Gå til innhold

Om du kunne ha bosatt deg hvor som helst i Norge, uten bekymringer for venner, jobb, familie...?


catman

Anbefalte innlegg

Har dere et sted, en romantisk tanke om småbruk, støl eller et hus ved sjøen, som dere ikke har realisert eller får til å realisere pga jobb, familie og venner?

Jeg jobbet en sommer i Lofoten for mer enn 10 år siden. Det var helt magisk. Kunne tenke meg å bo der en stund...eller på en fjellgård med storslått utsikt over Jotunheimen. Eller, eller, eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten der jeg bor akkurat nå, på vakre jæren :fnise: kanskje en liten tanke sørover, kan få fin havutsikt om man bare plasserer seg helt riktig 😊

Anonymkode: 088dc...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde vært byer med 17 millioner innbyggere her i fedrelandet, -ville jeg bodd der. Lille Oslo er knøtt lite, allikevel den største. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stortrives her i Trøndelag. Flyttet lengre ut på landet i fjor og elsker dette stedet, det har alt. 40 minutter inn til byen, nydelig natur, 2 minutters kjøretur til en fantastisk skitrassé, historiske landemerker, uendelig med fine turmuligheter, rett og slett en kommune som har mye godt å by på :) Jeg liker også været her, det er ikke mye ekstremvær. Fæle høststormer har vi av og til, en sjelden gang blir det ekstremt kaldt (under 25 minus) på vinteren, på lik linje med ekstremvarme på sommeren. Minuset med været er at det varierer så fort, og man kan ende opp med å få fire årstider servert på én og samme dag :fnise: 

Anonymkode: b9341...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg fortsatt bodd i Oslo, som jeg gjør nå. Vel er det mange plasser som er flotte, både ved sjøen og ved fjellet, men i hverdagen ønsker jeg et større utbud av muligheter, aktiviteter, transport og shopping. Det har Oslo, samt enklere tilgang til å reise alle mulige steder.

Hvis jeg ikke hadde penger som bekymring ville jeg riktig nok bodd i en annen del av byen i drømmekåken, men jeg ville likevel bodd i Oslo.

Hvis man kun snakker om for noen måneder ville naturopplevelsene heller vært i fokus, og da er det mange steder på fjellet og ved kysten som hadde vært drømmen :) 

Anonymkode: e60bf...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sier til andre er et gammelt småbruk ved kysten i Vesterålen, som jo i bunn og grunn er sant. Men det jeg drømmer om i all hemmelighet er en megastor leilighet i Oslo. 

Anonymkode: e0760...ccb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ei bittelita øy på Helgelandskysten: Myken. Tror det er et sted mellom 5 og 10 fastboende der 😀

Anonymkode: 15451...426

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønsket jeg hadde et sted jeg ville bo - da kunne jeg flyttet dit. Grunnen til at jeg bør her jeg bor er at jeg ikke ser for meg noe sted jeg ønsker å bo.

Det hadde nok endret seg om jeg hadde sett enda mer av Norge, men foreløpig har jeg ikke funnet et slikt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor - langs telemarkskysten. Trives med å ha både fjell og sjø i umiddelbar nærhet, i tillegg til et mer stabilt klima slik vi har her på øst-landet!

Anonymkode: 32368...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da ville jeg valgt leilighet med direkte fjordutsikt i Oslo. Tjuvholmen, Aker Brygge eller lignende. Dessverre ligger disse leilighetene litt over hva min lommebok tåler.....

Anonymkode: dedee...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært rik hadde jeg lett kjøpt meg et hus på Ulvøya i Oslo ❤️ Der er det koselig! Og mange av husene har litt sånn amerikansk stil og det liker jeg. 

Eller så liker jeg Vågå/Skjåk/Lom og borti der. Er så sexy dialekt og flott natur. Der kunne jeg hatt geiter, høner, enda flere katter og hunder og papegøyer!! Det hadde vært koselig. Men siden jeg er evig singel hadde jeg vel blitt mobba ut av bygda, siden nordmenn ikke liker single damer. 

 

Anonymkode: cf19e...236

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Hadde jeg vært rik hadde jeg lett kjøpt meg et hus på Ulvøya i Oslo ❤️ Der er det koselig! Og mange av husene har litt sånn amerikansk stil og det liker jeg. 

Eller så liker jeg Vågå/Skjåk/Lom og borti der. Er så sexy dialekt og flott natur. Der kunne jeg hatt geiter, høner, enda flere katter og hunder og papegøyer!! Det hadde vært koselig. Men siden jeg er evig singel hadde jeg vel blitt mobba ut av bygda, siden nordmenn ikke liker single damer. 

 

Anonymkode: cf19e...236

Jo og Karmøy eller Haugesund for de har og sexy dialekt også er det utroooolig fint der ❤️ 

Anonymkode: cf19e...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...