjen. 
Hjelpe han å komme seg ut fra det miljøet som presser dop på folk. 
Håper alle rusbrukere får den hjelpen de trenger og støtte fra venner og familie til å slutte. Det verste er venner som ser en annen vei for "de er jo voksne til å gjøre egne valg". De er voksne, men når man bruker alle pengene på dop, så ser du sakte men sikkert på at kompisen/familien din mister seg selv. Jeg gjorde den tabben selv.  

Aldri igjen. ._.

Klart det ikke er noen garanti at de kommer seg ut miljøet tras støtten og all hjelp, men det er en plass å starte. 
Og føck dop. Dop er ikke folk. Håper du skjønner forskjellen på folk og dop. ._.

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en eks som ruste seg. Jeg trodde han var ærlig med meg, fordi han fortalte hva han hadde rust seg på og beklaget seg. Jeg ble glad for at han var ærlig og tenkte at det var en god begynnelse for at dette skulle ordne seg. Jeg er ikke en naiv person, og jeg har aldri rørt andre rusmidler enn litt alkohol innimellom.

Etter jeg begynte å skille han og dopet så innså jeg at han var ingen god kjæreste sånn han var nå uansett. Alt handlet om han og jeg gikk på tå rundt han. Ingen vil ha et sånn forhold uansett om det er rus involvert eller ikke.

Jeg ga han muligheten til å endre seg over en kort periode, vel vitende om at jeg ikke kunne leve slik det var så mye lengre. Men ingenting skjedde. Han sa bare at han ikke ville hans problemer skulle bli mine. Samtidig ville han ikke ha hjelp. Vi gjorde det slutt. 

Etter folk hadde fått høre at vi hadde gått fra hverandre var det mange som tok kontakt med meg. De fortalte meg at mye av det han hadde sagt til meg var løgn. Da jeg trodde han var ærlig med meg ang hva han hadde tatt, viste det seg at han hadde tatt mye mer og/eller flere stoffer.

Nå har det gått et par år og han er ruset hele dagen. Han er i det kraftigste rusmiljøet. Selvfølgelig er det trist. Men han tok det valget selv. Jeg har også i ettertid prøvd å hjelpe litt, men han fortsetter løgnene og sier at han ikke trenger hjelp. 

Det var ikke mitt ansvar å ta meg av han. Det er heller ikke ditt ansvar å ta deg av din kjæreste. 

Kom deg vekk, men tilby et vennskap som du legger i hans hender. Om han ikke gir deg noe tilbake er du better off. Finn deg heller en mann som behandler deg bra, får deg til å føle deg elsket og trygg. Ikke kast vekk livet ditt på en som snur ryggen til deg, gir deg bekymringer og ikke vil ha hjelp. 

Anonymkode: 91721...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Prøver18 skrev:
 

Jeg prøvde å hjelpe min ex i 6 år. Endte med at jeg gikk da han drapstruet meg. Tror han døde i en trafikkulykke for 2 uker siden. Historien virker som han og bilen på bildet er lik farge og modell. Tenker at du må tenke på deg selv. Jeg har flyttet på skjult adresse. 

Hvis han døde, hvorfor har du flyttet på skjult adresse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, waco said:
 

Hvis han døde, hvorfor har du flyttet på skjult adresse da?

Var nok før han døde, tror du ikke?

Anonymkode: 096d2...fbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, waco skrev:
 

Hvis han døde, hvorfor har du flyttet på skjult adresse da?

Er ikke sikkert det er han som døde for 2 uker siden. Jeg bare tror det er han. Jeg flyttet samme dag det kom på nyhetene, pluss at jeg ville flytte. Har flyttet med samboer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, waco skrev:
 

Hvis han døde, hvorfor har du flyttet på skjult adresse da?

du koser deg med å trykke andre ned du, i nesten alle tråder. Slutt å spor av tråden og vær heller et god medmenneske og kom med råd, om du har noen. Så mye negativt du kommer med i alle tråder virker du veldig bitter. 

Anonymkode: 77ee6...c3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...