Gå til innhold

Hvorfor er ikke menn i stand til å snakke for seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi kvinner har mer erfaring med å organisere seg for stå opp for egne rettigheter. Menn har ikke den tradisjonen fordi de som kjønn historisk sett ikke har måttet slå seg sammen.

Anonymkode: c53d9...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis var det også noen få mannlige tenkere for noen hundre år siden som også talte for kvinners rettigheter. Man bør være takknemlig for all hjelp, etter min mening.

Anonymkode: c53d9...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Heldigvis var det også noen få mannlige tenkere for noen hundre år siden som også talte for kvinners rettigheter. Man bør være takknemlig for all hjelp, etter min mening.

Anonymkode: c53d9...499

Det tok ikke lang tid før noen dro inn kvinnesaken. 

Anonymkode: 074a6...13c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Det tok ikke lang tid før noen dro inn kvinnesaken. 

Anonymkode: 074a6...13c

Så fælt å bli minnet på, ikke sant!
 

I det minste hetser jeg ikke menn slik ts gjør med sin nedlatende setning: Hvorfor er ikke menn i stand til å snakke for seg selv? Det er min mening at kvinner er bedre til å gå sammen for rettigheter, nettopp på grunn av historisk erfaring. Ikke bare dette som faktor, selvfølgelig. Det er mer. Beklager for min mening.

Anonymkode: c53d9...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg også synes er merkelig. Menn er jo ellers gode til å organisere seg og samles om saker som opptar dem, men når det gjelder for eksempel gutters svekkede stilling i skolen er det knapt noen menn som engasjerer seg, bare kvinner. De har meninger, det er det ingen tvil om, men de gjør ingenting for å få ordnet opp i denne skjevheten. Det er rart med tanke på at de regner seg som det handlekraftige kjønnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Så fælt å bli minnet på, ikke sant!
 

I det minste hetser jeg ikke menn slik ts gjør med sin nedlatende setning: Hvorfor er ikke menn i stand til å snakke for seg selv? Det er min mening at kvinner er bedre til å gå sammen for rettigheter, nettopp på grunn av historisk erfaring. Ikke bare dette som faktor, selvfølgelig. Det er mer. Beklager for min mening.

Anonymkode: c53d9...499

Dakar gikk det 5 sekunder uten at kvinnesaken fikk oppmerksomhet.

Anonymkode: 074a6...13c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Dakar gikk det 5 sekunder uten at kvinnesaken fikk oppmerksomhet.

Anonymkode: 074a6...13c

Godt bidrag :)

Anonymkode: c53d9...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hind skrev:
 

Det er noe jeg også synes er merkelig. Menn er jo ellers gode til å organisere seg og samles om saker som opptar dem, men når det gjelder for eksempel gutters svekkede stilling i skolen er det knapt noen menn som engasjerer seg, bare kvinner. De har meninger, det er det ingen tvil om, men de gjør ingenting for å få ordnet opp i denne skjevheten. Det er rart med tanke på at de regner seg som det handlekraftige kjønnet. 

Har vel noe å gjøre med at menn som prøver anklages med en gang for å hate kvinner. 

Anonymkode: 074a6...13c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hind skrev:
 

Det er noe jeg også synes er merkelig. Menn er jo ellers gode til å organisere seg og samles om saker som opptar dem, men når det gjelder for eksempel gutters svekkede stilling i skolen er det knapt noen menn som engasjerer seg, bare kvinner. De har meninger, det er det ingen tvil om, men de gjør ingenting for å få ordnet opp i denne skjevheten. Det er rart med tanke på at de regner seg som det handlekraftige kjønnet. 

Det finnes mannegrupper. Nå husker jeg ikke navnet på dem, men det er en som er veldig fin som jobber for økt selvfølelse for menn, uten at det handler om kvinnehets.

Anonymkode: c53d9...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Godt bidrag :)

Anonymkode: c53d9...499

Ja for du bidrar jo til kjempe mye i denne tråden.

 

Anonymkode: 074a6...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tro det handler om mannsrollen kombinert med følelser. Å organisere seg for å jobbe for menns rettigheter kan muligens bli sett på som en form for svakhet fordi man sier man er offer for samfunnet?

Anonymkode: c53d9...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ja for du bidrar jo til kjempe mye i denne tråden.

 

Anonymkode: 074a6...13c

Ja, jeg prøver faktisk, og har skrevet flere innlegg. Du har ikke gjort annet enn å kritisere meg.

Anonymkode: c53d9...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Har vel noe å gjøre med at menn som prøver anklages med en gang for å hate kvinner. 

Anonymkode: 074a6...13c

Dette kan også være et poeng. Man blir skeptisk med det samme menn går sammen for å starte grupper.

Anonymkode: c53d9...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:
 

Har vel noe å gjøre med at menn som prøver anklages med en gang for å hate kvinner. 

Anonymkode: 074a6...13c

Enig i at det er et problem. Det er en del feminister som er raskt ute med å se kampen for menns rettigheter som en trussel mot kvinners, men det trenger jo ikke bli sånn. Vi vil vel ha likestilling? Da må vi selvfølgelig også legge til rette for at mennene skal kunne få gode liv. Særlig i skolesaken er det på høy tid å hjelpe guttene fram, og det bør det være mulig å få til uten at det går ut over jentenes prestasjoner og muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hind skrev:
 

Enig i at det er et problem. Det er en del feminister som er raskt ute med å se kampen for menns rettigheter som en trussel mot kvinners, men det trenger jo ikke bli sånn. Vi vil vel ha likestilling? Da må vi selvfølgelig også legge til rette for at mennene skal kunne få gode liv. Særlig i skolesaken er det på høy tid å hjelpe guttene fram, og det bør det være mulig å få til uten at det går ut over jentenes prestasjoner og muligheter. 

Jentenes prestasjoner og muligheter preges av høyt stress, og gutta faller fra. Det må gjøres noe med skolens puggeregime generelt, etter min mening. Ungdom blir syke av det, og lærerne får ikke lenger lov til noenting, ikke engang å be dem sål av mobilen i timen. Jeg er for at det skal være mer fysisk akvititet i grunnskole og videregående, og karaktermanien.

Anonymkode: c53d9...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, hind skrev:
 

Enig i at det er et problem. Det er en del feminister som er raskt ute med å se kampen for menns rettigheter som en trussel mot kvinners, men det trenger jo ikke bli sånn. Vi vil vel ha likestilling? Da må vi selvfølgelig også legge til rette for at mennene skal kunne få gode liv. Særlig i skolesaken er det på høy tid å hjelpe guttene fram, og det bør det være mulig å få til uten at det går ut over jentenes prestasjoner og muligheter. 

Det å kjempe for menns rettigheter, er å støtte patriarkatet som har tyrannisert kvinner i århundrer og som fortsatt kuer kvinners levekår. Grupper som agiterer for menns rettigheter, må derfor bekjempes.

Anonymkode: 275f9...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
Hvorfor er ikke menn i stand til å snakke for seg selv?

 

 

Anonymkode: 074a6...13c

Mulig menn er mer tilbakeholdende med å gjøre dette da de vet at de vil bli fordømt for kjønn, og hvis de er hvite, hudfarge og ellers ikke oppnå stort mer enn å hisse opp sinnafeministene, som frøkna over :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...